Opel je sedanjo, že šesto generacijo corse predstavil leta 2019, torej pred epidemijo korone in predvsem pred tem, ko je celotna znamka šla skozi precej korenito oblikovno prenovo, ki sta jo zastavila opel mokka in tudi nova generacija astre.
Konec lanskega leta je bil torej skrajni čas za pomladitev enega od Oplovih ključnih modelov, ki je od leta 1982 na ceste zapeljal v skoraj 15 milijonih primerkov. A avtomobilski časi se spreminjajo in tudi majhne kombilimuzine segmenta B se umikajo na račun križancev istega segmenta,zato jih je lansko leto na slovenske ceste zapeljalo le še 424 in tudi za letošnje leto ne kaže na več kot okoli 500 primerkov.
Oplov vizir in digitalnost
Medgeneracijska prenova se pri corsi zdi skoraj nujna, saj jo je uskladila s drugimi avtomobili, ki jih Opel trenutno ponuja. Na zunanjosti tako izstopa predvsem maska v obliki Oplovega vizirja, s katero je corsa videti precej bolj sodobna kot doslej, pa čeprav je to v bistvu edina zares velika novost, ki jo lahko vidimo na zunanjosti.
Bolj očitna je posodobitev v notranjosti, ne toliko zaradi novih oblik, ampak predvsem zaradi precej osvežene ureditve voznikovega delovnega okolja. Na prvi pogled se ta odraža predvsem v več digitalizacije. Analogne merilnike so tako povsem zamenjali digitalni, ki jih je tako imela tudi testna corsa GS 1.2 turbo start/stop, drugačen pa je tudi infozabavni sistem.
Ta je, vsaj kar se grafične zasnove tiče, bliže novejšemu iz astre, torej precej bolj intuitiven in praktičen kot prej. In tudi bolj odziven, za kar so pri Oplu poskrbeli z uporabo nove digitalne platforme. Sistem se po novem lahko tudi posodablja na daljavo in se brezžično poveže s pametnimi telefoni z obema prevladujočima informacijskima sistemoma, precej boljša pa je tudi slika vzvratne kamere, čeprav imajo pri Oplu v tem primeru še vedno možnost za izboljšave.
Stikalce namesto ročice
Morda malce manj očitna je posodobitev volanskega obroča, v corsah s samodejnimi menjalniki, kakršna je bila tudi testna, pa je prejšnjo veliko ročico samodejnega menjalnika nasledilo majhno stikalce, ki smo ga vajeni tudi iz drugih avtomobilov skupine Stellantis. Sicer pa je corsa, kar se tiče voznega udobja, ostala bolj ali manj takšna kot prej.
Kar sploh ni slabo. Spredaj se namreč sedi zelo prijetno in udobno, prostora je dovolj za voznika in sovoznika. Solidna je tudi zadnja klop, čeprav se v tem primeru pozna pomanjkanje prostora za noge, zaradi precej naprej pomaknjenih koles pa je malce nerodno tudi vstopanje nanje ali pa ravnanje z otroškimi sedeži. V tem pogledu je corsa bolj ali manj podobna večini tekmecev, kar velja tudi za prtljažnik, ki je s 309 osnovnimi litri nekje v povprečju.
Z novo generacijo je corsa pridobila tudi možnost 48-voltne hibridizacije pogonskega sklopa, ki pa je testni avtomobil ni bil deležen. Je pa bil deležen 8-stopenjskega samodejnega menjalnika, ki je zelo gladko deloval v kombinaciji s 100-'konjskim' turbobencinskim trivaljnikom in se ni le solidno spopadal z zahtevami vsakdanjega mestnega prometa, ampak se je solidno znašel tudi na regionalnih cestah in avtocestah. Lahko bi celo rekli, da motor deluje bolj živahno, kot pa bi pričakovali glede na njegovo moč.
Corsa se je torej s prenovo, ne le uskladila z novejšimi Oplovimi modeli, ampak je tudi tehnološko precej napredovala. Poleg tega pa je ostala tudi avtomobil, ki ga lahko še vedno kupite za razmeroma solidno ceno. Testni avtomobil s precej dodatne opreme, med katero so tudi ogrevani sedeži in volanski obroč, samodejna klimatska naprava in matrični led žarometi, bi namreč stal 22.140 evrov, s pomočjo financiranja pa je mogoče ceno celo spustiti na 20.940 evrov. Osnovno corso pa lahko kupite že za manj kot 15.000 evrov. Kar tudi ni od muh.
Opel corsa GS 1.2 turbo start/stop
Motor: turbobencinski, trivaljni, 1.199 ccm
Največja moč: 74 kW (100 KM) pri 5.500 vrtljajih
Največji navor: 205 Nm pri 1.750 vrtljajih
Zmogljivosti: 192 km/h, 10,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4,061 x 1.765 x 1.435, medosna razdalja 2.538
Prtljažnik (v litrih): 309
Poraba: 5,4 litra/100 km (WLTP), izpusti CO2: 122 g/km
Cena v evrih: 19.440
22k? "Tko voli nek izvoli". Jaz pa za ta denar, ne-bi hvala, čeprav mi je bolj všeč in tudi nudi več kot clio. Sem zadovoljen z lani kupljeno novo octavijo za 21400€ (to je z 4 letnimi obrestmi vred, ker… ...prikaži večer sem vzel pol na keš in pol na financiranje s fix obr mero).
Malo lima, malo žice i evo vam opel vozilice....