Avto > Testi
100 ogledov

Ukročen nos in dodaten sunek pod rebra

Mercedes-benz C 250 CDI 4matic
1/13
Saša Despot
Štirikolesno gnani razred C z močnim štirivaljnikom razblini še tistih nekaj dvomov, ki se porajajo v šibkejših in zgolj na zadnji par gnanih različicah.

Vse očitneje postaja, da je Mercedes-Benzu z novo generacijo razreda C končno uspelo narediti avto, ki ne le da dostojno sledi svojima nemškima ultratekmecema, temveč ju po dolgih letih vožnje v senci sedaj tudi prehiteva. To potrjuje naziv svetovni avto leta, nenazadnje pa o tem govorijo tudi prodajne številke, saj v Stuttgartu zadnje mesece svet vidijo predvsem v zelenem, pri tem pa ne pozabijo omeniti, da gre velik del zahvale ravno uspešnemu startu C-ja.

Testna limuzina je imela dve pomembni novotariji v primerjavi z različico C 220 bluetec, ki sem ga vozil pred nekaj meseci. Enako velik dizelski motor je imel namesto 125 kW moči na zalogi 150 kW, hkrati pa za dodaten pritisk ob naslonjalo sedeža poskrbi za kar 100 Nm več navora.

Takšna kombinacija z lahkoto opravi s 1.660 kilogrami mokre mase, poln navor je na voljo že od 1.600 vrtljajev dalje, 6,9 sekunde pa je dovolj, da igla ličnih merilnikov preseže 100 km/h. V tem pogledu je poravnan z audijem A4 2.0 TDI quattro s-tronic (130 kW), medtem ko je pri BMW-ju za pariranje mercedesu potrebno poseči po različici 325d (160 kW), ki pa ni na voljo s štirikolesnim pogonom. Govorimo seveda le o štirivaljnikih.

Mercedes-benz C 250 CDI 4matic | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Oba bavarska tekmeca sta glede izpustov slabša od baden-württemberžana. Če bi z njim zapeljali na nemško avtocesto, bi lahko dosegli hitrosti do 240 km/h, BMW je za odtenek hitrejši, audi precej počasnejši.

Ni mignil z nosom

Druga posebnost testnega avta je bil štirikolesni pogon. Če sem tako pri testu šibkejše različice kot pri karavanu omenjal, da nos avtomobila ob pretiravanjih vozniku presenetljivo rad pokaže kretnjo s srednjim prstom, pri 4MATIC prej odneha voznik - držanje stika s podlago je preprosto vrhunsko, razporejanje moči med kolesi brezčutno, a vedno zanesljivo, nadzor nad avtomobilom lahkoten. In da, nos si ne drzne migniti s prstom.

Pri motorju torej ostaja le še zamera rožljanja, še posebej takoj po hladnem startu. Znotraj se zaradi izjemne zatesnitve to sicer ne sliši, a kakšen ljubitelj tekmecev, ki se bo že tako prestopal zaradi pogleda na všečno zunanjost C-ja, bo to lastniku hitro vrgel v brk. Ropot  pač takšni znamki ni v čast. Še sreča, da omenjeni naključni opazovalec verjetno še ni slišal za Mercedesovo zvijačo s serijskim rezervoarjem oziroma rezervoarčkom.

Je torej 250 bluetec 4MATIC prava izbira, če želite biti hitri, varčni in ostati na cesti? Saj druge nimate. Je namreč trenutno edini dizel s štirikolesnim pogonom v paleti C. Ampak je pa kombinacija zelo dobra! Pa tudi za šibkejši motor pride kmalu pomoč prednjega para koles.

Mercedes-benz C 250 blueTEC 4MATIC

Motor:2.143 ccm, 150 kW (204 KM), 500 Nm pri 1.600 vrt./min


Poraba na testu:7,4 l/100 km


Zmogljivosti:240 km/h, 6,9 sek od 0 do 100 km/h


Cena:44.990 € (osnovni)/56.971 € (testni)

AvtoTest


Videz, udobje, pogon, tehnologija


Ozka odprtina prtljažnika, doplačilo za rezervoar

Udobje.

Avto v zunanjem paketu opreme avantgarde deluje zelo vpadljivo, za še bolj zahtevne je tu še AMG line. Tudi za notranjost se sliši, vidi in občuti paket avantgarde kar racionalna izbira. O udobju in tehniki ne gre spet posebej na dolgo razpredati, vedno znova prepričajo vsestransko prilagodljivi polni LED žarometi (doplačljivi), udobni sedeži, počutje za volanom pa tudi na ostalih sedežih. Ne pričakujte le, da boste s takšnimle C-jem na vaš vikend na morju prevažali deske ali iz bližnjega diskonta domov celotno ozimnico. Prtljažna vrata prekrivajo dokaj ozko odprtino, velikost prtljažnika ni nič posebnega.

 
Pogon.

Saj tudi 220 bluetec ni slab, a kdor želi več, potem je 250 logična nadgradnja, pri čemer je sedemstopenjski avtomatski menjalnik že standarden, zato razmik v ceni ni pretiran. Tudi zaradi porabe ni skrbi, testnika sem lahko držal celo pod sedmimi litri, bolj normalna številka ob zmerno športni vožnji, vključujoč avtocesto, regionalko in mestno gnečo pa je 7,4 litra. 4x4 pogon terja 2.400 evrov doplačila. Se splača. Zanimivo pa je vstopna cena takšnega avta skoraj poravnana s še močnejšim dizelskim hibridom.

 
Konkurenti.

BMW 325d torej nima štirikolesnega pogona, audi A4 ne ponuja tako močnega štirivaljnika. A oboje se bo verjetno prej ko slej spremenilo, pri BMW ne gre dvomiti, da ne bi ob poplavi vseh (ne)mogočih izpeljank poskrbeli še za ta dodatek, v prihodnji generaciji A4, ki naj bi dospela še letos, pa gre pričakovati bi-turbo motor iz VW passata. Do takrat pa je C 250 bluetec 4MATIC pač boljši, v prid mu govori tudi zunanja in notranja atraktivnost, ki dobro prekrije kakšno tehnično slabost, denimo pri delovanju menjalnika. O, kdo pa kuka izza vogla? Seveda, tudi volvo S60 D5 AWD je še vedno v akciji.

 
Vrednost.

Navajeni smo že, da premium srednji razred zlahka preseže cene okoli 50 tisočakov. Testni mercedes ni bil v tem pogledu nobena posebnost, osnova je bila vredna 44.990 evrov, z nekaterimi dokaj izbranimi dodatki je dosegel skoraj 57 tisočakov. Da, tudi 67 evrov vreden rezervoar “normalne” prostornine 66 litrov je med doplačili. Vredno? Je, če je za vas dobro le najboljše. A od spodaj za precej manj denarja silijo ali bodo to v kratkem počeli sila sposobni in zmogljivi tekmeci, v prvi vrsti VW passat ali ford mondeo (v različici vignale), tudi s 4x4 pogonom.

 
Komentarjev 2
  • Xerxes 16:16 04.april 2015.

    Po članku sodeč, g. Leban zgolj čaka na novi BMW, ki mu je edino merilo in zveličana mantra. Škoda, ker svet ima veliko več avtomobilskih znamk od tiste ene bavarske. Je res tako težko priznati, da mercedes izdeluje boljše in ...prikaži več bolj uravnotežene avtomobile?