Elektromobilnost prinaša v avtomobilski svet velike spremembe in ena je tudi ukinitev določenih avtomobilskih modelov. Če se stvari ne bodo spremenile, ukinitev čaka tudi renault clio, saj se bo njegov električni ekvivalent gotovo imenoval drugače.
A za zdaj je še kako živ, kar je dokazal tudi testni clio z zanj zelo primernim pogonom, litrskim turbobencinskim trivaljnikom z močjo 94 'konjev' v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom ter solidno opremo techno.
Clia smo še pred spomladansko prenovo preskusili v stari izvedbi, ki nas je precej navdušila. Res, da je šlo za najmočnejšo in tudi najbolj športno različico s hibridnim pogonom, ki je edini na voljo tudi s samodejnim menjalnikom, a tudi tokratna pogonska kombinacija ni bila od muh.
Litrski motor ima namreč z razmeroma majhnim in tudi lahkim cliom malo dela in tudi na daljših klancih bo vozniku redko treba posegati v nižje prestave, ki bi zagotavljale več živahnosti. Te je namreč povsem dovolj, izkaže pa se predvsem v mestnem okolju, ki mu je avtomobil cliovega tipa v osnovi namenjen.
A tudi zunaj mest se motor izkaže za povsem suverenega, kar pokaže tudi s precej ugodno porabo med petimi in šestimi litri bencina na sto kilometrov. K dobremu občutku pa gotovo pripomore tudi podvozje, ki je bilo vedno dobra plat clia in ga je spreminjalo v avtomobil, ki ga je bilo "veselje voziti". A stvari, ki sem jih omenil do sedaj, so bile značilne tudi za clia pred spomladansko prenovo. Pod motornim pokrovom namreč razlik skoraj ni in tudi občutki med vožnjo so zato zelo podobni.
Uskladitev s sorodniki
Se pa zato veliko več razlik pokaže ob pogledu na prenovljenega clia. Ne toliko na zadnjem delu, kjer so malce drugačni le zadnje luči ter odbijač, ki ga optično naredi širšega, ampak na sprednjem delu, ki je popolnoma spremenjen in usklajen z oblikovnimi linijami australa in drugih novih renaultov, ki jim je oblikovne lastnosti določil Renaultov trenutni glavni oblikovalec Giles Vidal.
Sprednji del tako obvladuje velika maska s karirastim vzorcem in veliki Renaultovim rombom "Nouvel R", izstopajo pa tudi tanki žarometi in dnevne luči s polovično obliko romba. Vse skupaj cliovo podobo zares precej oddalji od predhodnika in ga približa sodobnejšim sorodnikom.
V notranjosti pa je sprememb, vsaj kar se tiče oblik, zelo malo in vsak, ki je v cliu sedel pred prenovo, bo težko zaznal spremembe. Te so namreč odvisne predvsem ob sposobnosti čutnega prepoznavanja. S prenovo so namreč Francozi cliovo notranjost povzdignili predvsem s kakovostjo materialov.
Sedeži, vrata in armaturna plošča so tako v različici opreme techno, ki jo je imel tudi testni avtomobil, obloženi s trajnostnim blagom, v katerem je 60 odstotkov vlaken izdelanih na osnovi celuloze. Z vlakni, ki slovijo po mehkobi, in jih izdelujejo iz lesa, ki ga pridelajo v trajnostno upravljanih gozdovih, naj bi precej prispevali k razogljičenju avtomobila. Predvsem pa lahko rečem, da so sedeži, ki so oblečeni v takšen material, zelo udobni. V tkanino je sicer po novem odet tudi spodnji del armaturne plošče, ki da cliovi notranjosti poseben pridih.
Popolna digitalizacija
Ko gre za upravljanje, je clio zdaj povsem digitaliziran brez možnosti analognih merilnikov. Za povezanost s svetom skrbi Renaultov izboljšani vmesnik Easy Link, za varnost in razbremenitev voznika pa poleg tega skrbi tudi dvajset asistenčnih sistemov, ki clia povzdignejo v avtomobil, ki je sposoben avomatizirane vožnje druge ravni.
To pomeni predvsem, da sistemi na avtocesti poskrbijo, da vedno ostanete na pravem voznem pasu, drugje pa, da se ne zaletite v avtomobil pred seboj ali pa so vsaj posledice trka manj korenite.
Prenovljeni clio je sicer z dolžino 4,053, širino 1,798 in višino 1,439 metra ostal bolj ali manj enak kot doslej, kar spoznate predvsem, ko sedete v njegovo notranjost. Spredaj je enako udobno kot doslej, zadaj pa tako kot doslej tudi manjka nekaj prostora za kolena, predvsem pa stopala odraslih potnikov. Prtljažnik pa je s 391 osnovnimi litri povsem uporaben.
Pa tudi njegova cena je povsem solidna. Takšen precej izdatno opremljen clio, kot smo ga vozili na testu, namreč stane 20.860 evrov, za osnovnega z atmosferskim trivaljnikom SCe 65 pa je treba odšteti manj kot 16.000 evrov, kar je za razmere na slovenskem avtomobilskem trgu precej ugodno.
Podatki o vozilu (renault clio techno TCe 90)
Motor: trivaljni, turbobencinski, 999 ccm
Največja moč: 67 kW (94 KM) pri 5.000/min
Največji navor: 160 Nm pri 2.100-3.750/min
Zmogljivosti: 174 km/h, 12,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.053 x 1.798 x 1.439, medosna razdalja 2.583
Prtljažnik (v litrih): 391 – 1.069
Poraba: 5,3 litra/100 km, izpusti CO2: 119 g/km (kombinirani cikel WLTP).
Cena v evrih: 20.860
A spet reklama za revoz?ne grejo tile pičipokiji