Avto
12 ogledov

Varčni gospod z odličnim oprijemom

Mercedes-benz razred E
1/32
Gregor Prebil
Pri razredu E skovanka 4matic doda veliko mero dinamičnosti navkljub "le" 2,2-litrskemu motorju, medtem ko besedna zveza blue efficiency poskrbi za porabo, ki bi jo pričakovali od tono lažjih in vsaj pol metra krajših avtomobilov.

Mercedes-benz E v višjem srednjem razredu ostaja eden najudobnejših avtomobilov. Izvrstna zvočna zatesnjenost, udobno podvozje in sedeži, vsestranska prostornost ter klasično ukrojena notranjost piha na dušo predvsem starejšim gospodom in seveda gospem, čeprav je njegova izklesana podoba v beli testni barvi ob 18-palčnih platiščih in črni stekleni strehi obračala glavo tudi marsikateremu še ne posivelemu mimoidočemu.

2,2-litrski dizel se kljub štirim valjem izkaže za povsem dovolj močno in hitro izbiro, že dokaj zgodaj pa ima kar 500 Nm navora, kar tudi omogoča zelo ugodno porabo, ki je v kombiniranem ciklu terjala nekaj pod sedmimi litri goriva, pri križarjenju pa tudi po liter in pol manj. Serijsko je rezervoar pri E-razredu nerazumljivo majhen, doplačilo za povečavo na 80 litrov je zato vsaj pri pogosti rabi nujnost, saj omogoča štirimestni doseg serijsko.

S stališča voznika moti kombinacija pedala in ročice za vklop oziroma izklop ročne zavore in postavitev obvolanskih ročic. Rešitev vse v enem stikalu na levi strani volana često rezultira v zamenjavi ročice s tisto za tempomat, še posebej ker je glavna ročica preveč pod položajem rok "petnajst do treh". Na desni strani je ameriški vzvod sedemstopenjskega avtomatskega menjalnika, ki s svojim preračunavanjem veliko doda k varčnosti, po potrebi pa omogoča ročno prestavljanje prek obvolanskih naperkov. Težava pa je, ker včasih avtomatika predolgo preračunava in je manj prilagodljiva v primerjavi s tisto pri štirih krogih ali propelerju.

Mercedes-benz razred E | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Zaradi štirikolesnega pogona je E med vožnjo kljub masi blizu dveh ton ostal gluh za naše izdatne provokacije, avtomobil je ostal tesno prikovan ob asfalt, čeprav mehkota volana in podvozja prvenstveno nista namenjena hitremu pobiranju ovinkov. Je pa dejstvo, da za pet tisoč evrov dodatnega vložka, kar znaša okoli desetino začetne vrednosti, avtomobil v zaostrenih okoliščinah na asfaltu zelo veliko pridobi na zanesljivosti in varnosti. Te je bilo v testnem vozilu v obliki različnih aktivnih in pasivnih pomagal že tako v izobilju, kljub temu pa se nam je zdela cena pod 70 tisoč evri za to raven avtomobila in njegovih strank sprejemljiva. 

Podatki o vozilu (Mercedes-benz 220CDI 4MATIC blue efficiency avantgarde)
Motor: štirivaljni, dizelski
Prostornina: 2.143 ccm
Največja moč: 150 kW (204 KM) pri 4.200 vrtljajih na minuto
Najvišji navor: 500 Nm med 1.600 in 1.800 vrtljaji
Zmogljivosti: 238 km/h, 7,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba: 6,6 litra na 100 km
Mere (v mm) (D x Š x V): 4.868 x 1.854 x 1.471, medosna razdalja 2.874
Prostornina prtljažnika: 659 litrov
Cena v evrih: 53.900 (osnovni)/67.267 (testni)

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.