Micra ima morda najtežjo nalogo znotraj Nissanove palete, saj nastopa v najmočnejšem segmentu vozil v Evropi. V preteklosti se je z manj dinamično obliko izgubila med bolj športnimi tekmeci. Z novo obliko, veliko bolj ostrimi linijami, športnimi potezami, se zanjo danes ne ozrejo le ženske, ampak tudi moški vozniki.
Ne le na zunaj, tudi znotraj je čutiti drugačen pristop, ki je bolj čustven, predvsem pa drzen, kar smo najbolj pogrešali pri predhodnici, ki je stavila na praktičnost. Vpadljive barve, nadpovprečna personalizacija, udobje, tudi glede materialov in asistenčnih sistemov je micra stopila v korak s časom. Morda vseeno pogrešamo še preskok pri digitalizaciji in multimediji, kjer najnovejši primerki (fiesta, peugeot 208, clio ...) vsi po vrsti ponujajo to ali celo še več, kar najdemo v razred ali dva večjih in dražjih avtomobilih. Ima pa micra med drugim nov motor, ki se je pri kombiniranju s petstopenjskim ročnim menjalnikom izkazal za dobro izbiro in precejšnjo poživitev vožnje v malem nissanu.
Če za začetek, preden se posvetimo vožnji in novemu motorju, strnemo to, kar že vemo o micri. Peta generacija je konkretno daljša od predhodnice, a še vedno meri za milimeter pod štirimi metri. Torej je kompakten in okreten avto, z majhnim obračalnim krogom, ki se odlično znajde v mestu in je primeren tudi za primestno vožnjo in vožnjo po avtocesti. Je tudi širša in konkretno nižja, medosje ima podaljšano. Temelji športnega videza so torej uliti, zelo dinamično pa je skrojena tudi »obleka«, zato tudi naša rdeča micra ne bo šla iz spomina tako hitro.
Tudi notranjost je precejšen korak naprej, prečiščen dizajn dopolnjujejo ličen volan in možnost izdatnega preurejanja barvnih kombinacij armature, sedežev in stranskih oblog. Še vedno se najdejo tudi plastične površine, tudi puščanja prstnih odtisov je veliko. Sedempalčni zaslon na dotik ponuja nekaj slabšo grafično podobo, tudi velikostno se ne more več umeščati med največje (V B razred so standard postali 8-palčni zasloni, nekateri dobivajo tudi že zaslone večje od 10-palcev, tablica v cliu lahko meri 9,3-palca), tudi merilniki so le analogni in ne digitalni.
Prtljažnik je korektno velik, da bo zadostil vsakdanje potrebe samskega, mladega ali starejšega para in verjetno tudi družine, če gre za drugi avto, s 300 litri prostornine pa je na primer skoraj 100 litrov manjši od tistega v cliu.
Micra, kljub temu, da je stara skoraj tri leta, ob hitrem napredku tehnologije pozitivno preseneča pri asistenčnih sistemih. AEB samodejno zaviranje je serijsko. Potem je tu aktivni sistem za nadzor voznega pasu, ki tudi s popravki volana, če je treba, vozilo ohranja na varnem pasu. Luči se avtomatsko preklapljajo med dolgimi in kratkimi, med merilniki je pri višjih opremah 5,5-palčni TFT zaslon z vsemi koristnimi informacijami, avto bere znake in ima lahko celo 360-stopinjski pogled kamer. Večino teh dodatkov je pri cenejših opremah možno tudi doplačati, strošek okoli 300 evrov ni pretiran glede na škodo, ki jo lahko vsakodnevno preprečujejo. Kljub temu, da danes prihajajo novejši predstavniki B razreda, micra na tem področju še vedno lovi korak z najboljšimi.
Za pogon rdeče testne micre je tokrat skrbel novi 1,0-litrski turbo trivaljni motor spojen s petstopenjskim ročnim menjalnikom. Gre za zamenjavo za stari 0,9-litrski trivaljni mlinček z 90 konjskimi močmi, ki smo ga pogosto srečavali v Renaultih. Večji motor je veliko bolj uglajen, predvsem pa že v osnovni različici pri micri ponudi 73 kilovatov moči (100 KM), ki se za dovolj zmogljive izkažejo v različnih scenarijih. Lahko zapišem, da gre za zelo vsestranski motor. Motor z oznako IG-T 100 je močnejši, lažji, dobro vleče po vsej skali vrtljajev, je še varčnejši in še manj onesnažuje v primerjavi s šibkejšim predhodnikom.
Če k temu dodamo še pametno tehniko krmiljenja podvozja, vsak udarec in krater premaguje presenetljivo udobno, le volan deluje nekoliko velik, lahko rečemo, da je micra z novim motorjem zelo dobro uravnotežen avtomobil.
Podatki o vozilu: (Nissan micra 1.0 IG-T 100 N-connecta)
Prostornina motorja: 999 ccm, trivaljni, turbobencinski
Moč motorja: 74 kW (100 KM) pri 5.000 vrt./min.
Navor: 160 Nm pri 2.750 vrt./min
Zmogljivosti: 184 km/h, 10,9 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 6,3 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 3.999 x 1.743 x 1.455 medosna razdalja 3.525
Prostornina prtljažnika (v litrih): 300
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 103 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 14.650 (osnovni) / 16.650 (testni) / 17.410 (testni z dodatno opremo)
Plus: Motor, asistenčni sistemi, bogata oprema;
Minus: Multimedija - predvsem grafična podoba, puščanje prstnih odtisov v kabini, prtljažnik ni med večjimi;