Žurnal24 je bil med prvimi mediji, ki smo se lahko pod embargom že vnaprej seznanili z obliko in lastnostmi novinca. Zdaj je skrivalnic konec, peugeot 408 je uradno razkrit.
Kaj je to za en avto? Takšnih vprašanj bo na začetku gotovo veliko. Pri Peugeotu pojasnjujejo, da so ustvarili nekaj povsem novega za ljudi, ki iščejo pri avtomobilu sveži pristop in inovativnost, z zvrhano mero vrhunskega dizajna, tehnologije in udobja. Je nekaj vmes med CUV oziroma kupejevskim križancem na eni in limuzino na drugi strani. Da bi ga umeščali v prvo kategorijo, je kljub nekoliko višji oddaljenosti od tal skupno prenizek (1,48 metra), da bi sodil med klasične limuzine, je glede na način sedenja in kupejevsko postavo vendarle preveč drugačen.
Pri znamki novega 408 umeščajo med modela 308 in 3008. Hkrati je lahko tudi alternativa za model 508, saj po njem povzema marsikaj bolj premijskega, nikakor pa ne gre za njegov nadomestek. Predvsem naj bi bil zanimiv za kupce z dinamičnim slogom življenja, takšne z družino ali brez. Vidijo ga kot zelo primernega tudi kot službeno vozilo, kupce pa med drugim pričakujejo tako iz razreda športnih oziroma kupejevskih terencev, kot iz višjega D segmenta limuzin.
Marsikdo bo pomislil, da gre morda samo za dvojčka Citroënovega C5 X, saj si avta delita tudi platformo. A je razlik v obliki in vsebini ogromno, so samozavestni pri Stellantisovi znamki.
Avto nam je podrobneje predstavil sam šef Peugeotovega oblikovanja Matthias Hossann, ki je tudi odgovarjal na naša vprašanja. Kot pravi, so ustvarili nekaj nenavadnega in drugačnega od vsega, kar so počeli doslej. Marsikateri oblikovalski element so pri modelu 408 uporabili prvič, na primer sprednji del, v katerem se maska in odbijač zlivata drug v drugega, ali pa zakrilca namesto zadnjega spojlerja, s katerim so poleg zanimivega detajla pri izgledu pridobili na aerodinamiki in prostornosti. Opozoril je tudi na prepletanje ostrih linij in mehkih prehodov.
Zares posebna so 20-palčna platišča z vrha ponudbe, ki s svojim dizajnom pritegnejo pogled, ko avto stoji, med vožnjo pa s posebnim efektom gibanja. Vse skupaj zaokrožujejo LED svetila z zdaj že tipičnimi "kremplji" tako spredaj kot zadaj. Sprednje luči svetijo v matrični tehnologiji.
Kot dodaja Hossann, silhueta dinamične mačke še pri nobenem drugem peugeotu doslej ni bila tako očitna na pogled. Če pa bi ga že morali opredeliti z obstoječimi karoserijskimi izrazi, potem se uvršča v kategorijo tako imenovanih fastbakov, torej avtov z dinamičnim sprednjim delom in nato videzom prisekanega zadka.
Udobna in napredna vožnja
Notranjost želi delovati premijsko, zato so jo obložili s kvalitetnimi materiali in osvetlili s prilagodljivo ambientalno svetlobo. Ena glavnih lastnosti avta je seveda zadnja generacija i-cockpita z velikima zaslonoma. Tako kot pri modelu 308 je infozabavni sistem obogaten in nudi možnost številnih prilagoditev osebnim prioritetam večih uporabnikov.
Produktni vodja projekta 408 Jerome Micheron, je na naše vprašanje pojasnil, da je v primerjavi s 308 poleg vseh klasičnih ADAS sistemov (AEB, držanje smeri, opozorilo na prečni promet zadaj …) njegov večji sorodnik obogaten tudi z možnostjo nočnega vida prek IR kamere, kar je sicer domena le zares premijskih avtov. Bodo pa prihodnje leto predvidoma začeli vgrajevati naslednjo generacijo ADAS sistemov, ki bo še bolj zmogljiva.
Izpostavil je tudi notranje udobja avta, ki je postavljen na znano prilagodljivo platformo EMP2. Avto je sicer dolg konkretnih 4,69 metra, medosna razdalja pa 2,78 metra. Predvsem slednji podatek nakazuje, da je znotraj veliko prostora in da bodo udobno sedeli tudi zadnji potniki. V prtljažniku je 536 litrov prostora, mogoče ga je povečati na 1.611 litrov, v avtu pa prevažati predmete dolžine do 1,9 metra.
Bencin, hibrida in tudi elektrika
Model 408 bodo v Evropi poganjali trije motorji. Vstopni bo trivaljnik s 96 kW (130 KM), večina prodaje pa bo osredinjena na hibridna modela s 132 kW (180 KM) in 165 kW (225 KM). V duhu časa se 408 tako odreka dizlom. Sledila pa bo še povsem električna BEV različica. Štirikolesnega pogona v obstoječih hibridih ne bo.
Ker je avto še v procesu homologacije, o določenih vrednostih za zdaj ne govorijo, na primer o koeficientu zračnega upora ali cestnih zmogljivostih.
Avto bodo izdelovali v francoski tovarni Mullhouse. Začetek proizvodnje napovedujejo za konec letošnjega leta, prodaja se bo začela na začetku prihodnjega. Cenovno bo umeščen v višji C segment, torej lahko pričakujemo cene nekje vmes med modeloma 308 in 508.