Audi na dražjih modelih že uporablja matrično LED-tehnologijo. Dinamični prednji in zadnji smerniki z LED-trakom se prižigajo postopoma in oddajajo učinek puščice, s katerim avto jasneje sporoča napovedano smer.
Kako deluje? Sprednja smerokaza sta sestavljena iz 18 "ledic", ki so razdeljene v sedem blokov. Zadaj je 24 "ledic", blokov pa osem. Ko voznik vklopi smernik, se bloki prižigajo z 20-milisekundnim zamikom, dokler ne zagorijo vsi hkrati. Vsi skupaj ostanejo prižgani nadaljnjih 250 milisekund, ko se celotna sekvenca ponovi. Sestavni del sistema je tudi avtomatsko preklapljanje med dolgimi in kratkimi lučmi oziroma sprotno prilagajanje žarometov prometu, za kar skrbi posebna kamera.
Laser omogoča boljšo dinamiko
Naslednji korak so laserski žarometi v kombinaciji z matrično tehnologijo.V majhnem ohišju žarometov so modre laserske diode, ki svetlobo zrcalijo na trimilimetrsko ogledalo, ki jo preko pretvornika spremeni v belo, za voznike nemotečo svetlobo.
Ta svetila bodo omogočila še bolj natančno in dinamično osvetljevanje cestišča, ne glede na hitrost in konfiguracijo trase. Laserski žarki cesto osvetljujejo tako daleč, da bi v temi, če bi bile naše oči tega zmožne, brali s pol kilometra oddaljenega znaka. Vseskozi svetijo z maksimalno močjo in osvetljujejo tudi okolico vozila, zato zunanji opazovalci ne glede na hitrost vedno vedo, kje je avto. Vrteči moduli omogočajo razsvetljevanje v temnih in najbolj zavitih ovinkih.
Prednosti laserske tehnologije je ogromno. V primerjavi z LED-žarometi je poraba energije za tretjino manjša, kar je pomemben prihranek energije za baterije pri hibridih in kasneje električnih vozilih, kjer bo vsak kilovat, ki ga ne bo treba zagotoviti delovanju porabnikov za hlajenje in gretje vozila, servo volan ali zabavne sisteme, dobrodošel. Tehnologija je zapakirana v “paket” velikosti cigaretne škatlice. V nasprotju z umetno in sončno svetlobo so valovne dolžine laserske svetlobe vedno enake. To pomeni, da je vzporedni snop svetlobe žarka pri laserju usmerjen izrazito točkovno. Svetloba se ne razprši, zato je svetilnost bistveno intenzivnejša kot pri LED-diodah.
Lasersko tehnologijo kot doplačilo za model i8 že ponuja BMW, pri Audiju pa laserje intenzivno razvijajo s partnerji kot sta Osram in Bosch. Za sedaj niso znane informacije, kdaj bo Audi novo tehnologijo ponudil serijsko, vendar pa verjetno že prav kmalu.