Toyotin mali križanec je zelo poseben avtomobil, ki z nenavadno obliko zunanjosti pritegne marsikateri pogled. Japonci zanj ponujajo tudi poseben pogonski sklop, hibridni, seveda, ki se ponaša z zelo majhno porabo goriva. Toda za vse, ki želijo bolj neposredno doživljanje avtomobila z uporabo sklopke in prestavne ročice je tu tudi mali poskočni turbo.
Vemo, da je Toyota mati hibridne tehnologije, ki se je rodila za doseganje čim manjše porabe goriva in izpustov. To so bili časi prvih generacij priusa, a od takrat je minilo že kar nekaj let in Japonci so hibridno tehnologijo priredili tudi za drugačno uporabo. Primodelu C-HR, ki je vse prej kot le umirjen družinski avtomobil, so denimo poskrbeli, da ni le varčen, temveč po potrebi tudi bolj poskočen in dinamičen. Toda hibridni sklop obvezno prinaša brezstopenjski samodejni menjalnik CVT in posledično poseben slog vožnje, ki se, hočeš nočeš, odmika od klasičnega pojmovanja dinamike za volanom.
Nenavadna, a prijetna kombinacija
Zato so pri Toyoti poskrbeli za vse, ki se ne želite odpovedati užitkom ročnega prestavljanja. Bolj klasičen pogonski sklop sestavljata sodoben 1,2-litrski turbobencinar s 85 kilovati (116 KM) ter šeststopenjski ročni menjalnik. Moči, seveda, ni toliko, da bi vas ob pospeševanju “prilimalo” na sedež, toda ta, za Toyoto kar malce nenavadna kombinacija, je nadvse prijetna. Avtomobil je namreč dovolj poskočen za hitra speljevanja pred semaforji. Menjalnik je natančen in ima športno kratke hode prestavne ročice, dobro preračunana prestavna razmerja pa omogočajo tudi kar lahkotna avtocestna križarjenja. Edino področje, kjer ne navduši, temveč le zadovolji, je poraba goriva. Na testu je v povprečju porabil malce manj kot osem litrov na 100 kilometrov. Ob umirjeni vožnji smo ga uspeli pripraviti, da jih je zahteval le dobrih sedem. To je povsem sprejemljivo, a se ne more primerjati z dosežki hibrida. Slednji namreč brez težav shaja s petimi litri neosvinčenega bencina na 100 kilometrov, toda tudi on ni brez grehov, saj vemo, da poraba goriva še zdaleč ni edini dejavnik, ki ga moramo upoštevati v končnem izračunu.
Če odmislimo porabo, ki sodi v racionalni del odločitve o nakupu avtomobila, ugotavljamo, da je turbobencinska kombinacija C-HR-ju prav lepo “paše”, saj se lepo ujema s celotnim njegovim značajem. Mali posebnež se namreč pohvali z ravno prav čvrstim podvozjem, s katerim v ovinkih vabi k hitrejši vožnji ter ima tudi dovolj natančen volanski mehanizem, ki zagotavlja dovolj dober občutek zanesljivosti, ko je hitrost večja kot bi bilo nujno potrebno. Ob tem ostaja dovolj udoben za vsakdanjo uporabo. Zagotavljamo vam, da vas pri vožnji čez hitrostne ovire, tudi tiste res tečno visoke, ne bo spravljal v obup, brez težav pa bo premagal tudi kakšen pločnik.
Mehanika se tako zelo lepo ujema z obliko, ki bo v poplavi modelov v tem razredu pri marsikomu verjetno glavni vzgib za nakup. Med terenskimi križanci C segmenta, pa tudi drugače namreč močno izstopa, kar smo ugotovili tudi v našem primerjalnem testu PRIMA. V primerjavi s tekmeci deluje veliko bolj športno.
Kljub kupejevski liniji pa njehova notranjost ni tako utesnjena, kot je videti na prvi pogled. Oblikovno morda ni tako drzna kot zunanja podoba, ki zaradi detajlov, kot so posebne kljuke zadnjih stranskih vrat ter izbočenih zadnjih luči, res nima pravih tekmecev, a ponuja več prostora kot bi si upali napovedati. Le otroci na zadnjih sedežih utegnejo biti razočarani, saj zaradi visoke bočne linije ne bodo mogli neovirano pasti svoje radovesnosti z gledanjem skozi okna, oziroma se bodo morali za to bolj potruditi.
Turbobencinski C-HR je torej privlačen, zabaven in dovolj zmogljiv avtomobil. Edino, kar mu ne govori ravno v prid, je poraba goriva, ki je precej večja kot pri hibridni izvedbi. Toda hibrid je kar 3.200 evrov dražji, s čimer izgubi prednost zaradi manjše porabe. Če zanemarimo čut do varovanja okolja, se glavna razlika zato kaže predvsem v načinu vožnje, kjer hibrid ponuja nekoliko posebno avtomatiko, turbobencinar pa klasični ročni menjalnik in nekaj več neposrednosti. Ljubitelji sodobne klasike, ki pa je v tem primeru klasična le v zelo ozkem pomenu besede, tako z njim gotovo ne boste zgrešili.
Podatki o vozilu: (Toyota C-HR 1.2 turbo C-ULT)
Motor: turbobencinski, štirivaljni, 1197 ccm
Najvišja moč: 85 kW (116 KM) pri 5.200 vrtljajih
Navor: 185 Nm pri 1.500 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.350 x 1.790 x 1.570, medosna razdalja 2.640
Najvišja hitrost: 190 km/h
Pospešek: 10,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba na testu: 7,8 litra, 135 g CO2/km
Cena (v evrih): 18.950 (osnovni) / 25.630 € (testni avto z dodatki)
Plusi: Videz, motor, menjalnik, kakovost materialov in izdelave;
Minusi: Poraba goriva, preglednost nazaj;