3008 je stari znanec slovenskih cest in avtomobilskih testov. Da je avto uspešen in priljubljen, vidimo po tem, kako opazen je na cesti in koliko jih vidimo na cesti. Glede na prisotno veliko število 3008-osmic na slovenskih cestah, je to avto, ki je med Slovenci priljubljen in očitno tudi ustreza naši kupni moči, kar je ob obliki glavni pogoj za uspeh.
In prav oblika je tisto, s čimer so pri Peugeotu uspeli. Avto, čeprav so na trgu že številčni novejši konkurenti, kljubuje zobu časa, a ne moremo zanemariti dejstev, da je Peugeot na trg pripeljal manjši in hkrati zelo prostoren SUV - 2008. Z njim je naredil še drznejši korak naprej pri obliki. Motorna maska 3008-ce je namreč precej poenotena s starim 2008, kar ni slabo, a je modernejši 2008 hrkati napoved, da se tudi čas aktualni 3008-ci izteka. To pa še ne pomeni, da ne boste dobili modernega avtomobila, če se odločite za nakup. Sploh ne, če izberete 1,5-litrski turbodizelski agregat, ki moč na sprednji kolesi prenaša s pomočjo odličnega samodejnega osemstopenjskega menjalnika.
Vsaj pri meni je prav 3008-ca ponudila temeljni odmik od tega, kar ljudje pričakujejo od Peugeota, in imajo celo predsodke glede francoskih avtomobilov na splošno. 3008 je atraktiven avtomobil, zunaj in znotraj, ki ponuja tudi nadpovprečno kakovostne materiale.
Kabina je z zdaj že dobro znano zasnovo i-cockpit precej futuristično oblikovana in še bolje kot zunanjost kljubuje času. Moramo vedeti, da je avto zasnovan že nekaj let prej, preden pride v proizvodnjo, kar pomeni, da so bili francoski oblikovalci že dolgo, preden so ga začeli leta 2016 proizvajati, pred časom. 3008 je med prvimi volumenskimi vozili na trgu ponudil 12,3-palčne digitalne merilnike, ki so še danes, ko je to postalo v vozilih že skoraj nuja, še vedno med najbolj atraktivnimi, kakovostnimi in informativnimi. Enako velja za minimalistične oblikovane elemente, na primer letalska stikala, ali pa ročico samodejnega menjalnika, pa tudi majhen volan, zaradi katerega ima voznik tudi v ozkih mestnih uličicah občutek, da z lahkoto obrača sicer visoko postavljeni SUV.
Druge podatke voznik odčitava na estetsko oblikovanem 8-palčnem zaslonu na vrhu armaturne plošče, na dotik seveda. Ne gre za zadnji krik tehnike, saj je na primer slika kamere za vzvratno vožnjo podpovprečno kakovostna, tudi kakšen korak manj do »želenega cilja« (beri menija) ali pa slovenski jezik, bi lahko bil del zabavno-informacijskega sistema, ki sicer vključuje tudi satelitsko navigacijo.
Druge standardne funkcije vključujejo dvoobmočno klimatsko napravo, radio DAB, zadnje parkirne senzorje, dobrodošlo je opozorilo pri zapuščanju voznega pasu in avtonomno zaviranje v sili.
Hvalim lahko sedenje, tako spredaj, kjer udobna sedeža ponujata zares dober oprijem bokov in medenice, pa tudi na zadnji klopi je prostora nadpovprečno veliko v vse strani. Poleg tega je na voljo še zložljiv naslon za roke z dvema držaloma za plastenke. Kabina je zasnovana izredno uporabno. Vrata se odpirajo na široko, tudi zadaj, kar boste cenili predvsem tisti, ki imate otroke. Sidrišča za isofix so dobro dostopna, držala za plastenke so stabilna in dovolj velika, več bi si želeli le od predala pred sopotnikom, ki je nekoliko manjši.
Prtljažnik je prav tako velik. Prtljažna vrata na testnem modelu smo sicer morali odpirati brez električne pomoči. Priznam, človek se hitro razvadi tudi na take dodatke, tako pa smo morali za velika vrata uporabiti nekaj dodatne moči.
Prtljažnik je sicer med večjimi v svojem razredu. V osnovi gre za skoraj 600 litrov s postavljenimi in 1.600 litrov, ko so sedeži zloženi v ravno dno. Hkrati je prtljažnik oblikovan zelo enoprostorsko, kar pomeni, da boste lažje nalagali tudi večje predmete. Zahvaljujoč dodanim ročicam je zlaganje sedežev enostavno. S preklopom sprednjega sovozniškega sedeža smo med testom prevažali tudi daljše predmete.
Pri Peugeotu so vedno znali dobro uravnotežiti želje voznikov, ki želijo dinamičen in hkrati udoben avtomobil. To pomeni, da ni najbolj dinamičen SUV na trgu, niti najbolj udoben, ponuja pa zelo dober kompromis med enim in drugim. Vožnja je dovolj trda, da 3008 povsem ne počepne v ovinkih, hkrati pa udoben, da ne boste poskakovali čez neravnine ali ležeče ovire. Vožnja z njim, sploh pri kombinaciji zmogljivega dizla in samodejnega menjalnika, je enostavna in nič kaj utrujajoča. Tudi po daljši vožnji smo se zahvaljujoč naštetemu počutili dovolj spočiti.
Pod motornim pokrovom testnega avtomobila smo preizkušali 1,5-litrski dizelski motor s 130 KM. S tem motorjem so pri PSA želeli ubiti dve muhi na en mah. In sicer, biti še pred uveljavitvijo novih standardov merjenja emisij osebnih vozil pripravljen na velike spremembe in s tem nadzorovati stroške, obenem pa so kupcem ponudili nov motor, s katerim so tudi obrnili nov list oz. poglavje v motorni ponudbi.
Motor je odličen, dovolj tih in zelo prožen. Ponuja veliko moči in navora že pri hitrem startu z mesta, moči pa ne zmanjka niti pri hitrih prehitevanjih, ko iz pol drugega litra prostornine iztisne konkretnih in za veliko večino zadostnih 96 kW ali 130 KM. Pri čemer motor ni prav nič bolj potraten kot je bil prej večji 1,6-litrski agregat, oziroma je celo malenkost manj, saj v ozračje izpusti nekaj nad 100 gramov škodljivih emisij CO2 manj.
Na osemstopenjsko avtomatiko v Peugeotih smo se že navadili in jo hvalimo. Motor in vozilo, kot celota je z navezo motorja in menjalnika je udobna, saj se menjalnik zvezneje sprehaja med prestavnimi razmerji, čeprav najbolj intuitiven in natančen še vedno ni. Občasno ga zmede, ko voznik iz izrazito ležerne „prestavi“ v bolj dinamično vožnjo.
Podatki o vozilu: Peugeot 3008 1.5 BlueHDI 130 EAT8 (Allure)
Motor: 1.499 cm3, štirivaljni turbodizelski
Moč: 96 kW (130 KM) pri 3.750 vrt/min. Navor: 300 Nm 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.447 × 1.841 × 1.624, medosna razdalja 2.675
Prtljažnik (v litrih): 520 – 1.482
Poraba na testu: 6,2 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 107 g/km
Zmogljivosti: 192 km/h,11,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 29.064 (osnovni)/ 32.974 evrov (testni)
PLUSI: Motor in menjalnik, materiali v notranjosti, oprema, digitalni merilniki.
MINUSI: Prtljažnik brez elektrifikacije, multimedija ne pozna slovenskega jezika.