Letošnje leto je še posebej pomembno, saj so v testnih protokolih še več pozornosti dali na zaščiti ranljivih udeležencev v prometu, v prvi vrsti pešcev in kolesarjev. Euro NCAP ocenjuje pasivno varnost (trdnost konstrukcije, delovanje zaščitnih sistemov za odrasle in otroke, kot so zračne blazine ...) in aktivno varnost (serijska opremljenost z določenimi asistenčnimi sistemi in njihovo delovanje v praksi, še posebej zaviranje v sili pred naletom, trkom v odraslega, otroka in kolesarja).
Letos so tudi prvič testirali posamezne sklope polavtonomne vožnje, kot je aktivna asistenca za držanje smeri. Hkrati so ponovljeni testi pri nekaterih modelih pokazali, da je dosežek, ki ga je ista generacija dosegala pred nekaj leti, po današnjih kriterijih praviloma precej slabši.
Letos so skupno testirali 23 vozil. 16 od teh je prejelo pet zvezdic za varnost, 4 avti so prejeli štiri zvezdice, en avto jo je odnesel s tremi zvezdicami, medtem ko sta bili največje razočaranje jeep wrangler z eno in fiat panda z nič zvezdicami.
Priznanja za najboljše v 2018 so bila objavljena v treh kategorijah - mali družinski avti, večji družinski avti in suvi.
V manjšem avtu bodo potniki najbolj varni v mercedes-benzu razreda A, pri katerem je na področju varnosti le malo kompromisov - izkazuje se z izjemnim nivojem pasivne in aktivne varnosti, Mercedes pa dokazuje, da je na tem področju med vodilnimi na svetu.
Med večjimi avtomobili pa je letos še posebej v ospredju lexus ES, nova generacija premium japonca, ki bo čez nekaj mesecev prišel tudi v Slovenijo.
Hyundai NEXO pa je tisti križanec, ki je požel ovacije v razredu "terenskih" vozil. Priznanje je zanj zelo pomembno, saj gre za vozilo, ki ga poganja utekočinjen vodik, tako da dvomov o varnosti te tehnologije glede na videno ne bi smelo biti.
Posebno priznanje si je dodatno prislužil že omenjeni lexus ES, saj gre za najbolj varen avto v kategoriji povsem električnih in hibridnih vozil.
dezurni@zurna24.si