Avto
109 ogledov

Urbani duster z nekaj šminke na uporabno osnovo

Duster
1/21
Anže Petkovšek
Peščena ura pri modelu dacia duster kaže, da se prvi generaciji namenjen čas počasi izteka, pa čeprav v osnovi še vedno ostaja kleni hribolazec po dostopni ceni. Tudi v kar bogato opremljeni urban explorer različici. Kaj pa bi si želel za naprej?

Duster je bil prelomen model, zaradi katerega so romunsko znamko zelo resno pričeli jemati tudi na zahodu. Od Dacie se tudi danes (še) ne pričakuje masažnih sedežev ali električnega dviga prtljažnih vrat, vseeno pa so se ob vzporednem napredku modelov drugih znamk zahteve kupcev spreminjajo in odgovor v več udobja ter boljši kompromis med terenskimi sposobnostmi in kultiviranostjo bo slej ali prej morala dati tudi Dacia. Menda druga generacija prihaja prihodnje leto, vse ostalo je neznanka.

Kaj mi je še vedno všeč pri zdajšnjem modelu?

Uporabna robustnost. Duster ni maneken in ni namenjen lovljenju punc, pa četudi te marsikdaj padajo na “zaraščen” videz, da le ni zaigran, kot to počno novodobni hipsterji. In duster deluje robato, s kratkimi previsi, odmikom od tal in videzom suva daje vedeti, da zmerljivke z mehkužnežem ne bo požrl molče.

Duster je v nekaj letih proizvodnje ponudil že več “limitiranih” različic, testni duster pa je nosil dodatek urban explorer v imenu. Urbanost izpričuje z nekaj lepotnimi dodatki, kot so posebna barva, črna platišča ter bolj bleščeča zaščita spodnjega dela avta, ima tudi serijski sedempalčni infotainment. Večina opreme je sicer del opcij na voljo tudi za ostale dusterje, a je paket urban explorer primerljivo cenejši kot pa ločeno nadgrajevanje. Če potrebujete toliko opreme, jasno.

Duster | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Duster | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Notranjost s trdo plastiko res ne izgleda s tega stoletja, a to ni avto, ki se ga bo na trgu oldtimerjev čez 30 let kdo spominjal. Zato po tej plati razumem filozofijo, da je duster narejen za aktulen čas in še to predvsem za tiste, ki avta v garaži ne pokrivajo z odejico. Duster je primerno velik, da se vanj brez posebnosti namestijo v okovane gojzarje obuti gozdarji, tudi za motorne žage ostane prostor.
Prav tako se mi dopade serijski infotainment sistem, pa čeprav bi lahko kakšno pikro rekel glede njegove nizke in posledično zaradi nujnega odmika oči neprijazne umestitve. Tudi ni neko remek delo glede podajanja informacij, a veliko boljše kot brca v ta zadnjo ali pa kakšen dinozaverski predvajalnik CD-jev. Tudi na povezavo s telefonom se duster dobro razume, pred kratkim so ga tudi nekoliko posodobili in mu dodali nekaj novih funkcij.

Duster deluje žilavo, kakšen pa je v resnici, ko je potrebno pljuniti v roke? Takisto. Na specializiranem poligonu sem imel v preteklosti že priliko občutiti in videti, kaj zmore Nissanov 4x4 pogon, ki brezčutno prilagaja prenos moči med obema osi. Nizki previsi in široka postava omogočajo zelo dobre plezalne sposobnosti.

Duster | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Imel sem priliko, da sem testnega dusterja gnal skozi snežni poznofebruarski metež po od cestarjev zanemarjenem klancu 800 metrov nad morjem. Vse je minilo povsem predvidljivo, zaklenjen pogon na prenos moči 50:50 ni kazal kančka popuščanja pri iskanju stika z zasneženo cesto.

Lega je znotraj hitrostnih omejitev povsem spodobna, predvidljiva, a zaradi ne ravno navdušujočih zavor mora biti tudi "daljnovidna." Posebej velja omeniti menjalnik z zelo kratkimi prestanimi razmerji. Prva prestava povsem nadomesti reduktor ali elektronsko pomagalo za plazenje. Ali povedano drugače - na asfaltu se z dusterjem speljuje v drugi prestavi. 1,5-litrski dizel je pravi šparovec, a hkrati ne varčuje z močjo in navorom, ko je to potrebno. 

Kaj bi si vendarle želel, da bi prinesla druga generacija?

Predvsem boljšega sedenja na kakovostnejših sedežih. Še boljše zvočne zaščite, da bi na avtocesti normalno slišal sopotnika in radia ne navijal na ves glas. Pa da bi preskočili prejšnjo generacijo clia in ponudili videz notranjosti iz aktualnega clia IV ali capturja, če že morajo kopirati. Volan naj bo bolj informativen glede dogajanja na cesti in nastavljiv. Zavore! Leta 2016 namesto diskov še bobni zadaj?! To se na cesti zelo pozna. Tudi plastično pokrivalo ogledalca (vsaj) na voznikovem mestu bi za proizvodne stroške pomenilo kvečjemu nekaj dodatnih evrskih centov.

Nikar pa naj dusterja II ne pomehkužijo po videzu, saj trenutno všečno štrli iz razreda primerljivo velikih križancev. A hkrati bi bilo zelo prijazno, če bi obrusili ostre robove, denimo pri vratih, ki lahko povzročajo velike bolečine.

Ocena cene

Duster s 4x4 pogonom še vedno pomeni cenovno eno najbolj ugodnih plezalnih ponudb na trgu. Osnovni bencinar 4x4 je na voljo že za 14.790 evrov (govorimo o opremi ambiance, ki že ima klimo, daljinsko zaklepanje …). 110-konjski dizel 4x4 je dražji za slaba dva tisočaka, z opremo laureatte pa 17.690 evrov. To je še vedno manj kot 18.390 evrov, kolikor jih želi posebna izvedenka urban explorer. Saj je lepši in serijsko malce bolje opremljen, ampak dusterja se običajno ne kupuje s temi vatli ...

Podatki o vozilu: dacia duster urban explorer 1,5 dCi 4x4 

Motor: 1.461 ccm, 81 kW (109 KM), 260 Nm pri 1.750 vrt./min
Zmogljivosti: 168 km/h, 12,4 od 0 do 100 km/h
Poraba: 5,6 l/100 km, 123 g CO2/km
Cena: 18.390 €

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.