Citroënov slovenski vodja prodaje Leon Malovrh je na predstavitvi poudaril, da se citroën C4 uvršča v zelo tekmovalni avtomobilski segment M1, ki s 7.900 registriranimi avtomobili na leto predstavlja ker 19,3 odstotka avtomobilske prodaje v Sloveniji. To niti ni nenavadno, saj se v ta razred uvrščajo tudi volkswagen golf, renault megane ali toyota corolla, ki so na prvih treh mestih, zanimivo pa je, da je na sedmem mestu električni volkswagen e-golf, na devetem pa električni novinec volkswagen ID.3.
V tem vidijo tudi dobro popotnico za električno različico citroën Ë-C4. Sicer načrtujejo, da bodo v Sloveniji letos prodali 530 citroënov C4, med katerimi naj bi bilo tudi 80 električnih citroënov Ë-C4, ki bi s tem zasedli desetodstotni delež v segmentu M1.
Citroën C4 naj bi sicer tudi v Sloveniji kupce pritegnil s kombinacijo edinstvene zasnove in oblike, odlične izkušnje udobja in udobja izbire, saj ponuja tri možnosti izbire med pogonskimi sklopi: bencinskim, dizelskim in električnim.
Kombinacija dveh segmentov
Oblikovna zasnova je, kot je to vedno veljalo za Citroënove avtomobile, drzna in prepoznavna, združuje pa lastnosti dveh segmentov: drznost in eleganco petvratne kombilimuzine ter moč in robustnost športnih terencev. S podvozjem in velikimi kolesi, ki dno avtomobila dvigneta od tal za 156 milimetrov, C4 vozniku zagotavlja tudi nekoliko višji položaj sedenja, ki mu omogoči ne le lažji vstop in izstop iz avtomobila, ampak tudi dober razgled na okolico, saj se njegove oči nahajajo nekje na višini 1,22 metra.
Novi citroën C4 z osnovnim nivojem opreme feel in 100-'konjskim' turbobencinskim motorjem bo na voljo za 16.356 evrov, če se bo kupec odločil za financiranje, sicer bo 500 evrov dražji. C4 s paketom feel pack in 130-'konjskim' turbobencinskim motorjem bo v podobni ponudbi dražji za dobra dva tisočaka, z najdražjo opremo shine pack in samodejnim menjalnikom pa bo sztal 22.713 vsaj evrov. Električni citroën Ë-C4 bo z vsemi vključenimi ugodnostmi na voljo od 27.782 evrov, kupcem pa bodo ponudili tudi 1.000 evrov ugodnosti pri nakupu zidnega polnilnika.
Citroën C4 ima kljub križanski obliki tudi precej aerodinamično silhueto, ki izhaja iz strehe, ki se poševno spušča proti zadku, in zadnjega spojlerja. Prepoznaven je tudi značilni svetlobni vtis v obliki črke V, v katerega so izdatno vključene led svetilke, kar velja tudi za zadek. C4 se sicer z dolžino 4,360 in drugimi merami uvršča v zlato sredino svojega segmenta. Na voljo je sicer v 31 barvnih kombinacijah zunanjosti, ki izhajajo iz sedmih karoserijskih barv in petih barvnih paketov.
Notranjost je predvsem zelo sodobna in tehnološka, zanjo pa je značilna tudi preudarna kombinacija mehkih in trdih materialov. Osrednji element armaturne plošče je serijski 10-palčni zaslon na dotik, a so pri Citroënu, v nasprotju z nekaterimi drugimi modeli, upravljanje klimatske naprave spet zaupali konvencionalnim stikalom in regulatorjem. Serijska je tudi digitalna instrumentna plošča na 5-palčnem zaslonu, na voljo pa je tudi projekcijski zaslon .
Novi citroën C4 smo lahko odpeljali tudi na kratko vožnjo za fotografiranje in začetni preskus. Ta je pokazal, da je, kot velja tudi za druge modele in predvsem manjši citroën C3, ne le križansko navdahnjena kombilimuzina, ampak tudi precej mehko vzmeten avtomobil. Morda zato ne bo všeč tistim, ki prisegajo na dinamično vožnjo skozi ovinke, bo pa bolj všeč tistim, ki cenijo udobje med vsakdanjimi vožnjami. Povsem digitalna ureditev notranjosti morda sprva malce bega. A se je hitro navadite, saj so elementi razporejeni smiselno in pregledno. Vsekakor bo citroën C4 v svojem segmentu predstavljal zanimivo, nekoliko samosvojo alternativo. Takšen bi lahko bil všeč tudi zagrizenim »citroenovcem«.
Kupci bodo sicer lahko izbirali med šestimi ureditvami notranjosti, vse razen osnovne pa bodo imele tudi elemente udobne linije advanced comfort. Pri Citroënu izpostavljajo tudi udobje, ki ga prinaša vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki, dobro akustiko in zvočno izolacijo, 20 sistemov za pomoč pri vožnji in visoko stopnjo povezljivosti. Zanimiv je tudi sistem za podporo uporabe tablice, ki je na voljo le sopotniku in ne vpliva na voznikovo pozornost med vožnjo. Potniška kabina ima sicer tudi 16 različnih odlagališč za predmete, zadaj naj bi bilo nadpovprečno veliko prstora za kolena, prtljažnik pa ponuja 380 litrov praznine.
Izbira pogonske tehnike
Pod motornim pokrovom bodo sicer lahko trije turbobencinski motorji puretech 100, 130 in 155. Najšibkejši bo na voljo le s šeststopenjskim ročnim manjalnikom, srednji tudi z možnostjo 8-stopenjskega samodejnega, 155-'konjski' pa le s samodejnim menjalnikom. Šibkejši 110-'konjski' turbodizelski motor no na voljo le s šeststopenjskim ročnim, močnejši 130-'konjski' pa s samodejnim menjalnikom.
Zaninimiv bo seveda tudi električni citroën Ë-C4, ki bo prinesel predvsem vožnjo brez hrupa, vibracij, stresa in lokalnih emisij. Baterija s kapaciteto 50 kilovatnih ur bo zagotavljala dobrih 350 kilometrov dosega v skladu s ciklusom WLTP, 100-kilovatni elektromotor pa pospešek v 9,7 sekunde do 100 kilometrov na uro in največjo hitrost 150 kilometrov na uro. Polnjenje na 100-kilovatni polnilnici bo trajalo pol ure, na zidnem polnilniku 5 do 7,5 ur, s šuko vtičnico pa 15 do 24 ur.