Mercedes-benz GLE spada med luksuzne suve in kot tak nudi ogromno udobja ter naprednih tehnologij, poenotenje videza z ostalimi hišnimi brati pa ga dela tudi bolj postavnega, še posebej z opcijskim AMG paketom.
Tudi v notranjosti bi mu težko očital kaj posebnega, nasprotno, sedeži so udobni, prostora ogromno, celo v drugo vrsto je moč namestiti tri otroške sedeže, kar je porok, da misli resno s centimetri. 690 litrov prtljažnika je veliko, morda bi poleg spadal še bolj sofisticiran rolo. GLE nima niti med opcijami možnosti dveh dodatnih sedežev, kar bo za koga resen hendikep.
Korak naprej pri udobju, a osnova še starejšega letnika
Všečen je nov volan, namestitev lebdečega osrednjega zaslona na armaturno ploščo boljša kot prejšnja z vgradnim videzom. A je GLE v marsičem žrtev trajanja življenjskega ciklusa, zato do povsem nove generacije znotraj ne bo tako fin, kot je mlajši brat GLC, ki se že zgleduje po razredu C in S. Tudi v primerjavi z neposrednima tekmecema za kupce, audiju Q7 in volvu XC90 jo slabo odnese. Najbolj petični se bodo obregnili tudi ob kakšno zaplato preveč monotone plastične črnine.
Vožnja predvsem udobna in varna
GLE pa je lahko nasprotno vzor v razredu po aktivni varnosti. Tako je samodejno prepoznavanje nevarnosti in zaviranje pri nižjih hitrostih samoumevno, radarski tempomat pa ena najboljših naložb v dodatno opremo, saj deluje zelo mehkobno in še zviša raven udobne vožnje. Ta je sama po sebi uživaška, notranjost je izvrstno zvočno zatesnjena, vozniku je prepuščen občutek, da upravlja avto in ne vozi. Če smo že pri dodatkih - tudi napredni LED žarometi s prilagajanjem snopa so nuja na takšnem avtu, testni avto s čisto osnovnimi žarometi je na žalost svetil precej bolj “posvetno”.
Na terenu zaviha hlačnice in pozabi na vso "finočo"
Mercedes poudarja torej predvsem prostor in galantnost. Prav nič gosposki pa ni na terenu, tam je GLE sposoben več od večine tekmecev. V testnem avtu je bil vgrajen paket za terensko vožnjo, ki poleg klasičnih pozna še dva različna programa za vožnjo v najtežavnejših okoliščinah. Takrat se avto dvigne od tal kar za 28,5 centimetra, 4matic štirikolesni pogon pa natančno spremlja in se odziva na vsak zdrs katerega od koles ter prenaša navor na tiste z boljšim oprijemom. Za maksimalno vleko skrbi še elektronska zapora sredinskega diferenciala.
In nato še nadzorovano navzdol, saj je mogoče po stopnjah nadzirati, kako hiter naj bo spust. Impresivno, brez drsenja! To, da lahko na suhi podlagi premaguje tudi 60-stopinjske vzpone, pa sem se prepričal že na Vranskem. Na vsak način pa bi med dodatno opremo pri off-road paketu uvrstil kombinacijo kamer za 360-stopinjski ali ločeni bočni in prednji nadzor nad okolico.
Motor:2.987 ccm, 190 kW (258 KM), 620 Nm pri 1.600 vrt/min
Poraba na testu:10,5 l/100 km, 179 g CO2/km
Zmogljivosti:225 km/h, 7,1 sel 0-100 km/h
Cena:od 69.350 €
AvtoTest
Prostornost, motor, tehnična naprednost, off-road, dodatna oprema.
Manj sposoben v ovinkih, ni 7-sedežnika, notranjost v primerjavi s tekmeci.
GLE ima črko E v imenu in ta nakazuje, da mora biti za sproščeno počutje potnikov vrhunsko poskrbljeno. Uporabljeni materiali, ambientalna osvetlitev, številni takšni in drugačni pripomočki vključno z klimatizacijo zadnjega dela, avtomatiziranih prtljažnih vrat, vrhunske audio rešitve. Pa je bil testni avto še dokaj skromen z dodatno opremo. Veliko črno piko si zaluži le HUD zaslon - grda izvedba, ki deluje kot iz Amazonove poprodaje, zelo grd prikaz podatkov. Ali v Stuttgartu še niso videli kakšnega BMW-ja, audija ali volva od blizu?
V6 v modelu 350 d je znatno močnejši od štirivaljnika v 250 d, tudi zvočna “štima” je bolj velikosti avta primerna. Avto dobro pospeši, po dobrih sedmih sekundah je že mimo trimestne meje. Vendar pa … Pri avtu tega velikostnega razreda je sicer malce čudno govoriti o varčevanju, a vseeno so časi taki. Sam bi se skorajda odpovedal zvoku in privarčeval tistih dobrih 10 tisočakov ter jih namenil čemu drugemu. Da me ne bi kdo zbadal, mi itak ostane možnost, da mi avta v tovarni ne označijo. Štirivaljnik namreč ni toliko počasnejši, zna pa biti znatno varčnejši. Šestvaljnik namreč raje vidi dvojno kot enojno številko porabe.
BMW X5 je v novi generaciji, ki je bolj evolucija prejšnje, pridobil na tehnikalijah in ohranil za takšno gmoto zelo dobre vozne lastnosti. Povsem novi audi Q7 kaže zobe obema, marsikomu je bolj povšeči range rover sport s svojim drugačnim pristopom k luksuzu in odličnimi terenskimi zmogljivostmi. Ne gre pozabiti na volva XC90, ki je ne le najbolj zaščitniški, temveč tudi zelo prostoren in udoben ter tehnično podkovan, kot še nikoli.
Osnovna cena za različico 350 d je 69.350 evrov, a je potrebno računati še na dobrih pet tisočakov, da je avto opremljen z zračnim vzmetenjem in še terenskim paketom, še posebej če bo avto namenjen vleki. Z nekaj koristnimi kosi opreme in ozaljšanim videzom je cena lahko hitro mimo 90 tisočakov. Dobra stran GLE-ja je, da je po Dekrini statistiki zadnja generacija (še z imenom ML) najboljša glede vzdržljivosti, če jih primerjamo z X5 in Q7, tudi vrednost dobro drži.
Mercedes GLE ,katastrofa kot tudi novi Mercedes GL. Za primer - testni avto je bil vrhunsko,ali sploh ve kaj govori ta, Andrej Leban. kakšna vrhunska oprema in klimatizacija. Še stara Zastava 101 je imela ločeno za voznika in sovoznika komande… ...prikaži več za ventilacije posebej,Tako kot ta GLE in GL (GLS) nimata te MOŽNOST. Ampak mora če želi sopotnik da mu ne piha pod noge izključiti istočasno tudi vozniku, ker ta dva vozila nimata takšnega obdobja kot KATRCA ali Clio in še kdo,ki ne stane 90 tisoč € ,a za veliko manj denarja. Katastrofa da ni mogoče nastavi to odboje. Kaj je le mislil g. Lešnik .Kaj šele da je radarski tempomat pa ena najboljših naložb v dodatno opremo. NIKJER ni na zaslonu ,da je vklopljen ali da deluje tempomat in ŠE in ŠE je takšnih pomanjkljivosti za nekaj € je veliko . Sramota.