Avto > Testi
2622 ogledov

Nepremagljivost v pravem pomenu besede

Toyota Hilux
1/22
Saša Despot
Toyota hilux z novim motorjem in opremo invincible je težkokatergonik, s katerim je mogoče enako suvereno zapeljati poln keson tovora na vrh hriba ali pa svojo damo v najboljšo restavracijo v mestu.

Toyotin pick-up se stara kot vino - vse boljši je. Zdajšnja generacija je z nami že pet let in brez posebnih težav bo hilux še nekaj časa deloval sodobno. Pravzaprav je s posodobljenim atraktivnejšim videzom in novo opremo invincible tudi po plati nastopaštva postal kos Fordovemu rangerju wildtrack, če že njihov raptor vseeno ostaja neka posebna liga za ozko število ljubiteljev. Nekaj podobnega kot invincible ima v svoji ponudbi za svoj L200 še Mitsubishi z opremo warrior. 

Preden je čisto uradno zapeljal na slovenske ceste, so prenovljenega hiluxa poslali tja, kamor gredo ponavadi le vojaški valuki in krpani. Na vojaškem poligonu so predstavniki Toyote dokazali, zakaj je po več kot 50 letih hilux še vedno eno najboljših civilnih osebnih vozil, ko je treba s tovorom premagati za druge avte nedostopne ovire v obliki strmih klančin in spustov, bočnih prehodov in nasploh brezpotij. Pri tem se zanaša na klasične lastnosti visokega odmika od tal, priklopljivega 4x4 pogona, reduktorja, zapore zadnjega diferenciala, nadzora spusta in tudi dodatnih ojačitev ter zaščite.

Z njim bi se zdela tudi vleka težkih prikolic mačji kašelj. 

Kar nekaj pri izboljšanju zmogljivosti ima nov 2,8-litrski štirivaljni motor s 150 kilovati in 500 Nm navora. Pri testnem avtu se je zdelo, da niti moči niti navora nikoli ne zmanjka, saj se hilux razmeroma zelo hitro premakne z mesta (pospešek do sto km/h 10 sekund), prav tako praktično ne trzne, ko ga naloženega postavimo pred izziv lezenja na hrib. Z njim bi se zdela tudi vleka težkih prikolic mačji kašelj. 

Toyota Hilux | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Toyota Hilux | Avtor: Saša Despot Saša Despot

V testnem avtu je bil šeststopenjski avtomatski menjalnik, po razmerju prestav prilagojen težavnim ekspedicijam z naloženim kesonom ali težko prikolico, a po drugi strani dovolj kultiviran, da je mogoče z njim shajati tudi na avtocesti in stranskih cestah. Zadnje vzmeti so sicer listnate tako kot skoraj pri vseh pick-upih, a je neobtežen zadek še vedno krotek. 

Zraven je JBL sistem zvoka in vsi napredni asistenčni sistemi, ki smo jih vajeni iz klasičnih avtov, od radarskega tempomata do polnih LED žarometov.

Opazna je razlika, da je hilux odslej pri visokih hitrostih mirnejši, kar gre zasluga izboljšavam pri krmilnem mehanizmu. Z njim na cesti zlahka dosežete spoštovanje drugih, še posebej v rjavozeleni vojaški barvi. Dejansko boste le še v že omenjenih konkurentih dosegli toliko zanimanja mimoidočih.

Poleg motorja in videza z bolj pokončnim in drznim prednjim delom je nov poudarek na notranjem udobju, ki ga prav oprema invincible najbolj izpostavlja in bo zato tudi ena najbolj priljubljenih izpeljank. Tako kot pri prejšnji generaciji hiluxa je tudi novi invincible vrhunec vseh tehnologij in udobja. Sedi se na usnju, gleda pa v s črnino in kromom ter modro LED svetlobo dodatno okičane obloge, zato je občutek prostora precej bolj podoben klasičnemu suvu kot pa delovnemu terencu. Zraven je JBL sistem zvoka in vsi napredni asistenčni sistemi, ki smo jih vajeni iz klasičnih avtov, od radarskega tempomata do polnih LED žarometov.

Toyota Hilux | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Toyota Hilux | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Toyota Hilux | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Samo pri pokritju kesona obstaja 10 izpeljank hard-topov, električno gnanih ali klasičnih rolojev.

Tako kot v domala vseh pickupih pa zmanjka prostora za pospravljanje tako elementarnih stvari, kot je slovenski komplet za prvo pomoč. Kakšna rešitev z odlagalnim prostorom, morda pod katerim od sedežev bi bila dobrodošla. Infozabavni sistem s sredinskim zaslonom je prenovljen. Če boste redno uporabljali Apple Carplay ali Android Auto, vas ne bo pretirano motil mestoma zapleten postopek premikanja po menijih in radijskih postajah.

Hilux je narejen po meri kupca, zato je mogoče za personalizirano uporabo izbrati iz dolgega seznama dodatkov. Samo pri pokritju kesona obstaja 10 izpeljank hard-topov, električno gnanih ali klasičnih rolojev. Potem pa še roll-bari, stranske stopnice, dodatne zaščite, osvetljava … Testni avto ni imel ničesar od naštetega, tudi dno prtljažnika je bila gola pločevina, kar seveda ni dobra popotnica za ohranjanje tovarniškega videza.

Hilux glede nakupa ni poceni avto in tudi glede porabe pri avtih tako raznolikih zmogljivosti ni preveč umestno spraševati. Poraba skoraj treh litrov prostornine sicer terja svoj davek v dvomestni številki. Po ceniku se invincible z 2,4-litrskim motorjem začne pri 44.200 evrih, novi 2,8-litrski pa pri 45.850 evrih. A za ta denar obljublja trdoživost in zmogljivosti, ki jim je težko parirati, pa še veliko "kul" faktorja.

Toyota Hilux | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Toyota Hilux | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Podatki o vozilu (toyota hilux invincible double cab 2,8 D-4D, automatic)

Pogon: 2.755 ccm, dizel, štirikolesni
Moč: 150 kW (204 KM) pri 3.000 vrt./min
Navor: 500 Nm od 1.600 vrt./min
Dimenzije (D x Š x V v mm): 5.325 × 1.855 × 1.815, medosna razdalja 3.085 
Odmik od tal v mm: 310
Brodenje v mm: 700 
Rajdni krog: 12,8 m
Zmogljivosti: 175 km/h, 10,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Največji kot vzpenjanja v stopinjah: 42,1
Največji bočni naklon v stopinjah: 45
Vstopni in izstopni kot v stopinjah: 25 in 30
Keson D x Š v mm: 1.525 x 1.540
Maksimalna dodatna masa v kg: 1.005
Vleka z 12-odstotnim zaviranjem: do 3.500 kilogramov
Cena v evrih: od 45.850 

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.