Pri Volkswagnu pred mobilnostnim salonom v Münchnu IAA sporočajo, da sledijo začrtani strategiji in zavezanosti k prehodu na električna vozila in to kljub trenutni zadržanosti kupcev do nakupa električnega vozila. Šef znamke Thomas Schäfer je za Automobilwoche manjšo prodajo električnih vozil komentiral kot "vmesno nizko točko", jasno pa je zavrnil vstop v cenovno vojno s Teslo, pa čeprav je prodaja električnih VW vozil manjša od pričakovanj tudi na račun Tesline radikalne politike nižanja cen vozil.
11 novih električnih vozil
Volkswagen v Münchnu sporoča, da so prepričani, da se bo povpraševanje po električnih vozilih povečalo. "Do leta 2027 bomo predstavili enajst novih električnih modelov," je pred avtomobilskim salonom v intervjuju za nemško tiskovno agencijo napovedal Schäfer.
"Predvidevamo, da se bo delež e-avtomobilov v Evropi v prihodnjih letih močno povečal," je dejal Schäfer. Optimističen je kljub dejstvu, ki ga priznava sam, da se je povpraševanje med kupci električnih vozil pred kratkim zmanjšalo.
Tržnega deleža ne bodo povečevali na račun nižanja cen
Zlasti v Nemčiji je navdušenje nad električnimi avtomobili na začetku leta izgubilo zagon. Vzrok za to nemški mediji pripisujejo inflaciji in rasti cen vozil, pa tudi dolgim dobavnim rokom električnih vozil. Zaradi manjšega povpraševanja so morali pri VW zmanjšati proizvodnjo v Emdnu. "Položaj se je medtem vendarle izboljšal," je dejal Schäfer in dodal: "Od maja spet opažamo naraščajoči trend pri prejetih naročilih."
Schäfer je zavrnil, da bi Volkswagen zaradi manjšega povpraševanja nižal cene, s katerimi trenutno tržni delež povečuje predvsem Tesla. "Ne sodelujemo v cenovnih vojnah," je dejal šef Volkswagna, ki je pred selitvijo v Wolfsburg deloval na čelu Škode. "Po mojih izkušnjah kupovanje tržnih deležev prek cene ni vzdržno."
Schäfer je zavrnil kritike trgovcev, da je Volkswagen s 1. septembrom celo zvišal cene nekaterih modelov, medtem ko jih je konkurenčna Tesla nedavno znižala. "Cene naših e-avtomobilov s 1. septembrom niso bile povečane, gre le za nekaj izbranih modelov z motorjem na notranje zgorevanje," prvega moža VW povzema Automobilwoche in dodaja, da to ne bo imelo vpliva na prodajo električnih vozil.
Delež e-avtomobilov je še vedno majhen
Schäfer, ki je na čelu Volkswagna od julija 2022, je kmalu po prevzemu funkcije napovedal, da bo do leta 2033 znamko Volkswagen v Evropi spremenil v izključno električno znamko. Do leta 2030 naj bi delež električnih vozil narasel na 80 odstotkov, tri leta kasneje pa na 100 odstotkov. Tega se še vedno drži. "Naš cilj je jasen in temu sledimo."
V prvi polovici leta 2023 je bil delež e-avtomobilov v skupni prodaji znamke po vsem svetu le 7,4 odstotka. Schäfer majhen delež pripisuje dejstvu, da nekateri veliki trgi, kot je Brazilija, šele vozijo po poti elektrifikacije. "V Evropi je e-delež že bistveno višji. Ob polletju smo bili pri 15,1 odstotka, samo v Nemčiji na 15,4 odstotka." Na domačem trgu je VW po prodaji celo prehitel Teslo, ki je veljala za številko ena med prodajalci električnih avtomobilov.
Pri VW še vedno največ zaslužijo z vozili z motorji na notranje zgorevanje, zato se ne gre čuditi veliki promociji nove generacije passata, ki se na sejmu IAA v Münchnu prvič predstavlja širokemu občinstvu. Ali pa tiguana, ki prihaja in od katerega VW pričakuje veliko. Schäfer pri tem v pogledu električne ofenzive ne vidi nobenih protislovij. "Vedno smo govorili, da bodo učinkoviti motorji z notranjim zgorevanjem še naprej igrali pomembno vlogo pri preobrazbi," zaključuje pogovor za nemško tiskovno agencijo.
Višino cen ne bodo določale izjave nekih proizvajalcev električnih avtomobilov, pač pa trg. Ko se bo večji del proizvodnje obrnil v smer elektrike, se bo stanje cen temu prilagodilo. Gospodje z velikimi izjavami ne bodo tu imeli nobenega vpliva.
Gospodje, ki računajo na prodajo avtov, naj prosim investirajo več tudi v poprodajne storitve. Ljudje na VW servisih zgubljajo živce. Samo to bom rekel, da se dela nepopravljiva škoda za VW ugled na celi generaciji.
Električna vozila, kot jih danes izdelujejo, bomo vsi skupaj hitro pozabili.