Časi se spreminjajo in tudi Božiček kdaj pa kdaj rad preizkusi kaj novega. Pred božičem me je poklicala sodelavka, ki na zurnal24.si skrbi za projekt obdarovanja socialno ogroženih otrok za božič. Letos smo na Žurnal24 s pomočjo bralcev zbirali darila za 110 revnih otrok, ki so nam napisali pisemca in si nekaj zaželeli pod novoletno jelko.
»Potrebujem avto s čim večjim prtljažnikom, da bi darila odpeljala vse od Sežane, Ajdovščine, Ljubljane, Grosuplja do Novega mesta. V čim manj vožnjah«, mi je dejala. Ravno v tem terminu smo imeli na testu ford focusa active. »Da vidimo, koliko daril boš spravila v prtljažnik,« me je zanimalo. In smo stavili s sodelavci, kolikokrat bo morala na pot.
A začnimo na začetku. Active ni navaden focus, gre za (pro)terensko različico, ki se od športne ST ali klasične titanium različice konkretno razlikuje že na prvi pogled, pa tudi v voznih lastnostih izven asfaltiranih poti, tudi zato je bil primeren za »Božičkov« avto, sploh v zimskem času, ko je oprijem na cestah slabši.
Na zunaj focusa active od preostalih focusov ni težko ločiti, saj so mu nadeli prepoznavno masko, strešne nosilce, sijajne srebrne obloge podvozja spredaj in zadaj, obrobe na blatniku, ki se vlečejo čez bok, unikatna so tudi platišča v izmeri 17-palcev. Prepoznate ga tudi po unikatni, beli barvi.
Tudi v potniški kabini je poudarjena robustnost. Notranjost je sicer podobna kot pri preostalih izvedenkah, ima pa terenski focus posebne kromane dodatke in oblazinjenje, bolj trpežne materiale, na primer delno usnjene sedeže, prepoznali pa ga boste tudi po modrih vsadkih ali dodatkih, kot so šivi ali vzorci na sedežih in preprogah …
Serijsko prinaša za tri centimetre dvignjeno podvozje, kar je značilnost active modelov. To se sicer bistveno ne opazi na preglednosti naprej, saj se na primer že v najmanjšem Fordovem križancu ecosport sedi bistveno bolj visoko in pregledno, a je focus od tal dvignjen dovolj, da je vožnja po slabem terenu prepričljivejša. Tudi zato, ker serijsko ponuja posebno konfiguracija podvozja, z neodvisnim vzmetenjem.
Če boste pričakovali, da gre za trd avto, še posebej zato, ker tudi tak focus blesti med ovinki, tako z natančnim podvozjem, kot z izjemno neposrednim volanom, ki vas kar sili v dinamično vožnjo, pa je po drugi strani tudi na slabši makadamski poti precej udoben avtomobil. Dodatno suverenost na spolzkem terenu mu omogočata dva dodatna vozna programa "trail" in "slippery" za vožnjo po spolzkem terenu, blatu ali makadamu, kjer je elektronika (ESC) prilagojena tako, da omogoča počasnejši odziv stopalke za plin, s tem pa je bil oprijem s podlago boljši.
Makadam ali manjše blato mu ne predstavljajo težav, tudi na kakšni zaledeneli površini bo elektronika pomagala vozniku iz težav, vseeno pa gre opozorit, da to ni avto s pogonom na vsa štiri kolesa in na terenu zmore manj kot kakšen kompaktni SUV, opremljen s primernim sistemom za pogon na vsa kolesa.
Active je pravzaprav dvoživka, saj mora ugajati tudi v ovinkih in na avtocesti, in to mu uspeva odlično. To je lahko tudi pravi potovalnik, sploh v kombinaciji z ne preveč požrešnim dizlom. Gre za zelo prožen dvolitrski štirivaljnik s 110-kilovatov moči (150 KM) in veliko navora po vsej skali vrtljajev, ki bi moral biti, sploh v kombinaciji z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom z nenavadno vrtečim gumbom, všeč tistim, ki nabirajo veliko cestnih kilometrov – na primer Božičku. Med potovanjem od Ljubljane do Sežane, Ajdovščine in nato Grosuplja ter novega Novega mesta, je bila avtocestna poraba nekaj nad šestimi litri, pri mestnem križarjenju je poskočila na okoli sedem litrov, na relacijski vožnji po podeželju pa je potovalni računalnik pokazal porabo nekaj nad petimi litri na 100 prevoženih kilometrov. Osemstopenjski samodejni menjalnik se je izkazal za zelo udobnega, sploh pri športnejši vožnji prestavlja hitro, včasih ponagaja z nekaj cukanja, ko želimo iz prve na hitro prestaviti v vzvratno prestavo.
Na splošno gre za zelo moderen in s pripomočki za udobje in varnost odlično založen avtomobil. Oprema active bussines namreč prinaša odlične LED žaromete, ki vožnjo ponoči naredijo udobnejšo, vseskozi svetijo s polno močjo in samodejno z izklapljanjem posameznih modulov v žarometu prilagajajo snop bele svetlobe vozilom, ki vozijo nasproti in jih ne zaslepijo. Izpostaviti velja še pregleden navigacijski sistem z osempalčnim zaslonom na dotik, s preglednimi meniji, a še vedno niso prevedeni v slovenski jezik. Pohvalim lahko kamero za vzvratno vožnjo, ki dobro dela tudi, ko se stemni, sistem za vzdrževanje vozila na voznem pasu z elektronsko podprtim servo volanom dobro vzdržuje vozilo med črtama na avtocesti, tudi v ovinek … v mrzlih dneh sem vsako jutro uporabljal zimski paket, ki v hipu ogreje volan, tako, da na rokavice, ki drsijo na volanu, pozabite. Tudi sedeži hitro ogrejejo križ in zadnjico. Izpostavil bi še dobro delujoč brezžični polnilnik pametnega telefona in kopico odlagalnih površin.
Za konec še najbolj pomemben dela karavana - prtljažnik, ki je eden boljših delov focusa active. Z velikostjo in uporabnostjo pravzaprav brez težav konkurira kar večjemu mondea – tako dobro obdelan in velik je zadek pri focusu. Pravzaprav je tako velik, da sploh ne potrebujete gledati na seznam večjih karavanov.
Prepriča zasnova prtljažnika, z uporabnim dvojnim dnom, v primerjavi s križanci in športnimi terenci je nakladalno dno veliko nižje, zato je vstavljanje večjih paketov enostavno, tudi na račun ogromne široke odprtine. Prtljažnik je zasnovan tako, da je z lahkoto pogoltnil oglate velike škatle, v katerih so bila zapakirana darila za otroke iz socialno ogroženih družin. Tudi na račun enostavnega podiranja zadnjih naslonjal (imajo tudi odprtino za smuči), ki se zložijo v ravno dno, nam je karavanski focus olajšal delo, saj smo vseh 110 daril po Sloveniji razvozili v samo treh vožnjah. No, to je odgovor na našo stavo.
Pod črto. Ford focus active naj bi bil križanec, čeprav po našem mnenju zaradi karoserijske zasnove, ki je podobna klasičnim karavanom, tudi na račun oddaljenosti podvozja od tal, ni. Tudi pogon je speljan le na prednji kolesi, a so že drugačne nastavitve elektronike, podvozja in za dodatne tri centimetre oddaljenosti dovolj, da se boste na neutrjeni ali spolzki podlagi rešili težav, po drugi strani pa je križanec v smislu, da je to avto, ki se dobro pelje tako po makadamu, še bolje pa po asfaltu, tudi med ovinki, če želite udobno in umirjeno vožnjo, ali pa bolj športno vožnjo. Če k vsemu dodamo še vse moderne pripomočke in velik prtljažnik, lahko mirne vesti zapišem, da je lahko po vsestranskem talentu še vedno vzor za konkurente … Škoda le, da je cena tako motoriziranega in opremljenega focusa active skoraj 38 tisočakov, oziroma nekaj pod 35 tisočakov z vključenim popustom, kar je primerljivo s ceno podobno motoriziranega mondea.
Podatki o vozilu: (Ford focus active, 2.0 EcoBlue 110 kW (150 KM), 8-stopenjski samodejni menjalnik, karavan)
Motor: 1.996 cm3, turbodizel
Moč: 110 kW (150 KM) pri 3.500 vrt/min.
Navor: 370 Nm med 2.000 in 2.500 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.693 × 1.844 × 1.532, medosna razdalja 2.700
Prtljažnik (v litrih): 608-1.650
Poraba na testu: 6,0 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 119 g/km
Zmogljivosti: 203 km/h, 10,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 16.460 (osnovni)/28.730 (testni)/37.630 (z dodatno opremo)/34.920 (s popustom)
PLUSI: videz, dinamičnost, LED žarometi, asistenčni sistemi, menjalnik, prostornost, prtljažnik.
MINUSI: Cena, nima štirikolesnega pogona, preglednost naprej ni enako dobra kot pri klasičnih križancih.