Avto > Testi
2505 ogledov

Z domačo elektriko je investicija hitro v plusu

Opel Astra
1/30
Anže Petkovšek Priključni hibrid Opel Astra.
Opel svojega aduta v modelni paleti astro ponuja tudi kot priključni hibrid. Ker pogosto vozim na lokaciji Kamnik - Ljubljana, bi to utegnil biti idealen pogon. To pokaže tudi končni izračun. Test.

Priključno hibridno astro sem preizkušal, v za elektrificirano vozilo neugodnem letnem času, ko so bile temperature okoli 0 stopinj Celzija. Kljub temu se je elektrificiran pogon astre PHEV na moji relaciji dom-pisarna izkazal za odličnega, še bolj pa me je presenetila vozniška plat.

Opel Astra | Avtor: Anže Petkovšek Priključni hibrid Opel Astra. Anže Petkovšek

Opel Astra Avto Test: Če bi zaprl oči ...

Opel astra je klasičen priključni hibrid - PHEV. To pomeni, da ga lahko polnimo na bencinski postaji, opremljena je z 1,6-litrskim bencinskim motorjem s 110 kW moči (150 KM), lahko pa se, odvisno od vsakodnevnih voženj, večino časa vozimo kar na elektriko, saj bencinski motor dopolnjuje elektromotor z močjo 81 kW (110 KM). Menjalnik je samodejni, 8-stopenjski, vozilo pa doseže največjo hitrost 225 km/h. Če nameravate voziti zgolj na električni pogon, je največja hitrost v tem primeru 135 km/h. Če greste hitreje, se hipno aktivira tudi motor z notranjim zgorevanjem. Tega ne opazite na račun vibracij, vseeno pa motor slišite v kabini.

Opel Astra | Avtor: Anže Petkovšek Priključni hibrid Opel Astra. Anže Petkovšek

Tudi za bolj dinamične voznike

Všeč mi je bilo, da se avto res lahko vozi zgolj na elektriko. 81 kW sicer ni veliko, a elektromotor ponuja dovolj moči za normalno vožnjo po mestu, pa tudi na relaciji med mesti, kjer ni avtoceste. V mojem primeru je to pot med Ljubljano in Kamnikom. V električnem načinu se motor z notranjim zgorevanjem vklopi šele, ko stopalko za plin pritisnete res močno, na primer, ko v klanec prehitevate kakšno počasnejše vozilo. Vendar pa je treba računati, da vožnja v povsem električnem načinu ne bo športna.

To dosežete ob sodelovanju bencinskega in električnega motorja. Na voljo pa je tudi hibridni način vožnje, ko se baterija med vožnjo po klancu navzdol ali pa zaviranju pred semaforji polni in omogoča dodatno speljevanje in pospeševanje na elektriko.

Nova opel astra sports tourer Avto Opel najavil pomembno novost

Opel Astra | Avtor: Anže Petkovšek Priključni hibrid Opel Astra. Anže Petkovšek

Pospeševanje je res živahno. Vozilo od 0 do 100 km/h doseže v 7,6 sekunde, pri tem pa prepriča uglajenost vožnje, tudi na račun sodelovanja odličnega 8-stopenjskega samodejnega menjalnika. Čeprav je rak rana priključnih hibridov dodatna masa na račun baterij, kar se predvsem pri priključno-hibridnih športnih terencih odraža tudi v nestabilnost pri hitrejši vožnji v ovinek in slabih rezultatih na losovem testu, pa astra ni dajala občutka, da bi bil nos vozila v ovinku nestabilen. Všeč bo tudi bolj dinamičnim voznikom, ki cenijo še dober občutek o volanu in dogajanju pod kolesi. Na splošno bi lahko potrdil, da je astra PHEV zelo dobro uravnotežen avtomobil.

Opel Astra | Avtor: Anže Petkovšek Priključni hibrid Opel Astra. Anže Petkovšek

Kot klasična astra

Pri hibridnem načinu sem pogrešal le to, da ni mogoče nastaviti moči rekuperacije. Čeprav so pod volanom ročice, se uporabljajo le za ročno prestavljanje. V načinu vožnje "D" avto po popuščanju plina ne zavira, v načinu "B" pa se baterija dodatno polni.

Če ne bi imel avtomobil dveh rež, po eno na vsakem boku, za polnjenje z bencinom in elektriko, bi na prvi pogled težko opazili, da gre za priključni hibrid. V notranjosti je dovolj prostora spredaj in zadaj. Tudi daljša potovanja ne bi smela biti težavna. Položaj za volanom je odličen, prav tako ergonomski sedeži, ki so lahko ogrevani spredaj in zadaj. Ogrevan je bil tudi volan.

Pametni telefon lahko polnite z brezžičnim polnilnikom na osrednji plošči. Na voljo je tudi priključek USB-C za zadnje sedeže, spredaj pa sta dva priključka USB-C. Z njimi lahko povežete vozilo s pametnim telefonom in uporabljate storitve Android Auto ali Apple CarPlay.

Opel Astra | Avtor: Anže Petkovšek Priključni hibrid Opel Astra. Anže Petkovšek

Opel Grandland Avto Takole se je digitaliziral analogni avtomobil

Pred voznikom je razmeroma velik digitalni zaslon (merilniki), ki ga seveda dopolnjuje infotainment zaslon. Opel astra ima lahko tudi prednameščeno navigacijo, hkrati pa lahko navigacijske napotke projicira tudi na head-up zaslon pred voznikom.

Vključuje tudi zračni filter Intelli-air, ki je po besedah proizvajalca "zelo učinkovit". Navsezadnje bi moral zagotoviti čist zrak za vse potnike. Kakovost zraka lahko celo preverite v realnem času na zaslonu infotainmenta.

Opel Astra | Avtor: Anže Petkovšek Priključni hibrid Opel Astra. Anže Petkovšek

Polna v manj kot treh urah

Največja posebnost priključnega hibrida, povezana z upravljanjem, so dodatni podatki, s katerimi razpolaga voznik, od trenutnih podatkov o električnem dosegu, pa tudi o stanju napolnjenosti baterije. Med polnjenjem zaslon pred voznikom pregledno prikazuje stanje napolnjenosti baterije, preostali čas do popolne napolnjenosti in hitrost polnjenja v km/h. Želeli bi si še hitrejše polnjenje, a glede na to, da gre za priključnega hibrida, v teoriji zadostujeta dobri dve uri in pol polnjenja na javni polnilnici, da je baterija napolnjena do 100-odstotkov.

Opel Astra | Avtor: Anže Petkovšek Priključni hibrid Opel Astra. Anže Petkovšek

Polnjenje sem najbolj pogosto preizkušal v BTC. Potekalo je z močjo 6,6 kW, proizvajalec sicer navaja, da ima astra PHEV vgrajeni polnilnik moč 7,4 kW. Polnilni konektor je levo zadaj in ga po odprtju ne pokriva več nobena gumijasta prevleka. Težava lahko nastane z dolžino kabla za polnjenje, saj se je zgodilo, da je bil na kakšni polnilnici prekratek, da bi lahko polnil baterijo.

Poraba v mestu in na avtocesti

Baterijo avtomobila sem doma na klasični električni vtičnici napolnil na 100-odstotkov in jo potem v vožnji po mestu in primestni vožnji popolnoma izpraznil. Zanimalo me je, kako realen je doseg 60 kilometrov, ki ga obljubljajo pri Oplu. Zunaj je bilo precej hladno, le dve stopinji Celzija. Ogrevanje kabine sem nastavil na 21 stopinj Celzija. Z enim polnjenjem mi je uspelo prevoziti 40 kilometrov, kar je za tretjino manj kot trdi proizvajalec, a moram opozoriti, da je to v skladu s pričakovanji testiranja v zimskem času. Ko sem vozil izključno po mestu, je bila poraba izmerjena po potovalnem računalniku pod mejo 19 kWh/100 km. Drugače je na avtocesti. Pri stalni avtocestni hitrosti 130 km/h je bila poraba bencina v hibridnem načinu 7,4 l/100 km.

Opel Astra | Avtor: Anže Petkovšek Priključni hibrid Opel Astra. Anže Petkovšek

Astra, kot je nismo bili vajeni

Nova astra je vse nekaj drugega od tistega, kar smo poznali pri astri do zadnje generacije. Agresivni detajli v kombinaciji s črno-belo dvobarvno karoserijo dajejo vtis, da gre za dinamično vozilo. Ima tudi nadpovprečno zmogljive pametne žaromete (Intellilux Pixel LED), ki stanejo razumnih 980 evrov doplačila in olajšajo vožnjo v temi in jo naredijo udobnejšo ter varnejšo, brez poseganja voznika v delovanje žarometov. 12,4 kilovatna baterija prtljažnik malce oklesti, in sicer na 352 litrov, oziroma 1268 litrov, ko so podrti zadnji sedeži.

Opel Grandland Avto Potrditev, ki so jo ljubitelji Opla čakali

Testni primerek astre PHEV je imel najbogatejšo opremo GS, dodatno pa še pametne žaromete, navigacijo in paket inteligentnih asistenčnih sistemov, ki vključujejo aktivni sistem ohranjanja vožnje na voznem pasu, samodejno zaviranje v sili, razširjeno prepoznavanje prometnih znakov, sistem s senzorjem za  zaznavanje utrujenosti voznika, opozorilo na prečni promet za vozilom (RCTA),  prilagodljivi regulator hitrosti z omejevalnikom hitrosti in funkcijo Stop&Go, inteligentni omejevalnik hitrosti, napredni sistem ohranjanja vožnje na voznem pasu, zaznavanja prometa ob vozilu, sistem opozarjanja na mrtvi kot s podaljšanim dosegom. Končna cena vozila je bila visokih 43.070 evrov.

Opel Astra | Avtor: Anže Petkovšek Priključni hibrid Opel Astra. Anže Petkovšek

Komu je namenjena?

Cena vozila ni majhna, kar na splošno velja za vse priključne hibride. Vse je namreč dvojno – bencinski in električni motor, polnjenje z elektriko in bencinom. To sicer rezultira v možnosti brezemisijske vožnje. Če baterijo pridno polnimo doma in v službi tudi v velikem deležu električne vožnje. Bencinski motor pa pripomore, da ne sklepamo kompromisov na daljših poteh, izognemo se tudi nepotrebnemu čakanju na polnilnih postajah. Nenazadnje je sistemska moč velika – 132 kW (180 KM) - to pa prinaša tudi več kot spodobne pospeške. Vse to se odraža tudi na ceni, ki je najmanj 33.750 evrov, oziroma 35.670 evrov v primeru druge stopnje opreme elegance. V primerjavi s šibkejšim dizlom je dražja za 6.700 evrov. To je veliko litrov plinskega olja, preden se cena izenači.

Opel Astra | Avtor: Anže Petkovšek Priključni hibrid Opel Astra. Anže Petkovšek

Prav zato jo priporočamo tistemu, ki ima res možnost polnjenja baterije doma, ima po možnosti tudi sončno elektrarno, hkrati pa lahko baterijo po potrebi dopolni tudi v službi in se na ta način vsaj med delavniki ves časa prevaža v električnem načinu. V primeru polnjenja baterije doma, z doma pridelano sončno energijo, bi se investicija v primerjavi z dizlom hitro povrnila.

dezurni@styria-media.si