Pravila za testiranje vozil so pri avtomobilskih trgovcih podobna, a se med seboj pomembno razlikujejo.
Čakalna doba
Priporočljivo je, da se na testno vožnjo predhodno prijavite, saj je pri večini trgovcev največ zanimanja za najnovejše modele, kjer se je treba postaviti v vrsto. Več izbire boste imeli pri večjih trgovcih, ki imajo v testni floti več vozil.
Pri Toyoti in večini drugih znamk lahko to naredite s prijavnico na spletni strani, čakalna doba pa ni daljša od nekaj dni. Pri Renaultu so vozila po prijavi na voljo že naslednji dan, pri Fordu, kjer zaznavajo povečanje zanimanja za testne vožnje tudi pri gospodarskih vozilih, je treba čakati do dva dni. Pri Citroënu pravijo, da je avto pogosto na voljo že takoj. Enako je pri Peugeotu, a tu svetujejo, naj se prijava naredi predhodno, da bo lahko stranka na dogovorjeni termin preizkusila vozilo z zaželenim pogonskim agregatom in opremo.
Različni pogoji za mlade voznike
Za voznike z manj kot dvema letoma izkušenj za volanom ponekod veljajo posebni pogoji. Pri Citroënu zahtevajo navzočnost staršev, pri Mercedesu lahko zahtevajo, da ima voznik vsaj tri leta vozniških izkušenj, pri Toyoti in Lexusu je želja, da ima voznik izpit veljaven dve leti. Pri Porscheju Slovenija, zastopniku znamk Volkswagen, Audi, Seat, Škoda in Porsche, pravijo, da je dovolj, če je voznik polnoleten in ima veljavno vozniško dovoljenje. Enako velja za preizkus vozil znamke Honda, kjer voznike začetnike seznanijo s posebnimi pogoji testiranja, ki vključujejo doplačilo za mlade voznike, če se med testom zgodi škodni primer.
Navzočnost prodajalca ni povsod pogoj
Pri Hyundaiu in Peugeotu je pri testni vožnji navzoč prodajalec, ki v praksi razloži prednosti vozila. Še posebno pri vozilih višjega cenovnega razreda je tak standard tudi pri Porscheju Slovenija. Pri Fordu je prodajalec navzoč pri vozilih s športnim pedigrejem, sicer pa, tako kot pri Renaultu, ugotavljajo, da so stranke v vozilih raje same. Tako začutijo vozilo in se z njim seznanijo v vseh detajlih, saj so testna vozila opremljena z vso tehnologijo, pojasnjujejo pri Fordu. Pri Toyoti ustrežejo željam družine, da se sama zapelje na testno vožnjo, nekateri želijo sami preizkusiti realno porabo. Pri Mercedesu prodajalec presodi, ali bo vozilo zaupal stranki, da se sama odpelje na testno vožnjo. Po navadi ugodijo stalnim strankam, pri novih je navzoč prodajalec.
Za test od ene do štirih ur
Kot odgovarjajo pri Porscheju Slovenija, se je v praksi izkazalo, da je ena testna ura dovolj, da stranka občuti vozilo in njegove vozne lastnosti ter si nabere preostale vtise, ki pripomorejo k pravilni odločitvi za nakup vozila. Enako menijo pri Hondi, Fordu, Citroënu in Peugeotu, kjer je število kilometrov za testno vožnjo omejeno med 200 in 400. Pri Toyoti se lahko stranka z vozilom spoznava dve uri, pri Renaultu štiri, pri Mercedesu lahko lojalne stranke vozilo prevzamejo popoldne ob 16. uri in ga vrnejo naslednji dan do 8. ure. Vožnje ob koncu tedna pri nas niso v praksi.
Testna vožnja dobra podlaga za nakup
Danes skorajda ni vozila, ki bi ga stranka kupila, ne da bi ga prej preizkusila. Izjema so vozniki renaultov in v manjšem številu vozniki vozil znamke Honda, ki doma že imajo vozilo te znamke in ga menjajo po načelu staro za novo. Pri Peugeotu se za nakup na podlagi testne vožnje odloči 15 odstotkov kupcev, pri Fordu je tak vsak tretji. Vsaj polovico takih primerov pa imajo pri Citroënu, Hondi, Renaultu, Hyundaiu, Mercedesu in Toyoti. Pri Porscheju Slovenija pravijo, da skorajda ni več stranke, ki bi se za nakup odločila, ne da bi preizkusila vozilo.