Januarja so se morali Španci spoprijeti ne le s pandemijo, temveč tudi z rekordno debelo snežno nesrečo in povečanjem davka ob registraciji vozil.
Januarja je španski trg doživel izjemen padec. V medletni primerjavi je bilo tam prodanih več kot polovico manj avtomobilov. Padec je bil kar 51,5 odstoten, kar pomeni, da so januarja v Španiji prodali le nekaj več kot 40.000 novih vozil. To je največji medletni padec v prodaji po letu 1989.
Razlogov je več. Glavna med njimi je seveda omejitve epidemije covid-19, ki je januarja lani še niso poznali, velike nevšečnosti pa je Špancem delala snežna nevihta Filomen, ki je samo v Madridu povzročila milijardno škodo. Pa tudi zvišanje davka ob registraciji v zvezi z ukinitvijo nekaterih subvencijskih programov.
Tako slabo ni bilo že pol stoletja
Covid-19 pa je prodajo avtomobilov v Veliki Britaniji vrnil v leto 1970.
Po podatkih britanskega združenja proizvajalcev in prodajalcev avtomobilov (SMMT) je bilo prejšnji mesec v Veliki Britaniji registriranih le 90.249 novih avtomobilov, kar je 39,5-odstotno medletno zmanjšanje po številu registracij novih avtomobilov. Hkrati je bila to najšibkejša januarska prodaja v več kot pol stoletja.
Povpraševanje je bilo mizerno tako pri zasebnih kupcih (-38,5 %) kot tudi pri podjetjih (-39,7 %). Podatki SMMT so pokazali tudi, da je bilo januarja prodanih manj bencinskih (-50,6 %) in dizelskih vozil (-62,1 %), medtem ko se je prodaja baterijskih vozil (BEV) povečala za 54,4 %, njihov tržni delež pa se je povzpel na 6,9-odstotka celotnega avtomobilskega trga.
Šibka januarska prodaja je sledila "izgubljenemu letu" britanske avtomobilske industrije, letu 2020, saj je prodaja novih avtomobilov v državi padla za 29 odstotkov na 1,63 milijona. To je najmanj po letu 1992.
SMMT je tudi spremenil napoved, saj naj bi letos prodaja avtomobilov v Združenem kraljestvu dosegla več kot dva milijona vozil. Združenje zdaj ocenjuje, da bo v letu 2020 prodaja nekoliko boljša, kljub temu pa bo prodanih manj kot 1,9 milijona avtomobilov.
Število novih osebnih avtomobilov, registriranih v Nemčiji, se je januarja zmanjšalo za več kot 30 % na okoli 170.000 vozil. Uradni rezultati sicer še niso bili objavljeni.
Slabo tudi v Nemčiji in Franciji
Trgovce z vozili je prizadela druga blokada, sprejeta z namenom zaustavitve širjenja pandemije koronavirusa v Nemčiji. Trgovine, ki ne prodajajo osnovnega blaga, so bile zaprto od sredine decembra, davčne olajšave za potrošnike pa so se končale konec leta 2020. Pred mesecem dni, decembra 2020, se je prodaja novih avtomobilov na največjem evropskem trgu sicer povečala za skoraj 10 %.
Prodaja avtomobilov v Franciji se je medletno zmanjšala za manj kot sedem odstotkov, resnica pa je, da je bil januar razmeroma slab. Zanimivo je padec prodaje pri domačih znamkah. Nasprotno, prodaja Dacie je januarja močno odskočila. Na francoski trg je prišel novi sandero, njegova medletna prodaja pa se je skoraj podvojila. Dacia, romunska znamka v francoskem lastništvu, je na francoskem trgu prodala več kot 11.000 vozil.