Avto
256 ogledov

Toyota s prenovljenim RAV4 hibridom začela revolucijo tudi v Sloveniji

Toyota RAV4
1/22
Gregor Prebil
20 let izkušenj na področju športnih terencev in 20 let izkušenj na področju hibridov je Toyota vknjižila v novi, hibridni različici športnega terenca C segmenta RAV4. Po prenovi modela bo hibrid predstavljal kar polovico prodaje RAV4, tudi v Sloveniji, kjer se cene za bogato opremljen hibridni model začnejo pod 30 tisočaki.

Prva generacija modela RAV4, ki se je na trgu pojavila leta 1994, velja za pionirja v razredu C suvov. To je bil takrat nišni model, ki dizajnersko ni predstavljal presežka, v dolžino je meril manj kot današnji yaris, a je med kupci zanetil revolucijo. Že naslednje leto se je prodaja podvojila, leta 1996 potrojila, leta 2013, ko je na trg prišla četrta generacija, pa je Toyota prodala 10-krat več športnih terencev RAV4, kot leta 1994.

Podobno velja za hibride, ki so leta 2009 postali vodilo pri japonskem proizvajalcu vozil. Ta je do danes po svetu prodal že več kot osem milijonov hibridov, v Sloveniji od leta 2004 naprej pa 1047 hibridnih avtomobilov, ali 70 odstotkov vseh hibridov, ki so jih v zadnjih 11 letih prodali pri nas (skupaj je bilo prodanih 1433 hibridov).

Hibrid v skoraj vsak avtomobilski segment

RAV 4 je osmi hibridni model Toyote v ponudbi, jeseni pa se mu bo pridužil še nekaj manjši križanec C-HR. Takrat bodo pri Toyoti s hibridi pokrivali že 63 odstotkov trga. Globalni cilj Toyote je, da bo do leta 2020 delež prodanih hibridov med njihovimi vozili 50-odstoten - torej, vsaka druga toyota bo imela vgrajeno baterijo.

Nič čudnega, da je tudi pri RAV4 v ospredju hibridni pogonski sklop, čeprav je na prodaj tudi dizelska in bencinska izvedenka. A že zdaj pri Toyoti Slovenija pravijo, da se kupci v največji meri zanimajo za hibridno izvedenko - letos računajo, da jih bodo prodali med 180 in 250, polovica bo hibridov.

Tekmecev kar mrgoli

RAV4 ima za razliko od prve predstavitve pred skoraj 20 leti zdaj dolg seznam tekmecev. Prav zato je osvežitev četrte generacije, ki je na prodaj sicer dobri dve leti, nujna. Oblikovno sprememba ni tako velika, kot je tehnološko.

Nov je nos z bi-LED lučmi (ksenonskih ni več v ponudbi), LED so tudi zadnje luči in stop luč. Prevladujejo čiste linije, nova sta zadnji odbijač in antena v obliki plavuti morskega psa.

Notranjost je posodobljena po zaslugi boljših in na otip mehkejših materialov in oblazinjenja, ne le v zgornjem delu potovalne kabine, ampak tudi tam, kjer so odmaknjeni od oči potnikov. Dosedanji 6,2-palčni zaslon na dotik je zamenjal sedemplačni barvni zaslon, občutljiv na dotik, med merilniki je 4,2-palčni večfunkcijski zaslon TFT, manjše spremembe so doletele še volanski obroč.

360-stopinjski nadzor nad okolico vozila

TSS sistem varnostnih asistenčnih pripomočkov (samodejno preklapljanje med dolgimi in kratkimi lučmi, sistem za opozarjanje na nenamerno zapuščanje voznega pasu, sistem samodejnega zaviranja v sili in sistem prepoznavanja hitrostnih omejitev oziroma prometnih znakov), je pri RAV4 še nadgrajen. Sistem samodejnega zaviranja pri hitrostih med 10 km/h in 80 km/h zaznava tudi pešče, aktivni tempomat v štirih stopnjah deluje pri hitrostih nad 40 km/h, novost je 360-stopinjski nadzor nad okolico vozila, ki se vozniku na osrednjem zaslonu prikazuje s pomočjo štirih kamer na vozilu.

Velika moč hibridne izvedenke

Za pogon hibridne različice je zadolžena kombinacija 2,5-litrskega bencinskega motorja z atkinsonovim ciklom in električnega motorja s skupno sistemsko močjo 145 kilovatov (197 KM), kar je ekvivalentno 2,2-litrskemu dizelskemu ali 1,8-litrskemu turbo bencinskem motorju, ki pa sta bistveno manj učinkovita kot hibrid. Pospešek hibrida od 0 do 100 km/h je 8,3 sekunde, tovarniška poraba goriva v mešanem ciklu je 4,9 l/100 km, emisije CO2 pa 115 gramov na kilometer poti. Štirikolesni pogon je elektronski, kar pomeni, da so zadnjo premo opremili z dodatnim elektromotorjem za pogon zadnjih koles.

Izboljšav je bil deležen tudi dvolitrski dizelski motor, ki zdaj zmore 105 kilovatov moči (143 KM), prej 93 kilovatov moči (127 KM). Na voljo je le z dvokolensim pogonom in ročnim menjalnikom. Rahlo izboljšan je tudi 2,0-litrski bencinski motor s 112 kilovatov moči (152 KM), ki je na voljo z ročnim menjalnikom ali CVT samodejnim menjalnikom.

Začetek pod 25 tisočaki

Na izbiro je pet stopenj opreme, hibridna izvedenka je na voljo od drugega (limited) od petih paketov opreme dalje. To pomeni, da z vključenih 2.000 evrov akcijskega popusta, stane 29.850 evrov (dvokolensi pogon) - oprema elegant pa med drugim vključuje hibridni pogon, samodejni CVT menjalnik, 17-palčna aluminijasta platišča, 7-palčni zaslon na dotik, tempomat, kamero za pomoč pri vzratni vožnji ... S štirikolesnim pogonom stane vsaj 32.350 evrov.

Za bencinski model (le štirikolesni pogon) je treba z vključenim popustom odšteti vsaj 25.800 evrov, za dizelski model (dvokolensi pogon) pa s popustom vsaj 24.350 evrov.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 3
  • BorutK 19:34 25.februar 2016.

    To ni avto za mesarje. Zih si bmw/audi fen. Bmk za notranjost, važne so vozne lastnosti.

  • Harrison 08:45 25.februar 2016.

    Notranjost pa, kot da so rusi glavni designer !