Objavljene skice pred dnevi so napovedovale zelo agresiven pristop in tudi končni izdelek je ohranil veliko drznosti. Odlikujejo ga zelo mišičasto in nizko h tlem poveznjeno telo, skrajno na rob potisnjena svetila, 20-palčna platišča in številni usmerjevalniki zraka. V tej podobi pa je vseeno jasno prepoznati silhueto golfa, pa čeprav je njegova medosna razdalja krajša in precej širša od serijskega modela.
Golfa GTI design vision poganja V6 3,0-litrski motor s kar 370 kilovati moči in 560 Nm navora (208 kilovatov in 210 Nm več od serijskega GTI-ja). Menjalnik z dvojno sklopko prenaša moč na vsa štiri kolesa, ki GTI zverino poženejo z mesta do stotice v 3,9 sekunde, najvišja hitrost pa je 300 km/h.
Notranjost je precej minimalistična in zmes karbona, alkantare in usnja. Namesto klasičnih merilnikov voznik spremlja prilagojen zaslon, na katerem se prikazujejo vsi pomembnejši telematični dirkaški podatki. Dodana je kamera, s katero lahko voznik v živo deli svojo cestno izkušnje s prijatelji.
Čeprav je le koncept, pa je Klaus Bischoff, šef dizajna pri Volkswagnu dejal, da je GTI design vision vpogled v prihodnost legendare oznake.