Najnovejša generacija astre je prepoznaven in uveljavljen igralec tako na naših, kot tujih cestah, zato so mu pri Oplu ob prenovi na zunaj namenili le minimalne spremembe, v obliki kroma in lepotnih popravkov karoserije, znotraj pa drugačne tkanine, okrasne letve in elemente visokega sijaja. Po našem mnenju večjih sprememb niti ni potrebovala, saj je že ob prehodu na novo generacijo prepričala z zunanjimi atributi in kakovostjo izdelave.
Vprašajte za popust
Po ceniku je vstopna cena za modela astra z 1,4-litrskim bencinskim motorjem z 64 kilovati (87 KM) moči in petimi vrati 15.525 evrov, kar je nekoliko manj kot stane najcenejši petvratni golf sedme generacije, a bistveno več kot bo na primer stal novi auris. Prav zato se velja pri prodajalcu nekoliko potruditi za nižjo ceno ali popuste pri določenih paketih opreme.
Prav oprema je lahko eden od dejavnikov nakupa, a vsega kar smo preizkusili, povprečni voznik vseeno ne potrebuje.
Niso vsi dodatki uporabni, a nekatere ne spreglejte
Seznam paketnih dodatkov je lahko dolg, v našem primeru za dobrih šest tisoč evrov. A so pri Oplu prav s paketnimi ugodnostmi dosegli, da so slovenski opli med bolje opremljenimi v Evropi, s tem pa tudi med najbolj varnimi. Najdražji na našem doplačljivem seznamu je bil paket cosmo/sport, ki prinaša sistem AFL s prilagodljivima ksenonskima žarometoma spredaj, zaradi katerih vas bodo tudi v slabem vremenu težko spregledali. V paketu je tudi prilagodljivo podvozje FlexRide, ki neprestano s pomočjo elektronike prilagaja vedenje voznim razmeram in voznikovemu slogu vožnje. S pritiskom na tipko zgoraj na armaturni plošči lahko voznik izbira med udobnim načinom in športnim, ki utrdi volan in podvozje.
Zelo dober je najzmogljivejši radio v ponudbi, ki kombinira tudi navigacijsko napravo, ki pa med vsemi na trgu ni med najbolj enostavnimi za uporabo, je pa zelo pregledna, voznik pa navodila, kam naj zavije, spremlja tudi na potovalnem računalniku pred seboj in ne le na velikem barvnem zaslonu na sredini armaturne plošče.
Manj smiselna izbira je ogrevanje volanskega obroča in sedežev spredaj, ki stane 343 evrov, saj vam lahko dolgoročno prinese zgolj dodatne stroške ob morebitni okvari, dvopodročna klimatska naprava pa je dovolj zmogljiva, da se boste hitro počutili udobno. Vprašljiva je tudi 1.000 evrov vredna kamera za pomoč pri parkiranju zadaj, ki na ekranu prikazuje sliko dogajanja za vozilom, a je ob deževju ali snegu ter temi, slabše uporabna, za nameček pa ni bila kombinirana s parkirnimi tipali, ki bi bili boljša rešitev.
Bi pa zagotovo izbrali varnostni paket (Voznik paket 1), ki za 705 evrov prinaša skupek sistemom, ki znajo v kritičnih situacijah preprečiti nesrečo, ali pa vam pomagati, da se ji izognete. Paket vključuje sistem za prepoznavanje prometnih znakov, ki tudi ob slabšem vremenu deluje dobro, prav tako kot opozorilo za zapuščanje voznega pasu, ki, če voznik ne uporabi smernika, z nadležnim piskom zvokom opozarja, da je storil napako. Uporaben je tudi opozorilo za nevarnost trčenja pred seboj in prikaz razdalje do vozila spredaj.
Podatki o vozilu: Opel astra 1.7 CDTI (cosmo)
Motor: 1.686 cm3
Vrsta: štirivaljni turbodizelski
Moč: 96 kW (130 KM) pri 4.000 vrtljajih na minuto
Navor: 300 Nm med 2.000 in 2.500 vrtljaji na minuto
Menjalnik: ročni, šeststopenjski
Poraba: 6,0 l /100 km, 114 gramov CO2
Zmogljivosti: 195 km/h, 11,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.419 x 1.814 x 1.510, medosna razdalja 2.685
Prtljažnik (v litrih): 370-1.235
Cena: 22.000 € (osnovni cosmo), 28.358 € (testni)