Avto > Testi
5852 ogledov

Mazdin veteran še vedno zelo zanimiva izbira

Mazda 2
1/28
Anže Petkovšek
Je avtomobil, ki je na ceste prvič zapeljal pred skoraj celim desetletjem, lahko še vedno svež, sodoben in zanimiv? Očitno je to možno, če ga izdeluje japonska Mazda.

Kar neverjetno je, da v času, ko generacijsko življenje določenega avtomobilskega modela praviloma traja šest let z eno korenito osvežitvijo, lahko še vedno najdemo avtomobile, ki ostajajo prisotni dlje.

Mazda 2 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Med peščico takšnih je presenetljivo tudi mazda 2, avtomobil torej, ki spada v kategorijo majhnih mestnih avtomobilov, kjer se po eni strani od avtomobilov pričakuje določeno vsakdanjo uporabnost, poleg te pa tudi privlačno obliko. In te kriterije mazda 2 gotovo izpolni.

Analogni avtomobil

"Kako to, da smo ta avtomobil sploh dobili na test, če pa je o njem v tem času bilo že vse napisano?" bi lahko marsikdo vprašal. In to bi bilo povsem razumljivo. Odgovor je povsem premočrten. Potem ko je namreč Mazda ta model leta 2019 korenito prenovila, mu je lani privoščila še manjšo osvežitev.

Mazda 2 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Oblikovnih sprememb na zunanjosti in v notranjosti mazde2 skoraj ne boste opazili, oziroma boste morali močno naostriti pogled. Morda se še najbolj pozna v boljšem občutku kakovosti, ki je že prej bila na precej visokem nivoju, kar se tiče instrumentov in opreme, pa je mazda 2 še vedno tako analogni avtomobil, kot je bila doslej.

In to pomeni tudi dobre stvari, denimo intuitivno upravljanje infozabavnega sistema s pomočjo vrtljivega regulatorja na sredinskem grebenu, ob katerem brez težav najdemo tudi gumb za glasnost radia. Kar se tega tiče, je upravljanje mazde 2 še iz časov, ko je zaslon med vožnjo izgubil občutljivost za dotik.

Mazda 2 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Klasični pogon z dodatkom

Tudi pod motornim pokrovom se navidezno ni veliko spremenilo, saj mazdo 2 še vedno poganja atmosferski štirivaljnik, ki je v testnem avtomobilu deloval v kombinaciji s šeststopenjskim menjalnikom.

Priznam, da sem se v času, ko večina avtomobilov na test pripelje s samodejnimi menjalniki, kar seveda še toliko bolj velja za hibride in električne avtomobile, moral spet naučiti uporabljati ročni menjalnik in pedal sklopke. Vendar se je splačalo, saj mi je v spomin priklicalo imenitno delovanje Mazdinih ročnih menjalnikov, s katerimi ste lahko v kombinaciji z dobrim motorjem, natančnim volanom in skoraj športnim podvozjem lahko iz avtomobila izvlekli veliko.

Mazda 2 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Pa četudi je bil avtomobil majhen in z atmosferskim motorjem, ki od voznika zahteva malce več predvidevanja od turbobencinskih, če seveda hočete doseči živahnost. Ki je Mazdinemu 1,5-litrskemu atmosferskemu štirivaljniku z močjo 85 kilovatov (oziroma 115 'konjev') ni primanjkovalo. Ob osvežitvi so namreč malce posodobili tudi ta motor, predvsem pa so mu dodali mehki hibrid, ki zavorno energijo namesto v bateriji zbira v kondenzatorju. Ta je po eni strani manjši, po drugi pa hitreje sprejema in oddaja elektriko.

Njegovo delovanje pa se ne odrazi zgolj v pomoči pri pospeševanju, ampak tudi pri porabi bencina. Poraba testne mazde 2 namreč med testnimi vožnjami s povsem vsakdanjimi zahtevami večinoma ni presegla šest litrov na sto kilometrov ali pa je šla le malce čez to mejo. Torej je bila povsem ugodna. Pri Mazdi sicer navajajo, da avtomobil v skladu s testnim ciklusom WLTP porabi natanko pet litrov bencina na sto kilometrov.

Mazda 2 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Rdeči plamen

Še nekaj novega je mazdi 2 prinesla osvežitev. Novi najvišji paket opreme homura aka. Njegovo ime bi lahko v slovenščino prevedli kot "rdeči plamen" in že sicer privlačen avtomobil naredi še bolj privlačnega. V notranjosti se odraža predvsem v rdečih šivih na sedežih in volanskem obroču, na zunanjosti pa v črni strehi s karbonskim vzorcem, črnih ogledalih ter posebni črni maski, kakršne se ne bi sramoval niti kakšen italijanski športnik iz petdesetih ali šestdesetih let prejšnjega stoletja.

Vse našteto skupaj pa stane 22.770 evrov. Veliko? Niti ne, se mi zdi. Gre namreč za privlačnega predstavnika avtomobilske vrste, ki žal počasi izumira. Lahko pa se odločite tudi za osnovno različico, ki stane 16.990 evrov.

Mazda 2 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

dezurni@styria-media.si

Mazda 2 homura aka 1,5 E-skyactiv G 115

Motor: bencinski, štirivaljni, 1.496 ccm

Največja moč: 85 kW (115 KM) pri 6.000 vrt./min

Največji navor: 151 Nm pri 3.500 vrt./min

Zmogljivosti: 200 km/h, 9,1 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.065 x 1.695 x 1.495, medosna razdalja 2.570

Prtljažnik (v litrih): 250–950

Poraba: 5,0 litra/100 km, izpusti CO2: 113 g/km (kombinirani cikel WLTP).

Cena v evrih: 22.770

Mazda 2 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
 

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.