Gre verjetno tudi za enega prvih električnih traktorjev na svetu, ki zagotavljajo polno uporabnost tovrstnih vozil. Fendt e100 Vario je ime modelu, ki bo (sicer še v mali seriji) na voljo že prihodnje leto, a najprej le za partnerske kmetije in komunalne službe.
Tam, kjer bi moral imeti dizelski motor, ima le 650 voltno litij-ionsko baterijo s kapaciteto okoli 100 kWh, ki napaja pogonske elektromotorje. Koliko jih je, pri Fendtu niso sporočili, je pa skupna moč na kolesih 50 kW (67 KM). Seveda je pri traktorju še posebej dobrodošlo, da je polni navor na voljo od starta dalje.
Traktorji nemške znamke Fendt veljajo za "mercedese" med traktorji. Vrednost njihovih paradnih modelov serije 900, ki v Sloveniji ni nobena redkost, dosega tudi po 250.000 evrov in več.
Takšen električni fendt, ki seveda po moči spada v spodnji del njihove palete, naj bi "v povsem realnih okoliščinah" lahko do pet ur deloval brez potrebe po napajanju. Poleg klasičnih priključkov, ki delujejo prek hidravlike je mogoče nanj namestiti tudi priključke na električni pogon, saj ima dve namenski vtičnici AEF.
Prek CCS tip 2 vtičnice je mogoče traktor napolniti do 80 odstotkov v 40 minutah, pravijo pri Fendtu, ki so namestili tudi sistem rekuperacije energije, v pomoč pa so tudi sončne celice na strehi.
Pri Fendtu pravijo, da so prednosti takšnega traktorja številne, med drugim odpadejo skrbi in stroški z dizelskimi sklopi, med delovanjem nima emisij, prav tako pa je zelo tih. A brez skrbi, pri Fendtu zagotavljajo, da bodo dizelski motorji tudi v njihovih izdelkih še dolgo prevladovali na področju kmetijstva.
dezurni@zurnal24.si