Prijavite se na testno vožnjo prek spodnjega obrazca!
Peugeot je pred kratkim postal prvi izmed velikih proizvajalcev, ki že v celoti izpolnjuje prihajajoči naravovarstveni standard euro 6. To pomeni, da se prav vsi njihovi pogonski motorji že danes izkazujejo z izjemno učinkovitostjo in nizkimi emisijami ne le ogljikovega dioksida, temveč tudi ostalih naravi škodljivih delcev.
Tudi vsestranski mali križanec peugeot 2008 ima v celoti posodobljeno motorno paleto, ki jo odslej sestavlja šest motorjev, po trije bencinski in trije dizelski, zaradi katerih so vsakdanje poti in vikend izleti še vznemirljivejši in tudi cenejši. Kar s tremi iz šesterice motorjev je namreč peugeot 2008 najučinkovitejši v svojem razredu manjših križancev, v katerem že tako izstopa po svoji postavnosti, notranjem udobju in prilagodljivosti.
PREBERITE ŠE:
Z nedavno pomladitvijo generacije bencinskih motorjev PureTech je peugeot 2008 postal eden izmed tistih avtomobilov, pri katerih za dobre vozne lastnosti in nižjo porabo vedno skrbi turbinsko polnjenje zraka. Vsi bencinski motorji imajo prostornino 1,2 litra, v njih pa se v aluminijastem ohišju vrtijo le trije valji, kar je porok za lahko, a učinkovito izvedbo v sozvočju z najnovejšimi svetovnimi trendi v razvoju avtomobilskih motorjev, kjer seveda ne manjka niti tehnologija samodejnega ustavljanja in vnovičnega zagona stop&start, ki še posebej v mestih pripomore k precejšnjemu znižanju porabe in posledično izpustov CO2.
1,2 PureTech 110 je nadomestil dosedanjo različico PureTech 82, od katere pa je bistveno močnejši, saj v novi izvedbi zmore kar 81 kW namesto 60.
Kljub velikemu porastu moči je uspelo inženirjem tudi s pomočjo serijskega start&stop sistema znižati normno porabo še za dva decilitra, tako da sedaj znaša komaj 4,7 litra na 100 km, na kilometer vožnje pa v zrak izpusti le še 108 gramov CO2 (prej 114 gramov). Avtomobil je s takšnim motorjem precej poskočnejši, tudi po zaslugi skoraj še enkrat višjega navora 205 Nm (prej 118 Nm).
Še korak višje pa je 1,2 PureTech 130, ki je nadomestil atmosferski 1,6-litrski motor z 88 kilovati. Po zaslugi kar 96 kilovatov in 230 Nm navora je peugeot 2008 s tem motorjem lahko izredno dinamičen avto, saj zmore od 0 do 100 km/h pospešiti že v 9,3 sekunde, najvišja hitrost pa je kar 200 km/h.
Navdušuje po porabi in ogljičnem odtisu, za 100 kilometrov poti namreč potrebuje le 4,8 litra, na kilometer pa izpusti v zrak 110 gramov CO2, kar je najmanj v razredu malih križancev. Prejšnji 1,6-litrski atmosferski motor je denimo beležil izpust 135 gramov, kar priča o preskoku, ki ga je sposobna nova Peugeotova tehnologija.
Vstopni bencinski motor je 1,2 PureTech 82, ki ima 60 kW moči, ob povprečni porabi 4,9 litra pa je njegov izpust 114 gramov CO2.
Še posebej zanimiv pa je ta motor v različici z robotiziranim ročnim menjalnikom, saj takrat daje prednost predvsem udobju, a je hkrati izredno učinkovit. Ker je sposoben avtomobil samodejno prestavljati in je brez sklopke, je toliko lažji za upravljanje, kar bodo še posebej znali ceniti starejši in vozniki z omejenimi gibalnimi sposobnostmi. Ker pa gre v principu delovanja za ročni menjalnik in ne avtomatskega, je povprečna poraba s takšnim menjalnikom vsega 4,4 litra na 100 km, emisije pa znašajo le 99 gramov.
Odločitev za napredni bencinski motor je toliko lažja, če bo križanec doma predvsem v mestih in predmestjih, oziroma na krajših vožnjah, kjer pridejo še posebej do izraza hitro ogrevanje na delovno temperaturo, poskočno speljevanje in enostavno upravljanje. Zaradi majhne prostornine sodi peugeot 2008 z 1,2 PureTech bencinskim motorjem tudi v najnižjo kategorijo glede plačil letne dajatve za povračilo cest in je zato toliko ugodnejša izbira za vse, ki so jim stroški nakupa in vzdrževanja zelo pomembni.
Pri dizelskih motorjih BlueHDi je peugeot 2008 vsaj tako talentiran, saj pogonski agregati uporabljajo najčistejšo tehnologijo, ki je ta hip na voljo na trgu. Kombinira učinkovite katalizatorje za zmanjšanje deleža NOx v izpustu za do 90 odstotkov, medtem ko učinkoviti filtri trdnih delcev slednje polovijo celo v 99,9 odstotkih.
1,6-lirski BlueHDi je na voljo v različicah 75 (55 kW), 100 (73 kW) in 120 (88 kW). Poraba goriva pri močnejših dveh znaša komaj 3,6 oziroma 3,7 litra na 100 km, v zrak pa izpustita vsak le po 95 in 96 gramov CO2 na kilometer, medtem ko izpuh različice BlueHDi 75 znaša 97 gramov ob porabi 3,7 litra.
Peugeot 2008 BlueHDI 75 in BlueHDI 120 sta tudi dokazano najbolj učinkovita v svojem razredu. Po dizelskem motorju bodo posegli predvsem tisti, ki bodo v peugeotu 2008 preživeli več časa in praviloma na daljše razdalje, denimo po avtocestah, ko pride še posebej do izraza njegova varčnost in udobje.
1,6-litrski motor pri različici 120 pa v nasprotju z nekaterimi enako močnimi, a praviloma večjimi motorji konkurentov spada v drugo najbolj ugodno kategorijo glede plačila letne dajatve, tudi sicer so za Peugeotove motorje značilni nizki servisni stroški. Priznana neodvisna statistika nemške Dekre pa razkriva, da so Peugeotovi motorji tudi na daljši rok nadpovprečno trpežni in zanesljivi. Gotovo ne bo nova generacija motorjev glede tega nič slabša.
Še več o opremljenosti prikupnega francoskega “mešančka” lahko izveste TUKAJ.
O prednostih peugeota 2008 se prepričajte sami! Prijavite se na testno vožnjo prek zgornjega obrazca. Poklicali vas bomo iz vam najbližjega salona Peugeot in se dogovorili z vami za vam najbolj ustrezen termin.
Peugeot 2008 Active 1,2 PureTech z že vključeno kovinsko barvo, avtomatsko klimatsko napravo, parkirnimi senzorji in novim euro 6 motorjem je s kaskom za 1 evro in pomočjo Peugeot financiranja sedaj na voljo že za 13.670 €. Preverite več.