Koliko poklicnih voznikov je zaposlenih v Fordovem testnem centru v Lommelu?
Vseh skupaj nas je 150. V treh izmenah delamo 24 ur na dan sedem dni na teden. Povprečno na dan vsak prevozi 300 kilometrov.
Sliši se naporno, verjetno pa bi številni dejali, da je to sanjski poklic. Drži?
Zagotovo. Redkokdo ima priložnost preizkušati avtomobile, ki jih na cestah sploh še ni. Je pa res, da enkrat preizkušamo vozila, kot je mustang s 426 konjskimi močmi, s katerimi drvimo 250 kilometrov na uro (km/h), drugič spet navadna vozila, ki jih je treba preizkusiti na številnih podlagah, v najrazličnejših ovinkih in pri različnih hitrostih. Osem ur na dan ni lahko biti v vozilu, zato moraš res ljubiti ta poklic.
Kaj je naloga profesionalnega voznika?
Vozniki moramo inženirjem sporočati, kako se obnašajo volan, podvozje, pnevmatike, motor ... Naše pripombe so podlaga za nadaljnje izboljšave vozil.
Koliko različnih avtomobilov ste preizkusili do zdaj?
Že davno sem nehal šteti. Lahko bi samo ugibal.
So danes avti zabavnejši, kot so bili pred 15 leti?
Da. Predvsem zaradi napredka varnostne tehnologije, velik korak naprej je bil storjen pri izboljšavi voznih lastnosti. Ko sem začel testirati podvozja, niso bila slaba, a daleč od tega, kar ponujajo danes. Oprijem je boljši, voznik je na cesti bolj suveren, tudi vožnja je zabavnejša.
Je vaše delo nevarno?
Imeti osem ur roke na volanu, pogled na cesti ter misli usmerjene na avtomobil in njegovo delovanje ni lahko. Samo sekunda nepozornosti je lahko usodna. Tudi nesreče so se pred časom že dogajale. Tveganje je del naše službe. Na srečo je tu za varnost odlično poskrbljeno, vendar se je treba držati strogih pravil.
Kateri je najboljši avto, ki ste ga tukaj testirali?
Najzabavnejša je fiesta ST. Ima odlično podvozje in zelo neposreden volan. Res jo je užitek voziti.
Inženirji napovedujejo, da bo v prihodnosti tehnika nadomestila voznika. Kakšno je vaše mnenje o tem?
Morda danes ljudje na to gledajo z dvomom, a menim, da bo to pripomoglo k večji varnosti.
V tem primeru boste izgubili službo.
Ne vem, morda res. Šalo na stran. Tudi ko bodo avtomobili vozili samodejno, bo lahko voznik še vedno prevzel nadzor nad vozilom in se zapeljal po lepi cesti.