Avto
702 ogledov

Tudi rabljeni starejši avtomobili bodo klicali na pomoč

Eklic Žurnal24 main
Bosch, eden največjih svetovnih dobaviteljev avtomobilski industriji, je na sejmu zabavne elektronike pokazal tehnologijo, ki jo bodo avtomobilisti vgrajevali v vozil v bližnji prihodnosti. Avtomobili bodo med drugim pomagali v kuhinji, predstavili pa so tudi prvi naknadno vgrajeni adapter za klic v sili eCall.

Na sejmu CES 2016 v ameriškem Las Vegasu je Bosch predstavil inovacije za dom, mesto, avto in delovno mesto. V prihodnosti veliko stavijo na povezljivost, kot zanimivost pa so pojasnili, kako povezani bodo avtomobili in pametni domovi. Voznik bo lahko prižgal pečico, da bo segreta za pripravo večerje, ko pride domov.

eCall za naknadno vgradnjo

Na področju povezane mobilnosti Bosch predstavlja globalno inovacijo: naknadno vgrajeni sistem eCall. Sistem za samodejno obveščanje v nujnih primerih eCall, predstavljen leta 2012, je bil prvotno na voljo zgolj kot standardna oprema v novih vozilih, zdaj pa je na voljo tudi možnost naknadne vgradnje sistema. Senzorska enota, ki jo vključite v vžigalnik za cigarete v avtomobilu, je zasnovana za zaznavanje trčenj in pošiljanje pomembnih informacij servisnemu centru. Glede na resnost nesreče servisni center nato pokliče neposredno voznika ali o nesreči obvesti najbližjo službo za pomoč v sili.

Prometni zamaški zaradi iskanja parkirnih mest

Samodejno parkiranje | Avtor: Volkswagen Volkswagen
Bosch bi se rad znebil tudi težav, ki se pojavljajo zaradi parkiranja. Vozniki, ki skušajo najti parkirno mesto, predstavljajo kar 30 odstotkov vozil v prometnih zamaških. Temu bi se lahko izognili tako, da bi avtomobile ali parkirna mesta opremili s senzorji, ki zaznajo in obvestijo voznike, ko je parkirno mesto prazno. Bosch je to idejo uporabil v svojem lastnem konceptu za parkiranje: ko se avti vozijo naokoli, zaznavajo in merijo prosta parkirna mesta med vozili, parkiranimi na pločniku. To informacijo nato vnašajo v zemljevide, ki jih je mogoče prikazati na pametnem telefonu ali v navigacijskem sistemu avtomobila. Vozniki lahko tako najdejo parkirno mesto v stanovanjskih ali urbanih okoljih brez pretiranega iskanja. To zmanjša stres voznika, prihrani čas in denar, hkrati pa je bolje za okolje.

Boscheve rešitve za povezano mobilnost prihodnosti na presečišču med pametnimi mesti in povezanimi vozili je povsem avtomatsko parkiranje, kar namerava Bosch uresničiti do leta 2018. Cilj je, da bi vozniki avto preprosto pustili pri vhodu na parkirišče ali v parkirno hišo. Avto bi nato sam našel prosto parkirno mesto in se parkiral. Ob odhodu bi se avto na enak način sam pripeljal do vhoda.

BMW parkiranje | Avtor: BMW BMW

Ko voznik postane potnik

Bosch trenutno razvija tudi avtocestnega pilota – elektronskega voznika, ki bi vozil po avtocesti. Do leta 2020 se pričakuje, da bodo vozila opremljena s pilotom, ki bo znal sam voziti po avtocesti. To v prvi vrsti povečuje varnost, hkrati pa tudi olajša življenja voznikov: ko je avtocestni pilot vklopljen, voznik postane potnik, kar pomeni, da se lahko sprosti in uživa ali počne druge stvari. Bosch preizkuša avtomatizirano vožnjo na javnih cestah v Nemčiji, ZDA in na Japonskem.

Zaslon s povratno, čutno, informacijo

Še en pomemben vidik varnejše in udobnejše vožnje je komunikacija med ljudmi in tehnologijo. "Navajanje pravih informacij ob pravem času zmanjša nepozornost voznikov. Podjetje je predstavilo tudi zaslon na dotik s tipno povratno informacijo. Edinstvenost izdelka se skriva v tem, da je mogoče tipke na zaslonu zaznati kot dejanske tipke, da lahko vozniki aplikacije v informacijsko-razvedrilnem sistemu, kot je navigacija, pogosto upravljajo brez gledanja na zaslon. To pomeni, da jim ni treba tako pogosto odmikati pogleda s ceste, zaradi česar je vožnja varnejša. 

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.