Honda jazz crosstar je avto, ki je pisan na kožo številnim uporabnikom, le da tega ne vedo. Preden se zaveš, so odkljukane (skoraj) vse kljukice. Najtežje je narediti tisto s ceno.
- "Ne bi rad imel prevelikega avta, da bo lažje parkirati in ga bo lažje upravljati." Izpolnjuje.
- "Znotraj naj bo prostoren za ljudi in tovor." Izpolnjuje.
- "Rad/a bi imel/a tako sodobne asistenčne sisteme, kot jih imajo veliki avti." Izpolnjuje.
- "Želim si avto znamke, ki ima odlično zgodovino glede zanesljivosti in kakovosti." Izpolnjuje.
- "Naj pozna kakšen dober trik, recimo da lahko vanj daš kolo ali pa lonec z že posajenim drevesom življenja. Morda tudi kletko za psa." Izpolnjuje.
- "Naj ima še vedno dovolj prostora za zadnje potnike." Izpolnjuje.
- "Da bi lahko šla z njim mala družina ali starejši par tudi na dopust." Izpolnjuje.
- "Naj bo zelo, ampak res zelo varčen z gorivom." Izpolnjuje.
- "Joj, rad/a bi enostavno ponudbo, brez neštetih doplačil in opcij." Izpolnjuje.
In tako naprej.
Kako razlikovati crosstarja od običajnega jazza?
Dodajte mu malo plastičnih obrob in prtljažne sani na streho ter si predstavljajte, da zares vidite tiste tri centimetre višje podvozje. Razlik torej ni veliko, a to ne pomeni, da poleg nekoliko bolj modnega videza niso pomembne. Pri Hondi niso zadovoljni, če jih ne vidite, saj saksofonist v osnovi resda počne vse tisto, kar zna običajni jazz, a še malo več.
Za nekoliko "nemim," a zato dolgotrajnim zunanjim videzom se pravzaprav skriva zelo všečen in udoben avto. Znova sem se čudil prostornosti, ki jo je sposoben izkazati ta manj kot 4,1 metra dolg avto, uporabnemu triku "magic seats" dviganja zadnjega sedala, ki ustvari velik prostor v drugi vrsti, pa številnim, čeprav mestoma lahko tudi malce tečnim elektronskim pomagalom. Zadnja stranska vrata se odpirajo skorajda pod pravim kotom, zato je vstop ali nalaganje v drugo vrsto poenostavljeno do skrajnosti.
Zaradi 15-centimetrskega odmika od tal spada v kategorijo križancev, zato bi moral poti na razna izhodišča za avanture v naravi opraviti brez težav. Strešna nosilca kar kličeta po kovčku, s katerim je družinska pot na morje ali Kolpo nekaj povsem normalnega. Ali pa sprejmeta nosilce za kolesa za dnevne izlete.
Ena najboljših lastnosti je, da je jazz crosstar izredno enostaven za uporabo. Med drugim tudi zato, ker so pri Hondi načrtno začeli plavati proti toku in vrnili v avto številna fizična stikala, ki jih je prejšnji jazz že izgubil zaradi menda lažjega upravljanja na dotik. In ta stikala so izredno kakovostna, vrtljivi gumbi kar vabijo po tistem "klik-klik" doživetju.
Drugi razlog enostavnega upravljanja je pogon, ki je samo en. Avtomatski menjalnik je standarden, pravzaprav gre za CVT menjalnik. 1,5-litrski motor je uglašen po varčnem Atkinsonovem ciklu, pomagata mu kar dva elektromotorja. Hibrid ima skupaj 80 kW, predvsem pa je v ospredju čim nižja poraba. Številne odseke poti je mogoče jadrati zgolj na elektriko, hibridna baterija pa se med rekuperacijo hitro polni. Voznik vsega tega praktično ne opazi, zave se šele, ko začne spremljati porabo. Resnično je porabo jazza lažje spraviti pod mejnik petih litrov kot pa nad 5,5 litra. Seveda je mogoče tudi slednje, je pa takrat tudi ogromno hrupa. Brezstopenjski menjalnik je pri naglem pospeševanju razlog za visoke motorne vrtljaje in eno glavnih zamer glede udobja.
Kakovost vgrajenih materialov je na visoki ravni, kot smo pri Hondi navajeni. Oprema pri crosstarju je pravzaprav samo ena, z imenom executive. Ima zares vse, kar si lahko srce poželi v majhnem avtu: polno LED svetlobo spredaj in zadaj, radarski tempomat, parkirne senzorje in vzvratno kamero, vodoodbojno oblazinjenje, infozabavni sistem z devetpalčnim zaslonom in Garminovo navigacijo, premijsko ozvočenje ...
Jazz crosstar ima glede na pedigre znamke tudi dobre obete, da lahko zelo dolgo vozi po cestah brez kakšnih posebnih okvar.
Vso to hvaljenje pa stane. Cena na ceniku je 24.790 evrov, kar je dobrega tisočaka več kot za navadnega jazza s podobno opremo. To je hkrati v povprečju bolj primerna cena za razred večjega avta. A tisti avto skoraj gotovo ni sposoben vsega, kar zna in zmore jazz crosstar.
Glede poslednje kljukice torej ne bo težav, če se kupec vpraša takole: "Ali je jazz crosstar avto, ki ima praktično vse, kar imajo veliki in dražji?"
Podatki o vozilu (honda jazz crosstar 1,5 i-MMD executive)
Pogon: polni hibrid
Moč: 80 kW (109 KM) (skupna) pri 5.500 vrt./min
Navor: 253 Nm (skupni) pri 4.500 vrt./min
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.090 × 1.966 × 1.556, medosna razdalja 2.520
Zmogljivosti: 173 km/h, 9,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba na 100 km v litrih: 4,9
Prtljažnik v litrih: 298 - 1.199
Cena v evrih: 24.790
PLUSI: presenetljivo velik in uporaben od znotraj, preglednost, tehnologija, poraba, enostavnost vožnje.
MINUSI: navijanje menjalnika CVT, infozabavni sistem bi bil lahko enostavnejši.