Avto
147 ogledov

V koloni ne obremenjujte sklopke po nepotrebnem

slovenija 08.04.10 guzva na avtocesti, gneca zaradi prometne nesrece, kolona voz Nik Rovan
Danes in jutri lahko spet pričakujemo dolge kolone proti morju. S predvidevanjem in pametnim speljevanjem lahko sami pripomoremo do manjše obrabe zavor in sklopke.



Strokovnjaki v tehnični službi BMW Group Slovenija vsem, ki bodo obtičali v koloni, svetujejo, naj pazijo, da pri pogostih in kratkotrajnih speljevanjih ne pregrejejo sklopke vozila. V dani situaciji lahko prihaja tudi do obrabe zavor. To lahko zmanjšamo s predvidevanjem, kako se zastoj pomika, pravijo strokovnjaki.

Ko stojimo, nogo stran od sklopke

Speljevati je treba čim nežneje. Če imamo nogo ves čas na sklopki, lahko pride do rahlega aktiviranja sklopke in s tem rahlega zdrsavanja – posledice so obraba, pregrevanje in povečana poraba goriva. Pri speljevanju v gneči po klancu navzgor imejte vedno v mislih varnost. Skušajte držati varnostno razdaljo do vozil v okolici.

Veliko modelov danes premore funkcijo asistence pri spustu. Gre za nadzor pri vožnji navzdol, kjer asistenca zmanjša hitrost vozila po strmem pobočju navzdol. Ne da bi moral voznik regulirati hitrost, se vozilo premika z minimalno hitrostjo navzdol.

Še nekaj nasvetov:

  • Ko naletite na zastoj, najprej poskrbite za svojo varnost. Vklopite vse štiri utripalke, da boste opozorili zadaj vozeče na stoječi promet.
  • Poslušajte prometna obvestila, stanje v prometu preverite prek mobilnika.
  • Ne vrivajte se iz ene kolone v drugo, saj to ni kulturno, hkrati pa boste pridobili le kakšno sekundo. Če se vaš pas konča in zlije z drugim, vedno peljite do konca po njem (do fizičnih ovir) in se šele takrat po sistemu zadrge priključite v drugega. Tako bo promet potekal najhitreje.
  • Vozite tekoče, ne puščajte prevelikega razmaka do spredaj vozečih, hkrati ne vozite sunkovito.
  • Če stojite dlje časa na mestu, prestavite v nevtralno in ne držite noge na sklopki. Pogonski deli se bodo tako najmanj pregrevali. Če menite, da boste stali dlje od pol minute, je že smiselno ugasniti motor. Pred tem odprite vsa okna, da ne bo potrebe po delovanju klimatske naprave.
  • Sklopke ne smete spuščati počasi, ne dodajate plina – vsak sodoben avtomobil zmore speljati pri minimalnih vrtljajih.
  • Redno preverjajte stanje hladilne tekočine. Če avtomobil vseeno zakuha, ga nemudoma zapeljite ob stran in počakajte, da se ohladi.
  • Zastoj je duhomorna stvar, a se v veliki večini primerov časovno vseeno ne izplača ubirati obvozov. Ostanite potrpežljivi.
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.