Mercedes-Benz je po petih letih posodobil svojega oglatega posebneža GLB, ki zmore prevažati sedem potnikov. Tehnično gre še vedno za kompakten model avtomobila, ki pa se po prostornosti in praktičnosti kosa z igralci iz višjih segmentov.
Mercedes je leta 2012 s prihodom takrat nove generacije razreda A začel zgodbo v kompaktnem razredu vozil pisati na novo. Do leta 2017, ko smo na Žurnal24 obiskali Stuttgart, kjer so nam podrobno predstavili delo v različnih oddelkih in tudi smisel kompaktnega razreda vozila, so zbrali že pet modelov kompaktnega razreda, ki se je kasneje razširil kar na osem modelov. Z njimi so znamko približali mlajši populaciji, kar razkrivajo tudi prodajne številke v Sloveniji.
Leta 2019 so kar malo presenetljivo predstavili model GLB – oglatega SUV posebneža s tremi vrstami sedežev. Šesti in sedmi sta za doplačilo pospravljena v velikem prtljažnem prostoru, potnika v tretji vrsti pa nista prikrajšana niti za bočno zračno blazino, držala za pijačo in odlagališča. Tudi vhod USB-C se najde povsem zadaj.
Kompaktni model GLB ima lahko torej kar tri sedežne vrste, a se velikostno uvršča med modela GLA in GLC. Pri Mercedesu s tem modelom ciljajo predvsem na tiste, ki občasno prevažajo še šestega ali sedmega potnika, saj je prostor v tretji sedežni vrsti omejen, sicer pa je, ko sta sedeža pospravljena, v prtljažniku na voljo res veliko prostora.
Po petih letih je prišel čas za posodobitve, lepotne in tehnične. GLB je prejel subtilne vizualne spremembe – prenovljen prednji odbijač, prenovljeni so bili žarometi LED spredaj z novo grafiko, enako velja za zadnje luči. Dobil je nova platišča iz lahke zlitine, v kabini pa so največje spremembe povezane z zasloni. Zdaj ima serijsko najnovejši informacijsko-razvedrilni sistem MBUX v velikosti 10,25-palca, enako velik je lahko osrednji zaslon, na voljo pa je tudi nov izbirni avdio sistem Burmester. Med novostmi velja omeniti brezžično povezljivost s sistemoma Android Auto in Apple CarPlay, izboljšano glasovno upravljanje ter nov osvetljen priključek USB-C, posodobili so tudi ponudbo asistenčnih sistemov za varnost in udobje.
Kompakten, a zelo prilagodljiv avtomobil
Ustvarjalci GLB so platformo, ki si jo delijo z malimi mercedesi, stisnili do maksimuma. Rezultat je avtomobil, dolg več kot 4,6 metra, kar ga še vedno uvršča med manjša SUV vozila na trgu, sploh v premijskem razredu. Testni primerek se je sicer zadovoljil s petimi sedeži, zato je v tem primeru prtljažni prostorom res velik in ima prostornino od 570 do 1.740 litrov. Zaradi oblike, prilagoditev in dodatkov za ločevanje prtljage je to lahko zelo dober družinski avto. Za tisočaka in pol je treba doplačati tretjo sedežno vrsto, ki pa je primerna predvsem za otroke ali odrasle do 168 centimetrov višine.
Vsekakor pa priporočamo doplačilo za pomik sedežev v drugi vrsti. Za 382 evrov jih lahko premaknete v razponu 14 centimetrov (dodatno v razmerju 60:40), s čimer lahko povečate prostor za potnike zadaj oziroma povečate prtljažnik za dodatnih 190 litrov. V tem primeru je prostor zadaj bolj omejen, v nasprotnem primeru pa naravnost kraljevski.
Čeprav GLB ne razmetava s tehnologijami svojih večjih in dražjih bratov, je voznikovo delovno mesto sodobno, intuitivno, tudi uporabljeni materiali pritičejo znamki. Značilni okrogli zračniki v obliki letalskih turbin, ki ponoči svetijo v različnih barvah, ostajajo, prav tako ločena plošča klimatske naprave. Multimedijo predstavljata dva zaslona v eni ravnini, ki lahko poleg navigacije ali zrcaljenja pametnega telefona prikazujeta tudi obilico terenskih informacij. Navsezadnje je GLB več kot primeren tudi za vožnjo izven asfalta, saj je oddaljenost od tal solidnih 20 centimetrov. Sploh če se odločite tudi za štirikolesni pogon.
Preverjen dizelski agregat
To je en tistih avtomobilov, kjer idealnega položaja za volanom ni težko umeriti, tudi, če ste bolj dinamični voznik. Športne sedeže ali usnjeno oblazinjenje morate doplačati, v vsakem primeru pa je počutje za volanom imenitno. Kabina je tudi na račun visoke strehe zelo zračna in prostorna, družinsko uporabnost pa povečujejo številni veliki žepi po kabini, držala za plastenke, predal za brezžično polnjenje telefona … To je zagotovo eden najbolj uporabnih kompaktnih družinskih športnih terencev.
Čeprav je Mercerdes-Benz za GLB ponudil široko paleto različic motorjev (vključno z bencinskim motorjem AMG), je med najbolje prodajanimi prav različica 200 d. V tem primeru se pod motornim pokrovom vrti dvolitrski turbodizel z močjo 150 konjskih moči (110 KW). Motor sodeluje z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Ne računajte, da boste s tem agregatom najhitrejši, do 100 km/h pospeši v 9,2 sekunde, največja hitrost je 204 km/h.
V praksi pa je to najbolj racionalna izbira. 320 njutonmetrov navora ni malo, kar omogoča dovolj hitra in varna prehitevanja ali vključitev na hitri pas. Mimogrede, gre za enega zadnjih klasičnih Mercedesovih dizlov. Torej za preverjeno tehnologijo z vsemi prednostmi in slabostmi – tek motorja je bolj surov po hladnem zagonu, a zmore potegniti že v nizkih vrtljajih in se lepo obnaša tudi pri večjih potovalnih hitrostih.
GLB se lahko po mestu in po avtocesti pelje s porabo plinskega olja manjšo od sedmih litrov, pri medmestni oziroma podeželski vožnji lahko brez težav vzdržujete tudi porabo okoli 5,5 l/100 km. Povprečje na testu je bilo dobrih šest litrov na 100 kilometrov, kar pomeni v optimalnih pogojih skoraj 1.000 kilometrov brez ustavljanja.
Pod črto
Kljub velikim platiščem in višjemu podvozju je avto v udoben, če le ni cesta načeta, ali pa ne zapeljete čez večje ležeče ovire. Tam ne zmore učinka »lebdeče preproge« kot smo ga vajeni pri dražjih vozilih znamke Mercedes-Benz. Tudi hrup podvozja ali piš vetra se na avtocesti prebije v kabino. V ovinkih z njim tudi ne boste pretentali fizikalnih zakonitosti, ki jih prinašata visoka karoserija in maksimalno raztegnjeno medosje - brez nagibanja ne bo šlo.
Pod črto pa bi moral biti všeč večini tistih, ki pogledujejo proti nadpovprečno opremljenemu dizelskemu SUV-ju.
GLB je vsestranski, praktičen, s pravo klasiko pod motornim pokrovom, ki ne porabi veliko goriva, zajetnim seznamom tehnoloških pomagal, ki sicer niso tako številčni in napredni kot v najbolj naprednih mercedesih, a delujejo odlično. Če želite, pa je ta motor za doplačilo na voljo tudi v kombinaciji s štirikolesnim pogonom. Kaj pa cena? 52. 600 evrov osnovne cene, oziroma 10 tisočakov več z dodatno opremo, je več od ljudskih konkurentov, ki ponujajo možnost sedmih sedežev (Renault, Škoda), a v tem primeru vseeno vozite premijskega Mercedesa.
Predrag,za pol cene dobite skoraj isto,le druga firma