Govoriti o suvu in športnemu avtu v enem stavku ni enostavno. Kakorkoli obračaš, suv nikoli ne more biti tako zmogljiv in zabaven med ovinki kot sta lahko kupe in limuzina. Vseeno je veliko predvsem premijskih znamk našlo uspešno tržno nišo s ponujanjem še zmogljivejših, še glasnejših športnih terencev. Ti družinsko prostornost in kvazi terensko uporabnost nadgrajujejo še z močnimi motorji in napetim podvozjem, ter seveda mišičasto zunanjostjo, ki vzbuja spoštovanje daleč prek voznih pasov.
Škodin kodiaq RS je takšen predstavnik. Eden redkih v nepremijskem segmentu in zato še bolj opaznih. Pa še sedem sedežev ima lahko. Da pa ne bi ostali samo pri uličnem nastopaštvu, so se pri razvoju zelo potrudili in dokazali, da je RS lahko izjemno hiter tudi na pravih dirkališčih. Kamor 99 odstotkov lastnikov tako ali tako nikoli ne bo zapeljalo, ampak lepo je vedeti, da tvoj avto zmore nekaj več kot večina drugih.
Je pa bil kodiaq RS doslej dizelsko gnan, medtem ko so z lansko medgeneracijsko osvežitvijo avtu vgradili najmočnejši hišni TSI motor. Prehod na bencin je tudi ena ključnih novosti prenove.
Vse in še več
Prenova je bila torej priložnost, da se znova na kratko podružimo zdaj že s pravim veteranom, saj je prva generacija kodiaqa na cestah že sedmo leto. RS različica je povzela vse glavne oblikovne spremembe prenove pri ostalih različic, kar pomeni novo obliko svetil in bolj digitializirano notranjost. RS se seveda dodatno loči od civilov po bolj nabuhlem videzu, k čemur pripomorejo športni blatniki, pragovi in spojler.
Prednja svetila so serijsko matrični LED, kolesa 20-palčna in z novo obliko platišč. Obrobe vrat, ogledal in strešnih nosilcev so v črni barvi. Notranjost daje videz prestižnosti in športnosti z izbiro mehkega "suede" usnja na športnih sedežih, rdečimi šivi krog in krog ter RS logotipi.
Virtualni kokpit je serijski del opreme z že znanim in zelo zmogljivim programskim vmesnikom, pa naj gre za voznikov zaslon ali pa sredinskega infozabavnega. Grafično je prilagojen RS poslanstvu z barvami in nekaterimi sličicami, voznikov zaslon pa ima tudi dodatno peto možnost pogleda, kjer v voznikovem vidnem polju kraljujejo vrtljaji in merilnik hitrosti. Pripravljenost na morebitno blato, sneg in druge cestne neprilike pa ponazarja sredinski vrtljivi gumb med sedežema za izbiro različnih programov delovanja štirikolesnega pogona in podporne elektronike.
Za razliko od bratranca tiguana se pri Škodi niso šli eksperimentiranja z volanskimi tipkami na dotik. Še sreča.
Za dedca manj kilogramov
Kot že omenjeno, je glede samega doživetja avta poglavitna razlika pod motornim pokrovom. Namesto 2,0 TDI agregata je zdaj tam nameščen 2,0 TSI motor, ki poganja tudi druge najmočnejše koncernske modele vključno s tiguanom R. V kodiaqu so mu moč nastavili na 180 kilovatov (245 KM), kar je šest kilovatov nad prejšnjim dizlom. Ima pa 360 Nm navora, kar je konkreten upad v primerjavi z dizelskimi 500 Nm. A ob tem je zelo pomembna še ena vrednost in sicer je po zaslugi spremembe energenta ottov motor kar 60 kilogramov lažji od dizelskega. Skupno maso pa so v primerjavi s prejšnjim RS zmanjšali za sto kilogramov. Motor je povrh vsega še zelo prožen, polni navor razvije pri 1.600 vrtljajih, najvišjo moč pri dobrih pet tisočih.
Vsi ti podatki pustijo na cesti pozitivno sliko. Pospešek z mesta je zdaj s 6,9 upadel na 6,5 sekunde do prve stotice, prav tako je zaradi lažjega nosu avto v ovinkih bolj vodljiv. Podvozje je skupaj s kolesi zbalansirano tako, da je kodiaq RS zavidljivo trdo pribit ob asfalt in se še posebej za suva nadpovprečno dolgo upira fizikalnim silam, ki povzročajo podkrmarjenje, prekrmarjenje ali guganje. Prav tako zelo dober v svojem delovanju je progresivni volan s po potrebi zelo neposrednim delovanjem.
Vse to posledično pomeni nekoliko tršo vožnjo za potnike, ki pa jo je v avtu s športno kratico vedno treba vzeti v zakup, pa četudi so blažilniki nastavljeni v najbolj mehko stopnjo. Sedemstopenjski DSG menjalnik pristavi svoj del dodane vrednost pri doživljanju bodisi udobne bodisi športne vožnje.
Zvok? No, saj je, ampak ne pričakujte nekdanjega bobnenja in pokanja. Soseda ne boste zbujali.
Še vedno transportnik velikih družin in omar
Potniki se sicer v kodiaqu res ne bi smeli pritoževati glede prostornosti, polno je odličnih praktičnih rešitev iz pravega družinskega vozila, malodane enoprostorca. Prtljažnik je seveda ogromen, praktično neprekosljiv v razredu pa je ob podiranju naslonjal. Avto je mogoče s številnimi tovarniškimi rešitvami še bistveno nadgraditi, na primer s kamerami, velikim strešnim oknom ali samodejno gnano vlečno kljuko.
Stroški nabave in uporabe takšnega avta pa niso več v duhu varčevanja. Govorimo o nabavni ceni 45 tisočakov, ki pa zlahka poskočijo še za nekaj tisočakov in meje 50.000 evrov ni težko preseči. Avto na sto kilometrov tudi pri manj naporni rabi še vedno porabi med osem in devet litrov bencina.
Pod črto je kodiaq RS gotovo zelo zmogljiv, uporaben in opazen avto. Takšen, nad katerim so se večini pred nekaj leti cedile sline in so si zaslužili mesto na plakatih. In še danes bo številnim zelo všeč. A za mnoge druge bo v teh turbulentnih časih ostal v preteklosti. V krogu manj kot 20 odstotkov znotraj nabavne cene kodiaqa RS danes namreč najdemo že električnega enyaqa iV sport line s primerljivimi sposobnostmi, a neko povsem novo izkušnjo vožnje. Prihaja pa celo njegova RS različica, medtem ko je kupejevski enyaq iV RS že med nami. S ceno primerljiv bencinskemu RS je že tudi zelo zmogljivi in napredni tesla model Y RWD. Z istim dosegom z enim polnjenjem kot češka raketa.
Podatki o vozilu (Škoda kodiaq RS)
Pogon: štirikolesni, bencinski, 1.984 cm3
Moč: 180 kW (245 KM) pri 5.250 vrt./min
Navor: 370 Nm pri 1.600 vrt./min
Poraba: 8,9 l/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.699 × 1.882 × 1.687, medosna razdalja 2.789
Prtljažnik v litrih: 835 - 1.960
Zmogljivosti: 234 km/h, 6,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 45.691
PLUSI: zmogljivosti motorja in podvozja, prostornost in večnamenskost.
MINUSI: velik rajdni krog, poraba.
"velik rajdni krog"???