Po čem bi izpostavil znamko Citroën v množici pločevine, ki jo najdemo danes na cestah in prodajnih salonih? Znamko, ki je vedno dajala močan dizajnerski pečat in tudi inovativni pečat, marsikateri patent in izum bo z zlatimi črkami zapisan v zgodovino avtomobilizma. Med njihove pečate pa prav gotovo sodijo tudi enoprostorci – bodisi berlingo ali pa zdaj že upokojena linija picasso, ki se je preimenovala v spacetourer.
Na žalost so enoprostorci izumirajoča vrsta, kar so spoznali tudi pri Citroënu in začeli proizvajati funky križance in športne terence. Slednji z uporabniškega vidika niso tisto, kar smo preizkusili v njihovi, zdaj že klasiki – sedemsedežnem enoprostorcu z novim imenom grand C4 spacetourer in ne več C4 grand picasso.
Citrönen je še zadnja leta z dizajnom zavil v zelo ekstremno smer, ki polarizira, Morda je bilo tako tudi z grand C4 picassojem, ki je bil morda z obliko pred časom in zato kljub veteranskemu stažu in novemu imenu še zdaj deluje kot sveže narisan avtomobil. Lahko zapišemo, da je bil z obliko pred časom, in kljub dovolj množičnem pojavu na naših cestah, se je med našim testom za njim obrnil marsikateri družinski voznik, Tudi zato ga bistveno čez leta niso pomlajevali, le tehnološko nadgrajevali.
Tudi novinarji se le še redko usedemo v enoprostorce, naše vprašanje, vsaj tistih, ki imamo majhne otroke in s seboj vedno prevažamo kup prtljage, pa je pogosto enako - zakaj so postali dinozavri? Zakaj jih opuščajo? Vse to leti predvsem na prostorsko udobje in velikost prtljažnika. Marketing je očitno naredil svoje, a pristaši enoprostorcev le imajo še nekaj izbire na trgu.
Testno vozilo sem imel priložnost preizkusiti tudi med potjo na nekaj daljši oddih, z dvema otrokoma, ki sta se seboj želela vzeti kolesi, skiroja, imeli smo kup prtljage, z najrazličnejšimi rekviziti za preživljanje prostega časa, tudi aktivnega. Kljub temu, da je imel v prtljažnem delu še dva pospravljena sedeža, za primer, če je treba na trening peljati še oba bratranca, smo prav vso kramo za tedenski oddih pospravili za električno pomična prtljažna vrata. Letos prvič ni bilo treba z otroki sklepati kompromisov, kaj vzeti s seboj in kaj pustiti doma.
Nakladalno dno je primerno nizko, da lahko voziček pospravi tudi krhko dekle, prav tako pa je prtljažni del dobro opremljen s predalčki in kljukicami, da je tisto, kar moramo vzeti med postankom na poti iz prtljažnika, lahko dostopno potnikom.
Potovalna kabina je futuristična. Potniki se počutijo kot v vesoljski ladji. Ogromni digitalni zasloni sicer grafično ne dosegajo kakovosti in ločljivosti najnovejših vozil, a svoje delo opravljajo zadovoljujoče. Voznik nima merilnikov podatkov pred očmi, ampak jih odčitava na visoko postavljenem digitalnem zaslonu na sredini armaturne plošče. Satelitska navigacija 3D je doživela posodobitev, prav tako celotni sistem infotainmenta, ki je po preizkušenem bolj odziven. Ergonomsko imamo nekaj zamer, saj se je treba vse preveč dotikati zaslona. Pogrešali smo kakšne bližnjice v obliki stikal. Teh sicer ni malo, tudi ne na precej velikem volanu, ki je bolj primeren za udobno križarjenje kot za kakšne dinamične podvige na ovinkasti cesti, kot smo vajeni v konkurenčnem ford S-maxu na primer. Udobje na prvem mestu, lahko zapišemo. In to drži kot pribito, ne glede na to, ali bi opisoval podvozje ali fotelje, oblečene v usnje, pod katerimi je sistem za masiranje voznikovega hrbta. Sopotniku pa so Francozi namenili kar naslon za noge, da se med vožnjo počuti kot v domačem fotelju v dnevni sobi. Ugaja tako foteljsko sedenje kot masaža, pa čeprav smo preizkusili že boljše masažne sedeže v avtomobilih. Predvsem pa navduši z uporabno platjo. Predalčkov, pokritih ali odkritih, stojal za pijačo, je po vsej kabini ogromno. Za nameček so steklene povpršine ogromne, vetrobransko steklo, ki ga prekrivajo pomični senčniki, se zajeda skoraj do sredine strehe.
Kljub temu, da v dolžino meri malenkost nad 4,6 metra pa je prostora na pretek tudi v drugi sedežni vrsti, kjer so trije ločeni in premični sedeži z dovolj prostora za majhne in velike, veliko odlagalnih mest in priključki za polnjenje digitalnih naprav, ločeno upravljanje ventilacije. Naslonjala se podirajo v ravno dno, celo celo sovoznikov sedež je sklopljiv, za primer prevoz res dolgih predmetov …
Dinamični vozniki bodo morali zamižati na eno oko, ko bodo občutili nagibanje v športno odepeljanem zavoju. Neželenega gibanja teles je namreč v grandu precej, zato pa je po drugi strani nadpovprečno udoben in mehkoben pri vožnji po neravni cesti, tudi luknjasti. In teh v Sloveniji ne manjka.
Zato pa navduši kombinacija motorja in samodejnega menjalnika. Ta je povsem nova. Zmogljiv dvolitrski turbodizelskim motor je tehnološko pred časom. Francozi so v razvoj čistih dizlov zmetali veliko denarja in časa, rezultat pa je čistejši, a zmogljivejši dizelski motor, ki zdaj premore 120 kilovatov moči (163 KM) in je ob obilici navora (400 Nm) zlahka kos vsem izzivom. Zelo zadržan je tudi pri porabi. Okoli šestih litrov se je vrtela povprečna poraba plinskega olja, pa čeprav smo večino poti opravili po avtocesti. Osemstopenjski samodejni menjalnik skupine PSA se odlično poda k sporščenosti med vožnjo, poskrbi pa tudi za zelo soliden sunek v hrbet med pospeševanjem.
Grand C4 spacetourer je avto za prevažanje velikih družin, ki prisegajo na vozilo za vsakodnevno uporabnost in nadpovprečnost pri prostoru, ko se odpravimo na dopust. Kljub globalni popularnosti križancev in športnih terencev so do zdaj le redke avtomobilske znamke bile sposobne na trg pripeljati SUV, ki bi lahko zamenjal družinsko orientirano vozilo, v katerem bi se starša, vključno z dvema, tremi ali pa petimi otroki počutila prijetno kot v francoskem enoprostorcu. Kot v zgodbi o korenčku in palici pa je treba vzeti v zakup nekaj njegovih posebnosti, ki jih redki tekmeci naslavljajo malo bolje.
Podatki o vozilu. Citroën grand C4 spacetourer (Shine) 2,0 Blue HDI 160 EAT8
Motor: 1.997 cm3, štirivaljni turbodizelski
Moč: 120 kW (163 KM) pri 3.750 vrt/min.
Navor: 400 Nm pri 2.000 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.602 × 1.826 × 1.644, medosna razdalja 2.840
Prtljažnik (v litrih): 170 – 645/704
Poraba na testu: 6,4 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 123 g/km
Zmogljivosti: 210 km/h, 9,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 31.940 evrov (testni) 37.130 (testni z dodatno opremo) / 30.817 (testni s popustom)
Plusi: zunanji izgled, prostornost, sedeži, prtljažnik, kombinacija motor/podvozje.
Minus: ergonomija, velik volan poslabša vodljivost;
Si želite, da bi našli žensko za eno noč? Obiščite = = > www.3xDate.top