"Človeški škrat" ima tudi ime. To je Xabier Garciandia, ki ima zares precej nenavadno delo. Njegova naloga je, da ves čas skuša ovirati delovanje Fordovega proizvodnega obrata v Valencii.
Škrat poskrbi, da na tekoči trak v vozila na skrivaj vgradijo napačne ali okvarjene dele. Pri Fordu, kjer so ga najeli, menijo, da je to ključni del postopka za zagotavljanje brezhibnosti, s katerim vsa nova vozila izpolnjujejo stroga merila glede kakovosti.
Ford je namreč kot prvi v avtomobilski panogi uvedel tehnologijo ‘Vision System’ za fotografiranje, preverjanje in sledenje posameznih delov vsakega od 400.000 osebnih in dostavnih vozil ter 330.000 motorjev, kolikor jih sestavijo in izdelajo v Valencii vsako leto. Valencia je sicer največja Fordova tovarna v Evropi z največ izdelanimi vozili. V njej proizvajajo modele kuga, kuga vignale, mondeo, mondeo vignale, galaxy, S-max ter transit connect in tourneo connect.
V 14 dneh posnamejo toliko fotograifj, kot na Instagramu
“Tehnologija Vision System je ključna za zagotavljanje, da so v vsako vozilo vgrajeni ustrezni deli in to velja za vsak del posebej,” je povedal Garciandia, tehnični specialist za Vision System v obratu za proizvodnjo motorjev v Valencii pri Fordu Evropa. “‘Preizkus s škrati’ pomeni, da lahko zagotovimo popolno delovanje sistema. To je igra z zelo resnim ciljem. Ekipa je navdušena, ko najde katerega od delov, in ves čas si prizadevamo, da jih še teže odkrijejo.”
V Valencii, kjer poleg vozil proizvajajo tudi Fordove 2,0- in 2,3-litrske motorje Ecoboost, Vision System v 14 dneh posname več kot milijardo fotografij, kar je primerljivo s številom fotografij, ki jih v Evropi objavijo na Instagramu. Z njimi si pomagajo pri ustvarjanju sestavljene slike iz 3150 digitalnih fotografij, ki inženirjem na mestu samem poudari odstopanja izdelkov.
Na traku sestavljalnice v Valencii so doslej vgradili napačne komponente motorja, napačen volan in celo neustrezno armaturno ploščo; ‘preizkus s škrati’ so zdaj razširili na vseh 34 korakov sestavljanja, pri Fordu pa razmišljajo, da bi ga uvedli tudi drugod po svetu.
Pri Fordu so uvedli nekatere nenavadne ukrepe in postopke zagotavljanja kakovosti v obratu, v katerem vsakih 40 sekund pripelje s traku novo vozilo.
Med njimi so:
● Ultra-občutljivi mikrofoni za preverjanje ustreznosti nameščenih priključkov motorja
● “Poslušalci motorjev” zagotavljajo, da vsaka nova športna kombilimuzina ford focus RS deluje brezhibno
● Nojeva peresa odstranijo najmanjše drobce prahu z vozil pred barvanjem in tako izboljšajo končno lakiranje
● Prvi sistem digitalnih kamer v avtomobilski panogi odkriva napake v lakiranju karoserije
● Zvočno testiranje vozil preverja uporabo pretočnega predvajanja zvoka prek Bluetootha
● Virtualno cestno testiranje za preverjanje naprednih tehnologij za pomoč vozniku
Nič novega. Tudi v moji službi so šefi podtikali napake, dokler ni enkrat zaradi te podtaknjene napake prišlo do večje okvare in zastoja.
odkrijemo jo že, nobeden pa ne upošteva reklamacije.
V Sloveniji so nam podtaknili vlado z napako pa jo nikakor ne moremo odkrit.