Pri Tesli Motors so 1. aprila v Kaliforniji uradno predstavili svoj novi električni avtomobil model 3, ki je hkrati najcenejši model znamke za ceno okoli 30.000 evrov v ZDA. Kmalu so po vsem svetu prejeli skoraj pol milijona rezervacij po skoraj 1.000 evrov za avtomobil, na katerega bodo morali prvi kupci čakati vsaj leto in pol.
Pri Tesli Motors zdaj letno izdelajo manj kot 100.000 primerkov avtomobilov model S in model X. Prav zato je lastnik Tesle Motors Elon Musk nemudoma začel iskati načine, kako povečati proizvodnjo za model 3, ki je s tako številnimi rezervacijami presegel vsa pričakovanja. Novo tovarno bodo po Nevadi, kjer gigatovarna že stoji, zdaj tudi uradno, gradil tudi v Evropi.
Gigatovarne baterij so za Teslo Motors ključnega pomena, če želi zagotoviti dovolj baterij za svoje električne avtomobile. Pri Tesli Motors načrtujejo, da bodo že leta 2018 na letni ravni proizvedli pol milijona vozil (dve leti pred načrtom).
Z baterijami bi lahko celo leto napajali New York
V tovarni v Nevadi, ki je največja tovarna litij-ionskih baterij na svetu, bodo do leta 2018 na leto proizvedli baterije za električne avtomobile s skupno kapaciteto 35 gigavatov. Da bi dobili vtis, koliko energije je to, dodajamo primerjavo, da je to enako celotni svetovni proizvodnji baterij za pogon električnih avtomobil iz leta 2014. 35 gigavatov je hkrati dovolj energije za celoletno napajanje New Yorka.
Elon Musks je na tiskovni konferenci, kjer je najavil, da bodo prihodnje leto začeli tovarno graditi tudi v Evropi, izdal, da v tovarni ne bodo nastajale zgolj litij-ionske baterije, ampak bodo proizvajali tudi avtomobile, piše Electrec.
"To je nekaj, kar smo natančno preučili in načrtovali. Avtomobile bomo proizvajali na več lokacijah, prav tako pogonske motorje in baterije. Vse to bo nastajalo v gigatovarni2," je na tiskovni konferenci povedal Musk in namignil, da bodo dolgoročno v Evropi stali dve ali pa celo tri Tesline tovarne za proizvodnjo baterij in vozil.
Musk je tudi prepričan, da bodo s tem sposobni proizvesti 600 tisoč vozil na leto, trenutno je ta številka šestkrat nižja.
Boj za tovarno se je že začel
Številne države v Evropi so nemudoma začele pogajanja s Teslo o tem, kje bo stala prihodnja gigatovarna. Med najbolj glasnimi so bili na Hrvaškem, sicer med predvolilno kampanjo.
"Pripeljite Teslo Motors domov, na Hrvaško, Nikola Tesla si to zasluži. Imamo veliko za ponuditi. Rimac Automobili so že tu," so zapisali pri zdaj vladajoči hrvaški stranki HDZ na Twitterju.
Zanimivo je, da je HDZ omenjal podjetje Rimac Automobili. Lastnik podjetja Mate Rimac nam je v intervjuju na marčevskem avtomobilskem salonu v Ženevi zaupal, da tudi sam snubi avtomobilske proizvajalce, da bi na Hrvaškem zgradili tovarno. Kdo so to, ni omenil, je pa omenil, da Elona Muska zelo ceni in spoštuje, in želi, da bo njegovo podjetje na določenem nivoju, ko ga bo prvič spoznal. "Dokler podjetje ni na tem nivoju se ne želim dobiti z njim. Nisem še na tem nivoju," je za zurnal24.si dejal Rimac, ki se je v intervjuju obregnil tudi ob pomoč, ki jo na Hrvaškem ni dobil za zagon svojega podjetja, ki ima danes že 150 zaposlenih: "Ameriška vlada je Tesli Motors pomagala s 500 milijoni dolarjev, v začetku so imeli na voljo osem milijard dolarjev za razvoj vozila na električni pogon. Če pogledate angleško znamko Morgan. V drugih državah obstaja državna pomoč za take stvari. Na Hrvaškem tega ni. V drugih državah obstajajo ljudje, ki imajo izkušnje, tudi dobavitelje. Tega pri nas nas ni. Vseeno sem zadovoljen, da mi je projekt uspel na Hrvaškem."
Prostor za izgradnjo tovarne so že ponudili tudi Francozi. Ponudili so jim prostor, kjer stoji njihova najstarejša jedrska elektrarna. Francoska energetska ministrica Segolene Royal je Muska kontaktirala kar samoinciativno.
Kaj pa Slovenija?
Vprašanje, ali so v pogovorih s Teslo Motors za gradnjo tovarne v Evropi, tudi pri nas, smo se aprila letos obrnili na gospodarskem ministrstvu. Državni sekretar na gospodarskem ministrstvu Aleš Cantarutti nam je takrat potrdil, da ima Slovenija velike načrte z elektrifikacijo in da dobro kaže glede prihoda enega večjih imen v avtomobilski industriji, veliko dela pa nas čaka še pri infrastrukturi. Vmes je bilo znano, da bo velik tovarno pri nas gradila Magna Steyr. A to naj ne bi bil edini veliki investitor v Slovenijo.
Kaj pa Tesla Motors? "Zadnji obisk še Pahorjeve vlade v Silicijevi dolini v ZDA je bil namenjen predstavitvi našega poslovnega okolja, tako da so o nas gotovo obveščeni," je dejal Cantarutti.
Nič ne bo. Jih je naš človek tožil za nesrečo in dobil tožbo.Se bodo Slovenije na daleč izognili.
se mi zdi da podobna novica je bila ze pred meseci. namesto da bi kaj novega napisali. res nevem kje novinarji dobivate informacije tako pocasi.. ocitno nic ne raziskujete.. Namesto da bi pisali o temu recimo: https://www.tesla.com/en_EU/blog/formation-of-tesla-advanced-automation-germany