Četrta generacija priusa je razburila že s prvim pojavom uradih fotografij na spletu. Res je, kontraverzen videz je že na spletu sprožil številne polemike, te pa so se na salonu med novinarji le še stopnjevale. Je lep, ni lep? Poslušal sem pogovor japonskih novinarjev z evropskimi. Japonci so v večini rekli, da jim je zelo všeč, da je prius končno dobil tisto športnost, dinamiko, saj je nižji, z nižjim težiščem. Nekateri Evropejci so jim prikimavali, spet drugi odgovarjali, da pač ni po "našem" okusu.
Če ne drugega, Toyote ne bodo mogli več obtoževati, da izdeluje dolgočasne hibride. Kakorkoli, pri obliki je vedno tako, da je nekomu všeč, drugemu pač ne, se pa strinjam, da boste zaradi nenavadnih oblikovalskih potez z njim vsekakor opaženi.
Ni mirai in ni dolgočasen
Torej, če rečemo, da je dolgočasno enako povprečno, prius pa je daleč od dolgočasnosti, bi lahko rekli tudi, da je nadpovprečen.
Ogledal sem si ga zelo podrobno. Iz prejšnje generacije so prenesli nekaj podobnosti, vključno z odličnim koeificientom zračnega upora, kar je predpogoj, da bo tudi poraba goriva nizka. Na njem je veliko oblikovnih posebnosti, za boljši pretok zraka. Streha je usločena zelo moderno, kupejevsko, in zaradi črnega C stebrička ponuja vtis, da lebdi. To je nasploh trend v avtomobilski industriji, med drugim smo ga spoznali tudi pri novi astri. Med vidnimi posebnostmi za izboljšanje aerodinamike je integriran zadnji spojler združen z velikimi zavornimi lučmi, ki tvori največji vizualni učinek. Novi prius je že na pogled športnejši, nižji, pokrov motorja se razteza v nizko postavljen nos. O žarometih le to, da poudarjajo agresiven, oster, videz, zaradi sprednjega odbijača deluje še širši, kot do zdaj. Pričakoval sem, da bo še bolj podoben vozilu na gorivne celice miraiu, a ni.
Japonci tudi v Frankfurtu redkobesedni
A pri priusu me ni toliko zanimala oblika, kot tehnika. To je tisto, zaradi česar je pomagal "premikati gore," Toyota pa je tudi s pomočjo 3,5 milijona prodanih priusov treh generacij do zdaj prodala že osem milijonov hibridnih vozil.
Prius je bil pionir leta 1997 in je pionir tudi danes, saj je prvi Toyotin model izdelan na novi, modularni platformi TNGA, ki je pravzaprav omogočila, da naj bi bil zdaj bolj po okusu evropskih voznikov, ki prisegajo na nižje težišče vozil, torej tudi bolj športno sedenje in dinamične občutke za volanom. Hkrati pa bo z vsemi novitetami tehnološki posebnež.
Pri Toyoti so razkrili, da je zaradi nove platforme konkretno lažji, čeprav podrobnosti še niso izdali, pa pravijo, da bo postavljal nova merila v ekonomičnosti porabe goriva. Porabil naj bi le tri litre, nekateri pravijo, da celo manj.
Tako kot pri VW s platformo MQB bodo pri Toyoti, na platformi TNGA v prihodnosti izdelovali najrazličnejše karoserijske izvedenke modelov, od hibridov, priključnih hibridov, športnih terencev, križancev, do limuzin. Redkobesedni Japonci so dejali, da so izboljšali tudi CVT menjalnik, emisije hibridnega sklopa naj bi zmanjšali na 70 gramov na kilometer!
Nikel-metalne baterije ostajajo, priključni hibrid, ki prihaja prihodnje leto, bo imel litij-ionske, se je pa izboljšal čas polnjenja. Toplotni izkoristek 1,8-litrskega bencinskega motorja je rekorden, 40-odstoten, motor na notranje zgorevanje je bil izboljšan, elektromotor, poganja zadnji kolesi, a le do hitrosti 30 km/h, takrat sistem deluje kot pogon na vsa štiri kolesa (e-4WD). Japonci pravijo, da sta oprijem koles s cestiščem in varnost na račun tega izboljšana.
V notranjosti nisem opazil dramatičnih sprememb. Toyota je počistila armaturno ploščo, ki je zelo pregledna, sterilna, celo vesoljska Všeč mi je, da so spremenili dizajn volan, ki se vklaplja z dinamično filozofijo četrtega priusa. Materialom palec gor, enako kakovosti izdelave, ki obljublja trajnost.
Neuradno naj bi cene ostale na nivoju zdajšnjih, oziroma bo dražji za toliko, kot stanejo novi sistemi za pomoč vozniku.