Z letom 2016 Euro NCAP precej zaostruje kriterije varnosti, o čemer je za Žurnal24 v intervjuju spregovoril tudi generalni sekretar te neodvisne organizacije Michiel van Ratingen.
Ker so pešči v prometu velikokrat žrtve prometnih nesreč, naj bo novi test prepoznave pešcev v različnih realističnih situacijah vse proizvajalce spodbudil, da bodo poleg pasivne varnosti (mehki odbijači in pokrov motorja) pričeli vgrajevati tudi tehnologijo, ki bi pešca pravi čas prepoznala in zaustavila avto še pred trkom. Test vključuje prepoznavanje odraslih in otrok, tudi v situacijah, ko pešec stopi izza drugega (parkiranega) vozila. Van Ratingen pravi, da je novi test velik mejnik za prometno varnost, saj gre za merjenje učinkovitosti ene bistvenih tehnologij, ki bo vgrajena v avtonomna vozila prihodnosti.
Kot prvi serijski avto na tem novem testu je bil preizkušana nova, četrta generacija toyote prius. Japonka se je zelo izkazala, saj je prejela vseh pet zvezdic, in to kot povsem standardno opremljen avto.
Drugi testirani avto je bil suzuki baleno nove generacije. Pri njem so pri organizaciji prvič uporabili dvotirni sistem točkovanja, saj so objavili podatke tako za standardno opremljen avto, kot če bi testirali polno oboroženega z varnostnimi sistemi. V standardni opremi, ki je na voljo v vseh 28 članicah EU je dobil tri zvezdice, v polni opremljenosti pa štiri. Cilj dvotirnega ocenjevanja je, da bi proizvajalci kupcem čim več varnostne opreme ponujali že standardno. Pri tem bodo še posebej pazili, da proizvajalci ne bi več delali takšnih razlik med posameznimi evropskimi trgi.