Že pogled na rezultate prodaje zadnjih štirih generacij micre pokaže, da tako ni šlo več naprej. Če so drugo generacijo (1992-2003) prodali še v prek 1,2 milijona primerkov, pa četrta, ki je bila aktualna med 2010 in 2016, ni prepričala več niti 300 tisoč kupcev. In to v najmočnejšem segmentu vozil v Evropi. Preprosto izgubila se je med vsem sposobnimi tekmeci, že oblikovno je bila takšne sorte, da je šla hitro v pozabo. Čeprav so jo takrat oglaševali, da ni več ženski, temveč tudi moški avto.
Pri Nissanu zato danes, ko imajo v salonu novo peto generacijo, govorijo o povsem drugačnem pristopu. Govorijo o avtu, ki da je izredno čustven, z drzno obliko in vpadljivimi barvami, z ogromno personalizacije ter nadpovprečnim udobjem. In za razred nenavadno napolnjenostjo z različnimi asistenčnimi sistemi. Da, danes bi se vanjo res z veseljem vsedel tudi moški.
Nova micra je konkretno daljša od predhodnice, a še vedno meri za milimeter pod štirimi metri. Je tudi širša in konkretno nižja, medosje ima podaljšano. Temelji športnega videza so torej uliti, zelo dinamično pa je skrojena tudi obleka. Športno zašiljen nos, črni stranski stebrički s skritimi kljukami za zadnji par vrat ter odsekan zadek so vse lastnosti že na pogled zanimivega avta. Izstopajoče žive barve, možnost nalepk in okrasnih detajlov le še stopnjujejo občutek, da te micre ne bo šla iz spomina tako hitro. Tudi notranjost je precejšen korak naprej, prečiščen Nissanov dizajn dopolnjujejo ličen volan in možnost izdatnega preurejanja barvnih kombinacij armature, sedežev in stranskih oblog.
Pri Nissanu izpostavljajo občutek kakovostnih materialov, pa sedempalčnega zaslona na dotik že od druge opreme dalje in premierno v B segmentu možnost BOSE ozvočenja, ki ima dva zvočnika kar v vzglavniku. Prostornost je zrasla tudi za prtljago, sedaj je tam zadaj okroglih 300 litrov, namenjenih dnevni uporabi.
Pomočniki, ki jim v B segmentu ni para
Micra pozitivno preseneča pri asistenčnih sistemih. AEB samodejno zaviranje je serijsko že od osnovne opreme, pri tistih višje pa prepoznava tudi pešce. Potem je tu aktivni sistem za nadzor voznega pasu, ki tudi s popravki volana, če je potrebno, voznika ohranja na varnem pasu. Luči se avtomatsko preklapljajo med dolgimi in kratkimi, med merilniki je pri višjih opremah 5,5-palčni TFT zaslon z vsemi koristnimi informacijami, avto bere znake in ima lahko celo 360-stopinjski pogled kamer.
Večino teh dodatkov je pri cenejših opremah možno tudi doplačati, strošek okoli 300 evrov ni pretiran glede na škodo, ki jo lahko vsakodnevno preprečujejo. Za doplačilo si je pri najvišje postavljenih opremah mogoče omisliti tudi polni LED sistem žarometov.
Motorji so trije znanci, 1,0-litrski atmosferski trivaljnik z 52 kW (71 KM), poskočni 0,9 litrski turbo trivaljnik s 66 kW (90 KM) in enako močni 1,5 dCi dizel za na dolge proge. Menjalnik je vedno petstopenjski, pri litrskem motorju lahko tudi CVT.
Cene se začnejo pri 12.700 evrih in sežejo do 18.800 evrih. Čeprav je to v rangu renault clia, škode fabie, VW pola, seat ibize, kie rio, hyundaia i20, peugeota 208, citroëna C3 in še številnih drugih, pri Nissanu trdijo, da želijo doseči drugačne kupce, recimo tiste iz kroga minija, mazde2, DS3 ali audija A1. Bomo videli, če je šminke za kaj takšnega res dovolj, vsako leto pa naj bi micro kupilo 150 ljudi.
andrej.leban@zurnal24.si