Arteon želi svoj prostor pod soncem upravičiti z dodatnim odmikom od modela, s katerim so ga doslej vsi primerjali, passatom.
Da bi Volkswagnov model to dosegel, oziroma da bi na arteona trg zares začel gledati kot na pravega premijskega izzivalca BMW serije 3, audija A4 ali mercedesa razreda C, je od zdaj na razpolago tudi kot karavan. Pardon, shooting brake, ki svoje upe polaga v izzivalen dizajn, prostorno kabino in prtljažnik, še bolj pa v vozne lastnosti, saj gre na eni strani za udoben potovalnik, ki zna uslišati tudi dinamične voznikove želje.
Arteon je pravzaprav Volkswagnov odgovor na trg vozil srednjega razreda, v katerega spada tudi passat, ki ima skoraj polovičen tržni delež v tem razredu. A želijo Nemci z arteonom shooting brake v tem razredu prepričati kupce, ki ga zapušča zaradi SUV vozil.
Arteon shooting brake je vsekakor treba videti v živo. Na vseh fotografijah vsekakor ni videti tako elegantno in pompozno, kot, ko ga vidite na lastne oči. Na testu se je okoli vozila sukalo kar precej radovednežev.
Pri pogledu od spredaj privlači z osvetljeno prečno tirnico na rešetki hladilnika in dolgim ter in širokim pokrovom motorja, značilnim za limuzine. Nasprotno, dinamično padajoči zadnji del, ki je dodatno zaključen s strešnim spojlerjem, zagotavlja športni videz, ki ga še izboljšujejo ne povsem značilno naprej nagnjeni C-stebrički in ozke, vodoravno usmerjene luči.
Dolga medosna razdalja - 2.84 metra - v praksi prinaša veliko prostora v kabini, kar najbolj preseneča pa je, da je kljub spuščajoči strehi dovolj prostora za glave tudi višje raslih na zadnjih sedežih. Medtem, ko je prostora za noge na pretek. Spredaj sta sedeža električno pomična, izredno udobna, zaradi uporabe alkantare in mikrofibre pa prijetna tudi na dotik.
Zadovoljni bi morali biti tudi tisti, ki res veliko časa preživijo za volanom. Prtljažnik za ta razred vozil ponuja le povprečno prostornino (585 litrov), a je vseeno zasnovan uporabno in je brez težav družinski avto tudi za tiste, ki radi s seboj na dopust peljete še kaj več kot le vsak svoj kovček. Prav tako je razmeroma visok nakladalni rob, tudi vhodna odprtina ni ena največjih.
Če se osredotočimo na razred višje, torej k premijskim znamkam, je zaznavna kakovost prav gotovo na ravni koncernskega Audija. Kupec si lahko omisli prijetno ambientalno osvetlitev, velik head-up zaslon, dobre digitalne merilnike. Zato pa se opazi, da arteon ni zadnji izdelek, saj je še vedno občutno več stikal kot v električnem ID.3, pa tudi osmem golfu, ki sta izgubila tudi klasično ročico samodejnega menjalnika.
Arteon je pravzaprav prenovljen model, ki je ob prenovi prejel še uporabnejšo shooting brake različico (od prej je na voljo kot kupe). Voznik ima pred seboj digitalni kokpit s tremi osnovnimi in prilagodljivim zaslonom za volanom, nov pa je tudi večnamenski volan, ki je opremljen s sledilnimi ploščicami in kapacitivnimi senzorji, s pomočjo katerih vozilo prepoznava, ali imate med vožnjo roke na volanu in vas kljub vklopljenemu pametnemu tempomatu opozarja, da primete volan. To je pametno s strani Volkswagna, ki je tudi v arteonu ponudil delno avtonomno vožnjo. Do hitrosti 210 km/h zmore ob pomoči radarjev in senzorjev ter zmogljivega računalnika marsikaj tudi sam.
Prenovljen je seznam raznih asistenčnih sistemov, tako da ima zdaj arteon vgrajene praktično vse zadnje tehnologije, ki jih uporabljajo pri znamki. Tudi zadnjo generacijo infotainment naprave, pogled štirih kamer ali že omenjenega naprednega asistenta za polsamodejno vožnjo.
V osrednjem delu armaturne plošče je popolnoma preoblikovan izbirnik za samodejno - v našem primeru tripodročno - klimatsko napravo, medtem ko sta klasične gumbe zamenjala drsnika. Slednji so v modi, a se je tudi v arteonu izkazalo, da tako kot drugje, niso preveč izvirni ali praktični. Vrtenje gumba je bolj učinkovito in manj zamudno.
Nad klimatsko napravo je informacijsko-zabavni zaslon z diagonalo 8 ali 9,2 palca. Videli smo tudi že večje zaslone v manjših avtomobilih. Nas pa zato razvajal res dober zvočni sistem s podpisom Harman Kardon.
Ker je arteon namenjen v poslovno in zasebno rabo, v prvi vrsti pa za daljše poti, je izbira motorja zelo pomembna. Preizkusili so dvolitrski dizel z močjo 147 kW (200 KM), v kombinaciji s 7-stopenjskim samodejnim DSG menjalnikom, ki v arteonu prihaja serijsko.
Čeprav gre za zmogljivo vozilo, smo pri primestni vožnji porabili komaj dobrih pet litrov plinskega olja na 100 kilometrov, na avtocesti in v mestu dobrih sedem litrov.
V kombinaciji z velikim rezervoarjem to pomeni, da lahko z enim polnjenjem goriva naredite krepko več kot 1.000 kilometrov. In prav to je ena od stvari, ki bi jih pričakovali od velikega in razkošnega shooting braka, zasnovanega za dolge vožnje.
Motor ni samo varčen, ampak ima zahvaljujoč vgrajeni tehnologiji z dvojnim katalizatorjem tudi nizke emisije dušikovega oksida (NOx). To pa zato, ker je eden nameščen blizu motorja, druga pa v izpušni cevi. Prvi hitreje doseže optimalno delovno temperaturo, ker vanj vstopajo bistveno bolj vroči plini, drugi pa je učinkovitejši pri večjih obremenitvah motorja.
Na poti se je arteon shooting brake izkazal za izjemno udoben avtomobil, tudi na račun velike medosne razdalje in sorazmerno nizkega težišča. Zato tudi večja koles bistveno niso vplivala na udobje, hkrati pa je stabilen tudi ob bolj dinamičnih krivuljah v ovinkih. Nagibanja je resnično malo. Če imate še prilagodljive blažilnike DCC, pa sploh ne bo težav. Še vedno pa je v mrzlih jutrih z malo glasnejšim »vdihom« pokazal, da je pod motornim pokrovom dizel, čeprav, ko se ogreje, gre za zelo uglajen avtomobil.
Samodejni menjalnik je dovolj hiter, na križišču ne "spi", pokaže tudi nekaj »športne« žilice.
Pod črto - arteon shooting brake je lepotec v paleti Volkswagnovih vozil. Ponuja vse prednosti, ki jih pričakujete od avtomobila, zasnovanega za dolga potovanja - je prostoren, udoben, dobro zvočno izoliran in poraba goriva je majhna. Prtljažnik bi lahko bil še večji, na koncu pa je treba zanj tudi odšteti primerno vsoto denarja.
Podatki o avtomobilu: Volkswagen Arteon Shootingbrake 2.0 TDI 4Motion
Motor: turbodizelski, štirivaljni 1.968 ccm
Največja moč: 147 kW (200 KM) pri 5.450-6.600 vrtljajih
Najvišji navor: 400 Nm med 1.750 in 3.500
Zmogljivosti: 230 km/h, 7,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.866 × 1.871 × 1.462, medosna razdalja 2.835
Prtljažnik (v litrih): 586-1632
Poraba: 7,0 litra/100 km (kombinirani cikel) Izpusti CO2: 135g/km
Cena: 45.710 evrov / 49.698 evrov (testni/testni z dodatno opremo)
Plusi: Videz, poraba goriva glede na zmogljivosti, udobje, vozne lastnosti;
Minusi: Cena, robat dizel ob zagonu v mrzlih jutrih, masa vozila je velika;