Vse, kar je moral Opel narediti pri karavanski različici svoje admiralske ladje, je bilo, da ne pokvari odličnega vtisa, ki ga je naredil že z limuzino. Da to ne bi bilo mogoče? Nikoli nisem mogel razumeti, kako je imela karavanska insignija prve generacije lahko manj uporaben prtljažnik od za številko manjše karavanske astre …
Nova insignia sports tourer je sedaj dorasla celotnemu svojemu imenu in ne žrtvuje več uporabnosti na račun videza. V primerjavi z limuzino je podaljšana za skoraj deset centimetrov, s čimer bistveno presega VW passata in je eden najdaljših karavanov svoje vrste. Streha nad prtljažnikom je vodoravna in s tem povečuje uporabnost, zadek je elegantno zaključen, prtljažna vrata pa se nič več ne zajedajo v notranjost.
Sedaj znotraj res prostorna
Prtljažnik je bistveno zrasel (560 litrov), a se zgleduje bolj po petmetrskih premijcih (volvo V90, BMW serija 5) kot pa po bolj ljudskih avtih (škoda superb). Povedano drugače, insignia sports tourer ne more biti prva izbira, če bi želeli količini tovora dajati prednost pred potniki, a pod črto karavanske lastnosti niso slabe. 1.655 litrov (prirastek +135 litrov) ob električno podrtih naslonjalih je več kot v ford mondeu, a manj od po centimetrih krajših passata in superba.
Dobra plat prtljažnika pri insigniji pa so obdelava prtljažnika z manjšimi prostori in kljukice za vrečke z drobnarijami iz trgovine. Zanimiva posebnost doplačljivih električnih vrat je svetlobni hologram pod zadnjim odbijačem, ki nogi bistveno olajša iskanje točke za prostoročno odpiranje. Vzvratna kamera je slabo odporna na zimsko umazanijo.
Od izjemne dolžine avtomobila imajo potniki veliko koristi, saj imajo ne glede položaj sedenja ogromno prostora, tudi v višino. Spredaj je občutek celo boljši kot v superbu, ki predstavlja eno izmed meril razreda, zadaj vsaj enak! Le morebitni peti potnik mora potrpeti z ožjim sedalom in visokim sredinskim tunelom.
Spomin kot zlata ribica
Pri ostalih lastnostih je sports tourer zelo podoben limuzini, kar pomeni enako ureditev voznikovega delovnega prostora, nekaj preveč poceni elementov, a po drugi strani tudi številne tehnikalije. Končno udobje zavisi od nivoja opreme in različnih doplačilih, med njimi pa posebej izpostavljam zelo udobne sedeže, izvrstne LED žaromete in enega najbolj informativnih HUD zaslonov, ki informira in usmerja tudi v slovenščini.
Testni avto je imel veliko različnih asistenčnih sistemov, ki pomagajo pri manj stresni vožnji, moti pa me, da se vedno ponastavijo, ko ugasne motor. To pomeni, da bo asistenta za ohranjanje smeri znotraj voznega pasu, ki je mimogrede preveč “močan”, treba na lokalni cesti vedno znova ročno izklapljati, ali pa vedno znova vklapljati športni režim delovanja motorja. Zakaj že?
Lastnost, ki bo v prihodnje vse pomembnejša pri avtomobilih, je odlična povezljivost, ki jo zagotavlja OnStar. Iz avta sicer ne nameravam najemati hotelskih sob, je pa dobrodošlo, če veš, da bo avto v primeru nesreče ali drugega nepredvidenega dogodka sam vedel, kaj mu je storiti.
Avto komunicira s potniki v slovenščini, le sem in tja se je kaj izgubilo v prevodu.
Krajši seznam pri motorjih
Sama vožnja skozi zavoje je nemško natančna in zanesljiva, se pa zaradi svoje dolžine prek krajših grbin avto občutno strese. Veliki karavan tudi ni prijatelj ozkih parkirišč, zato se zdi naložba v sistem kamer dobrodošla izbira. Na avtocestnih “planjavah” pa je sports tourer izvrsten.
V testnem avtu smo preizkusili najmočnejšega dizla, ki pa se s 125 kilovati ne sliši tako športno, kot zmorejo to prikazati pri VAG koncernu s svojo 176-kilovatno bi-turbo izvedenko passata. Po drugi strani si passata ali superba s 110 kilovati lahko enostavno predstavljam, na drugi strani pa petmetrskega avta s 100 kilovati, kot znaša šibkejša dizelska alternativa pri insigniji, ne ravno. Pri merjenju z nemškim rivalom Oplu torej manjka več motorne izbire, saj je podobno močan 1,5-litrski bencinski motor (104 ali 122 kW) pri takšem avtu še vedno manj zaželen.
125-kilovatni dizel je po večini všečen, s širokim poljem uporabnih vrtljajev in tudi primerno miren v teku, bolj kot je bil to zaščitni znak prejšnje generacije. Glede na ročni menjalnik pa sem pričakoval nižjo porabo. Z Oplovimi ročicami ročnih menjalnikov se osebno ne morem spoprijateliti, imajo preveliko “kopito” in ob prehitrih gibih radi izgubljajo gladkost.
Insignia sports tourer je zunaj in znotraj velik ter po udobju in tehnologiji napreden karavan. Resda ta karoserijska oblika avtomobilov dandanes ni več tako zaželena kot nekoč, a za ljubitelje klasike so pri Oplu zelo dobro poskrbeli. Ne morem reči, da je čisto najboljši po zmogljivostih in prefinjenosti v svojem razredu, je pa tudi po zaslugi dobre cenovne politike, ki dopušča veliko prilagajanja med serijsko in dodatno opremo, gotovo zelo blizu vrha.
Podatki o vozilu: Opel insignia ST 2.0 CDTi (Innovation)
Motor: 1.956 cm3, turbo dizelski,
Moč: 125 kW (170 KM) pri 3.750 vrt/min.
Navor: 400 Nm med 1.750 in 2.000 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.986 × 1.863 × 1.500, medosna razdalja 2.829
Prtljažnik (v litrih): 560-1665
Poraba na testu: 6,9 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 139 g/km
Zmogljivosti: 223 km/h, 8,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 23.200 (vstopna), 28.700 (za innovation), 36.585 (testni avto z dodatki in popusti)
PLUSI: zunanji videz, notranja prostornost, udobje, napredna asistenca, vožnja, dobra cena.
MINUSI: ročica ročnega menjalnika, nekatere stalne nastavitve.