Za neodvisno organizacijo Euro NCAP je izjemno delovno leto, saj so cefrali avte, kot še nikoli. Zdaj so objavili še zadnji krog rezultatov, v kateri je bil med 10 avtomobili opravljen tudi test najbolj prodajanega evropskega avta - VW golfa.
Pet zvezdic so si prislužili ford puma, MG ZS EV, MG HS, nissan juke, VW golf in audi Q8. Samo tri zvezdice pa so prejeli aiways U5, VW up! in njegova dvojčka seat mii ter škoda citigo.
Ampak tudi pri petih zvezdicah ni šlo vse gladko ...
Golfu so se odprla vrata
Zvezda testa je bil seveda VW golf, saj gre za avto, ki je merilo vsem tekmecem v razredu in to že zadnjih 45 let. Vse prejšnje generacije so se na aktualnih Euro NCAP testih dobro izkazale. Tudi novo 8. generacijo so pri organizaciji pohvalili spričo zelo dobre varnostne zasnove in številnih serijskih asistenčnih sistemih. Nenazadnje je golf prvi volkswagen oziroma prvi ljudski avto sploh, ki ima lahko vgrajeno V2X tehnologijo sporazumevanja z drugimi avti in infrastrukturo, kar bo v prihodnosti morda pomenilo naslednjo ključno tehnologijo za znižanje števila nesreč.
Pa vendar čisto povsem z rezultatom testniki niso bili zadovoljni, saj je golf pokazal šibko točko pri bočnem trku. Vrata so se namreč takrat odprla, kar bi v realnih okoliščinah lahko pomenilo tveganje, da potnika vrže iz vozila. Euro NCAP opozarja, da so primeri, ko se na testu trka odprejo vrata, dandanes zelo redki.
Pri Volkswagnu trdijo, da ima sicer vsak golf avtomatsko zaklepanje vrat med vožnjo in da bi to gotovo pripomoglo, da bi vrata med nesrečo ostala zaprta. Vseeno so obljubili, da bodo preverili, kaj bi lahko izboljšali.
Slabše pa so se odrezali mali brat up in sorodnika seat mii ter škoda citigo. Malčki so bili nedavno prenovljeni, a čeprav je bil VW up ob premieri leta 2011 sploh eden prvih avtov s serijskim AEB sistemom zaviranja v sili, trojica danes po prenovi tega sistema sploh ne ponuja. Pomanjkanje asistenčnih sistemov in s tem slaba skrb za druge udeležence v prometu je bilo dovolj le za tri zvezdice.
Ne posmehujte se več (vsem) kitajcem
Tri zvezdice si je prislužil tudi kitajski električni avto aiways U5. Gre za mlado podjetje, ki namerava prodajati svoj suv tudi v Evropi. A se za futuristično obliko očitno skriva preslaba zasnova, saj se je avto zelo slabo odrezal pri bočnem trku, še posebej ob drog. Tudi prepoznava pešcev in kolesarjev pri AEB sistemu ne deluje dovolj dobro.
Sta pa vseh pet zvezdic dobila ostala dva kitajska modela, MG ZS EC in MG HS. Nekdaj evropska znamka MG danes spada pod kitajski konglomerat SAIC. Oba avta sta po ugotovitvah Euro NCAP zelo dobro varnostno zasnovana in povsem parirata marsikateremu evropskemu, korejskemu ali japonskemu modelu, kar priča o skokovitem napredku kitajskih proizvajalcev na področju, kjer so še nekaj let močno zaostajali.
Pet zvezdic so prejeli tudi Nissanova nova generacija malega križanca juke, povsem novi Fordov model malega križanca puma in veliki audi Q8.
Opel, tako ne gre!
Razočarani pa so pri Euro NCAP nad Oplom oziroma koncernom PSA. Želeli so namreč testirati model opel zafira life, a so že po začetku protokola ugotovili, da sploh ne gre za naslednika prejšnje zafire, temveč le za preoblečen model kombija, ki ga PSA pod znamkama Peugeot in Citroën že od leta 2016, ko so ga pri Euro NCAP tudi testirali, proizvaja skupaj s Toyoto.
Čeprav je zafira life načeloma nov model na tržišču, pa je varnostno še posebej glede naprednih asistenčnih sistemov zasnovan še zelo po starem. Pri Euro NCAP so na splošno razočarani nad tem, da pri matičnem koncernu PSA ne kažejo nobenih želja po varnostni posodobitvi, saj so standardi leta 2019 neprimerno strožji kot pa so bili 2016.
dezurni@zurnal24.si
a znajo sploh kitajci kaj originalnega narest?