Avto
84 ogledov

Uspeh Yamahe v MotoGP je po zaslugi Akrapoviča tudi slovenski uspeh

Rossi, Lorenzo EPA
Delček zaslug za dominantno sezono Yamahe in dvojni naslov v kraljevem motociklističnem razredu MotoGP, gre tudi slovenskemu izdelovalcu izpušnih sistemov Akrapoviču. Tovarniški yamahi svetovnega prvaka Jorgeja Lorenza in podprvaka Valentina Rossija imata vgrajen izpušni sistem s podpisom podjetja Akrapovič. Lastnik podjetja Igor Akrapovič je v pogovoru za Žurnal24 priznal, da je bila zadnja dirka, ki je odločala o naslovu svetovnega prvaka, zanj zelo stresna.

Gospod Akrapovič, čestitke za nedeljski uspeh Yamahe, konstrukcijsko zmago in dvojno zmago med dirkači v prvenstvu MotoGP. Tudi z vašim izpušnim sistemom. Že pred dirko v Valencii je bilo jasno, da bo Yamahino moštvo z Lorenzom in Rossijem osvojilo vse, kar se v letošnji sezoni osvojiti da. Kako komentirate ta velik uspeh? V kolikšni meri je k dominaciji prispevalo vašo podjetje, z izpušnim sistemom?
Izjemno smo počaščeni, da lahko sodelujemo z Yamaho na tem nivoju. Tudi naš razvoj prispeva nekaj k uspehom. Ne samo Yamahe, tudi drugih. Trenutno sodelujemo z 85 različnimi ekipami v različnih prvenstvih. Vsem poskušamo pomagati maksimalno, ampak krona je le ena - v prvenstvu MotoGP. Zelo težko je biti na vrhu. In zaradi tega smo letošnjega uspeha Yamahe zelo veseli.

V čem je vaš izpušni sistem bojši od konkurenčnih v MotoGP? Podpirate tudi Suzuki in Ducati, ne pa tudi Honde.
Ko dobimo motocikel od proizvajalca, je ponavadi na njem že izpuh, ki so ga razvili sami. Mi v zelo kratkem času razvijemo boljši izpuh. Čas razvoja je odvisen od izzivov, s katerimi se soočamo pri razvoju. Na krivulji moči se vedno pojavljajo določene težave, bodisi v nizkih vrtljajih, bodisi pri odzivnosti na plin, oziroma pri najvišji moči. Mi opravimo veliko testiranj, sisteme preizkušamo vsak dan, zato zelo hitro najdemo rešitve za izboljšavo nekega sistema. Včasih to naredimo tudi v nekaj dneh. To nam je letos uspelo pri Suzukiju, ko smo razmeroma hitro naredili boljši izpuh, kot je to uspelo njim.

Omenil sem, da vašega izpuha ne uporabljata hondi Pedrose in Marqueza. Ali Honda že trka na vaša vrata?

slovenija 12.09.2007, Igor Akrapovic, foto: Ivan Zupic | Avtor: Ivan Zupič Ivan Zupič
V zgodovini smo že sodelovali s Hondo. V danem trenutku istočasno s Hondo in Yamaho ni mogoče sodelovati. Rivalstvo je preveliko. Iz tega razloga ima Honda nekaj zadržkov. Težko je imeti dva konkurenta za zmago na najvišjem nivoju.

Kaj bo ta uspeh pomenil za podjetje Akrapovič v prihodnje? Kako lahko vaša prepoznavnost v povezavi z Lorenzom, Rossijem in Yamaho vpliva na prodajo?
Udejstvovanje na tekmovanjih zelo vpliva na našo prodajo. To je številka 1 poleg vseh ostalih marketinških aktivnosti. Za Yamaho odlično prodajamo izpuhe, sodelujemo tudi s tovarno. Tovarna naše produkte prodaja preko svoje mreže in so trenutno naš drugi največji partner. Ta uspeh bo vplival tudi na povečanje naše prodaje, ne moremo pa pričakovati, da bodo spremembe drastične, saj beležimo zelo dobro prodajo.

Na zaključni dirki v Valenciji vas ni bilo. Kje ste spremljali spopad za naslov svetovnega prvaka med Rossijem in Lorenzom?
Spremljal sem ga doma, v krogu družine. Bilo je zelo stresno. S stališča proizvajalca določene komponente sem se malo bal, da bi imel kdo, na tako pomembni dirki, težave. Zelo redko se zgodi, da odpove material. Na zaključni dirki bi bila to kar manjša katastrofa. Kar zadeva naš produkt, se je vse skupaj izteklo dobro. Zmaga pa se je odločala na način, kot se je.

Nam lahko izdate za koga ste navijali, Rossija ali Lorenza?
Ne bi se rad opredeljeval. Za nas so vsi naši dirkači enako pomembni. Tukaj je potekal dvoboj znotraj ekipe.

Rossi ima vaš izpušni sistem vgrajen tudi na svojem osebnem avtomobilu audiju RS6. Ali še kakšen drug dirkač uporablja vaš izpuh na avtomobilu?
Tudi Lorenzo ima naš izpuh na svojem BMW M3. Dirkači radi uporabljajo naše produkte na svojih avtomobilih in zasebnih motociklih. Dirkači naše produkte, ki jih namestijo na svoje zasebne motocikle ali avtomobile, tako še preizkušajo in posledično na nek način oglašujejo.

Velik poudarek namenjate izpuhom iz titana, ki so lažji. To je trend, predvsem v avtomobilski industriji. Lahko tak sistem pričakujemo že v prihodnji sezoni v MotoGP?
V prvenstvu MotoGP je teža minimalno omejena. Trend v avtomobilski in moto industriji gre v smeri zmanjšanja teže. Sploh zaradi tega, ker so moči motorjev v avtomobilih ali motociklih že dovolj velike. Dirkalni avtomobili imajo danes "500 do 600 konjskih moči", motocikli pa tudi okoli 200 konjskih moči (zmogljivi "superbike" motocikli).

Z zmanjšanjem teže je mogoče lažje izboljšati vozne lastnosti, kot pa z "dodajanjem konjev." Zaradi tega se veliko energije usmerja v razvoj teže sistemov. Za MotoGP uporabljamo še tanjši material, kot za cestne motocikle. Debelina stene cevi serijskih izpuhov, ki jih prodajamo, je 0,9 milimetra, pri MotoGP pa 0,65 milimetra. Je pa potem vzdržljivost takega izpuha prilagojena drugačnemu namenu.

Imate ambicije tudi v Formuli 1?
V obliki sodelovanja kot razvojnega partnerja. Kot sponzor pa ne, saj to presega naše finančne zmožnosti. Sodelovanje z Audijem v seriji FIA WEC (dirka za 24h Le Mansa) je tisto, kar je za nas optimalno. Po drugi strani pa je serija FIA WEC bolj zanimiva, ker je bolj primerljiva s cestnimi vozili. V ospredju so tako vozne lastnosti, kot predvsem vzdržljivost. Rezultati sodelovanja z Audijem so uporabni tudi za proizvodnjo izpušnih sistemov za cestno uporabo.

grega.prebil@zurnal24.si

Komentarjev 2
  • marabunta 16:39 09.november 2015.

    včasih je človek lahko tudi ponosen, da je Slovenec....bravo g. Akrapovič

  • Avatar mike1968
    mike1968 14:28 09.november 2015.

    ISKRENE ČESTITKE AKRAPOVIĆ!