Avto > Testi
4899 ogledov

Najboljši in najdražji megane

Megane
1/51
Anže Petkovšek Električen Renault Megane
Preizkusili smo megana, ki za 50 tisočakov ponuja največ sodobne tehnike, ki jo trenutno ponuja Renault. Megane E-tech electric daje že danes vpogled v to, kakšna bo vožnja čez nekaj let. Test.

Električni renault megane E-Tech electric razen imena nima prav veliko skupnega z megani, ki jih ima v svojih garažah na tisoče Slovencev in Slovenk. Kar malo čudno je, da so pri Renaultu, ki velja za enega pionirjev električne mobilnosti, tako poimenovali svoj avto. Vseeno je to vozilo, ki je trenutno eden od presežek v avto industriji električnih vozil - avto, ki pri Renaultu premika meje in postavlja velika pričakovanja pred prihodnjimi električnimi avtomobili francoske znamke.

Megane | Avtor: Anže Petkovšek Električen Renault Megane Anže Petkovšek

Renault Šestič Avto Največji renault se bo imenoval ...

Renault megane je na trgu že od leta 1995. Takrat je v razred kompaktnih vozil nižjega srednjega razreda vnesel svežino in morda celo spodbudil konkurente, da so začeli izdelovati bolj zapeljiva in tudi barvita vozila. V skoraj 30 letih so pri Renaultu predstavili pet generacij, megane pa je prav gotovo eden najbolj prepoznavnih francoskih oziroma evropskih avtomobilskih modelov. No, vprašanje je, ali bi lahko meganu e-tech elektric rekli peta generacija, saj gre za prvi 100-odstotno električni megan, oziroma električni avtomobil nove dobe pri Renaultu, ki ima na področju elektrike veliko izkušenj, predvsem z modelom zoe.

Megane | Avtor: Anže Petkovšek Električen Renault Megane Anže Petkovšek

Celo božali so ga

Pri Renaultu pravijo, da je bil megane v prejšnjih štirih generacijah znan kot dinamični družinski avtomobil, ki so mu različne karoserijske izvedbe zagotavljale tudi veliko raznolikosti in prilagodljivosti. Vse njegove lastnosti so hoteli prinesti tudi v novi megane in jih združiti z električno platformo. Vprašali so se, kdo so kupci kombilimuzin spodnjega srednjega razreda in ugotovili, da gre za tradicionaliste, ki imajo radi avtomobile in nanje gledajo tudi s strastjo, vendar pa cenijo tudi njihovo prilagojenost na različne uporabe: vsakdanje vožnje, vožnje na izlet ali počitnice, občasno prevozništvo itd. V tem razredu je tudi veliko službenih avtomobilov, torej gre za zelo zahteven avtomobilski segment.

Megane | Avtor: Anže Petkovšek Električen Renault Megane Anže Petkovšek

Novi model zato predstavlja popolnoma nov pristop, tako s tehničnega kot oblikovalskega vidika. Odziv ljudi, ki so prvič videli avto na cesti pa ni nič bolj začuden, kot pred 28 leti. Ljudje so prihajali do mene in me spraševali, celo božali so avto od znotraj. Neverjetno.

Megane z električnim pogonom je sicer tradicionalna kombilimuzina, ki v celoti sledi predhodniku s serijsko številko 4. Je pa, vsaj meni, megane E-tech electric oblikovno vse drugo kar nas spominja na megana. To velja tako, ko ga opazujemo podnevi, še bolj pa v temi, ko luči svetijo kot dve kobri obrnjeni ena proti drugi. Pri tem velja izpostaviti tudi slovenski prispevek novemu meganu. Modul sprednjih žarometov in dnevnih luči so namreč razvili v ljubljanskem podjetju Hella Saturnus. Kot je povedal predstavnik podjetja dr. Aleš Kroflič, je razvoj luči traja dve leti in pol. V prvem letu so potekali virtualni razvoj in testiranja, potem je sledilo pol leta za izdelavo orodij, potem pa še leto preskušanja na dejanskih avtomobilih in priprave na proizvodnjo. Med razvojem so sicer opravili več kot 500 testov.

Megane | Avtor: Anže Petkovšek Električen Renault Megane Anže Petkovšek

renault austral Renault Avto Renault k nam pripeljal najpomembnejši model leta

In kaj so največji izzivi pri razvoju? Kroflič pravi, da predvsem višina svetila. Oblikovalci bi namreč na avtomobilu radi videli čim ožje luči, inženirji pa si želijo visokih, saj je takšne laže razviti. Žarometi na novem meganu so tako visoki le dobre tri centimetre, a kljub temu lahko svetijo 350 metrov daleč. Omogočajo tudi 20 scenarijev osvetlitve glede na razmere v vožnji in že sami po sebi lahko osvetljujejo zavoj s kotom do 70 stopinj. Med razvojem novih modulov so morali inženirji sprejeti tudi nove tolerance. Če je bila še pred leti dovolj natančnost v velikosti 0,1 mm, se danes pričakuje natančnost 0,01 mm.

Megane | Avtor: Anže Petkovšek Električen Renault Megane Anže Petkovšek

Kompaktni avto z velikimi pnevmatikami

O nenavadnosti lahko govorimo tudi na račun masivnih 20-palčnih platišč. Pri njih lahko pričakujete ne le večjo dovzetnost za praske pri parkiranju, temveč tudi nekoliko dražje gume. Seveda so posebne, za električne avtomobile. Zadnje luči so povezane z LED trakom, ki sveti v obliki finih linij in zgodaj zvečer oziroma v temi deluje res posebno.

Megane | Avtor: Anže Petkovšek Električen Renault Megane Anže Petkovšek

Treba je poudariti tudi to, da renault megane E-tech electric ni velik avto, v dolžino meri manj kot 4,5 metra. Kljub temu je v primerjavi s klasičnimi megani z motorji na notranje zgorevanje v kabini prostornejši. Vsi bistveni elementi so koncentrirani spredaj, zato odpade tudi uporaba po povezovalnih kablih med prednjim in zadnjim delom avtomobila. S tem so ustvarili več prostora ter zmanjšali maso in stroške. V motornem prostoru sta tudi klimatska naprava in ventilacija. Tudi baterije so vgrajene zelo nizko pod dno in z debelino vsega 11 centimetrov zagotavljajo dodatni prostor v kabini in dodatno izolacijo potniškega prostora, hkrati pa z znižanjem težišča zagotovijo tudi dobre vozne lastnosti.

Megane | Avtor: Anže Petkovšek Električen Renault Megane Anže Petkovšek

Na zadnji klopi se povečana medosna razdalja pozna koreniteje kot spredaj - predvsem pri prostoru za noge potnikov. Zaradi spuščajoče se strehe je manj prostora le za glave visokoraslih potnikov. Prtljažnik je s 440 litri solidno velik, vendar pa ima tudi zelo visok nakladalni rob. Kupec si sicer lahko omislil pokrov, s katerim dno prtljažnika zravna z robom, pod pokrovom pa ostane veliko prostora za skrite predmete, med drugim tudi polnilne kable, za katere so poseben prostor našli povsem na dnu, vendar pa je v tem primeru prtljago še vedno treba dvigniti precej visoko.Tudi predalov, različnih shranjevalnih vdolbin, je sicer več kot smo vajeni v klasičnem meganu.

Megane | Avtor: Anže Petkovšek Električen Renault Megane Anže Petkovšek

Moderen tudi v podrobnostih

Da gre v korak s časom in digitalno dobo, vam da električni megane vedeti že ob vstopu v kabino, kjer vas pozdravijo prijazne ambientalne barve, ki med vožnjo odtenke spreminjajo od toplih v hladne in obratno. Novi infozabavni sistem OpenR Link je postal še bolj intuitiven, hvalimo pa predvsem uporabniški vmesnik, ki s pomočjo Googla vnaša elemente, ki smo jih vajeni s pametnih telefonov. Pa še vse je prevedeno v slovenski jezik. Pokončen zaslon v obliki tablice je med večjimi in preglednejšimi ta hip na avtomobilskem trgu.

Megane | Avtor: Anže Petkovšek Električen Renault Megane Anže Petkovšek

Novih je tudi kar 26 asistenčnih sistemov, ki omogočajo tudi avtonomno vožnjo druge stopnje, ki se ravna tudi po trenutnem dogajanju v prometu. Ker se zavedajo, da bodo lastniki prtljažnik pogosto napolnili do vrha, so jim omogočili tudi elektronski vzvratni pogled preko ogledala, kar pa ni posrečena rešitev, saj kamera preveč približa predmete za vozilom in lahko med parkiranjem hitro zavede voznika. Na srečo lahko enostavno, z enim potegom, spet preklopimo na klasično ogledalo.

renault austral Moč prilagoditev Avto "To je del čara električnih avtomobilov"

Pri Renaultu pravijo, da bodo od leta 2030 prešli na elektriko, električni megane pa ponuja vpogled, kaj zmore njihova tehnologija električnega pogona že danes. Glede na to, kar smo do zdaj preizkusili električnih avtomobilov, je megane e-tech eden najboljših ta hip, ko govorimo o porabi, dosegu in tudi polnjenju baterije.

Megane | Avtor: Anže Petkovšek Električen Renault Megane Anže Petkovšek

Presenetila nas je poraba  - pozitivno!

Moč, ki jo električni motor usmerja na prednjo os je 160 kW (218 KM). 300 Nm navora, dosegljivega od samega starta, omogoča pospešek od 0 do do 100 km/h v 7,5 sekunde. To je na ravni nekaterih Renaultovih RS modelov. Kjer je električni megane res dober je poraba energije. Pri normalni vožnji izven avtocest je poraba brez težav okoli 12 do 13 kWh. Tudi na avtocestah in nekoliko bolj umirjenem tempu, v prevodu do 120 km/h, je kombinirana poraba v toplih mesecih do 15,5 kWh na sto kilometrov. Če pospešite občutno nad 130 km/h, se približate hitrosti 150, bo megane porabil okoli dvajset kWh. To je še vedno odličen podatek. V povprečju je bila v toplih jesenskih mesecih poraba manjša od 17 kWh. S polno baterijo kapacitete 60 kWh, torej večje baterije, lahko prevozite celo več kot štiristo kilometrov. V eko načinu vožnje realnih štiristo kilometrov. Tudi na avtocesti smo z njim brez težav prevozili avtocestno pot iz Kamnika v Portorož in nazaj. Ocenil bi, da 300 kilometrov avtocestne poti v toplejših mesecih temu avtomobilu ne povzroča težav.

Megane | Avtor: Anže Petkovšek Električen Renault Megane Anže Petkovšek

Inženirji so velik doseg ob razmeroma majhni bateriji dosegli z zmanjšanjem trenja na zavorah, ležajih in gumah, zmanjšanjem mase za dobrih 100 kilogramov v primerjavi z najbližjim tekmecem in  specifičnim upravljanjem energije, tako imenovanim sistemom »energy recovery«, ki toploto, ki nastaja med delovanjem baterij, prevaja v potniško kabino in s tem zmanjša potrebo po električnem gretju notranjosti. Zgolj zaradi tega ukrepa naj bi se doseg avtomobila povečal za pet odstotkov.

Megane | Avtor: Anže Petkovšek Električen Renault Megane Anže Petkovšek

Alpine A110S Avto Francoski športnik v najboljši izdaji

Polnjenje je na hitrih polnilnicah možno z močjo do 130 kW. Vendar pa še bolj prepriča polnjenje na javnih polnilnicah. Najbogatejši paket opreme za polnjenje omogoča 22-kilovatno moč polnjenja z izmeničnim tokom. To pomeni, da je baterija polna v dobrih treh urah.

Megane | Avtor: Anže Petkovšek Električen Renault Megane Anže Petkovšek

Električni avto za vsak dan

Renault je izdelal vsakdanje uporabno električno vozilo. Razen to, da ima prevelike pnevmatike, je vožnja kar prijetna. Lahko je dinamična, tako podvozje kot volan sta odlično uravnotežena. Zaradi nizkega težišča je občutek vožnje bolj podoben tistemu v kombilimuzinah kot v SUV-jih, pa čeprav želi z videzom in velikimi kolesi dajati vtis križanca oziroma športnega terenca. Prav lahko bi ga imel za vsak dan, vendar pa le z večjo kapaciteto baterije. Na voljo je tudi 40 kilovatna, ki pa zna doseg in s tem uporabnost za vožnjo na daljše poti precej oklestiti. Je pa avto, ki ga vidite na fotografijah, drag, saj z dodatki stane 50.000 tisočakov. Visoko nad cenami običajnih družinskih meganov. Zato pa v svojem razredu ponuja res dobre in uporabne funkcije, nizka je poraba energije, tudi kakovost je na zavidljivi ravni. Vsekakor najboljši in najdražji megane.
 

Komentarjev 1
  • Avatar NickMason
    NickMason 08:55 14.marec 2023.

    najbolj smeselen eavto bi bil ,če bi imel spalnik vzadaj,ker preživiš na polnilci vsaj 1x na dan minimalno 20 minut ,pa še to je samo za kratek domet