Z majhnimi avtomobili imamo Slovenci težave. Z njimi se ne da kaj prida postavljati pred sosedom, še posebej če si je ravnokar kupil tako modnega križanca. Slovenci zaenkrat še nimamo metropol, zato tudi izostanejo velikanske težave z mestno gnečo in parkirišči, kjer so mali avtomobili najbolj smotrni. Z avtomobili se tudi radi zapeljemo na počitnice, kjer pa prideta do izraza velik prtljažnik in udobje na avtocesti.
Znajde se tudi v tesnih prostorčkih
Smart forfour bi na vsako od zgornjih trditev podal kakšen dober protiargument. Po izgledu in notranji opremi se nima za nizkocenovnika, tudi cena, ki zlahka preseže dobro obdarjen avtomobil razreda višje, temu pritrjuje. Je kar uporaben v različnih situacijah in povsem dovolj prostoren za štiri potnike, hkrati je mogoče za doplačilo zvito zložiti zadnja sedala v pod, tako da lahko tam zadaj prevažate celo kolo, če mu le pred tem odstranite kolesa!
Ker se zadnja vrata na široko odpirajo, z nalaganjem ni težav, po tej plati se tudi odkupi za razmeroma majhen prtljažnik, pod katerega so v drugi generaciji stlačili agregat.
Ko 51-kilovatni motor iz sredine ponudbe (sicer počasi) doseže svoj avtocestni ritem, pa se avto obnaša presenetljivo stabilno, tudi ko igla doseže že skoraj poslednje številke na merilniku hitrosti.
Fantastičen rajdni krog pri komaj 8,65 metrih pusti vse štirivatne tekmece razen twinga z odprtimi usti, manevriranje na tesnih prostorih je resnično enostavno, tukaj gresta forfourja oba palca navzgor.
Pa vendar …
Če njegov dvovratni bratec fortwo razen toyote IQ praktično nima konkurenta na trgu, je forfour obkrožen s številnimi tekmeci, od katerih so nekateri šele dobro zavili na ceste in so zato vsestransko napredni - toyota aygo, renault twingo, hyundai i10, VW up, škoda citigo, opel adam, fiat 500 ... Zato ima forfour težje delo glede splošne prepričljivosti. Še posebej, ker se nikakor nisem mogel znebiti primerjav s sorojencem iz Revoza, znatno cenejšim renault twingom.
Niti sedenje in položaj za volanom nista “premium.” Posadite tja zadaj še otroka in spraševal vas bo, kako se spustijo zadnja stekla (isto se bo sicer spraševal tudi pri nekaterih tekmecih) in zakaj mu pogled naprej onemogoča polno naslonjalo prednjega sedeža.
Manko prave multimedijske naprave so rešili na eleganten način, saj je mogoče z nosilcem na armaturno ploščo pritrditi lastni pametni telefon in tako kot v primeru twinga prek lastne pametne aplikacije povezati napravo z avtomobilom ter jo izkoristiti za navigacijo in še marsikaj.
Zadrega iz uvoda nič manjša
Smart je znamka, ki želi že od nekdaj ponuditi nekaj več. V forfourju je voznik ali še bolje voznica gotovo opazna, kljukico si glede na 3,5 metra dolžine prisluži tudi glede prostornosti in seveda za okretnost. Pusti pa tisti zoprn občutek, da bi si za 16 tisočakov in pol, kolikor je bil z obilico opreme ocenjen testni avto, lahko privoščil še precej bolj uživaški in vsestranski avtomobilček dobrega renomeja. Tudi če bi bilo potrebno vsake toliko med robniki prestaviti v vzvratno. Če pa res potrebujemo okretnega malčka, je mogoče shajati tudi s tretjino nižjo ceno.
Podatki o vozilu (smart forfour 51 kW, edition #1)
Motor: 999 ccm, 52 kW (71 KM), 91 Nm pri 2.850 vrt./min
Zmogljivosti: 151 km/h, 15,9 sekunde 0 - 100 km/h
Poraba na testu: 6,2 l/100 km
Cena: od 14.598 evrov (testni 16.546 evrov)
andrej.leban@zurnal24.si