Kombiji so od okornih škatel postali pametni avtomobili, ki jih ne kupujejo več zgolj podjetniki in obrtniki, ampak tudi družine, zlasti tiste z več otroki. Tiste, ki imajo psa ali več psov in s seboj na dopust odpeljejo dobršen del vsebine domače garaže: kolesa, supe, skiroje in vso drugo opremo za aktivno preživljanje prostega časa. Kombiji postajajo tudi vse bolj "kul", všečni. Dokaz je prav ford tourneo custom v active različici, ki prinaša šminkerske dodatke, ne pa tudi štirikolesnega pogona.
Oprema active prinaša nekatere lepotne dodatke
Polni LED žarometi, pa posebna 17-palčna platišča active, edinstvena rešetka hladilnika na motornem pokrovu, značilen slog srednjega in zadnjega dvobarvnega odbijača, pokrovi vzvratnih ogledal v temni barvi, vzdolžna strešna nosilca v srebrni barvi ali pa stopnica za lažje vstopanje in izstopanje na prednja sedeža in v drugo ter tretjo sedežno vrsto, so v primeru tega družinskega kombija dovolj, da za volanom ne boste videti kot šofer, ki prevaža ljudi po sestankih, ampak kot oče, ki pelje družino na avanturo.
Dodatki in oznaka active lahko koga preslepijo, da gre za 4x4 vozilo. Ne, pri Fordu z active opremo vozilu dajejo videz SUV-vozila. Tudi v kabini je vse bolj podobno osebnemu avtomobilu kot kombiju.
Drugačni so materiali. Ogrevana sedeža spredaj, voznikov ima električno nastavljiv sedež v 10 smereh, sopotnikov pa v osmih, vsak ima tudi svoj počivalnik za roko in ledveno oporo. Vsi, tudi v drugi in tretji vrsti so delno oblazinjeni. To pomeni bistveno lažje vzdrževanje. Na primer, ko se vračate z izleta v hribih ali gozda in so vaša oblačila umazana, boste umazanijo s sedeža spravili že z vlažno krpo.
Prilagodljivi sedeži glavna prednost te različice
Kabina je seveda prilagodljiva, kar je tudi največja prednost tega vozila. Ločene sedeže v tretji vrsti, če jih ne potrebujete, lahko enostavno poklopite, takrat je prostora dovolj tudi za prevoz kolesa. Lahko jih organizirate za potrebe konference, torej tudi obračate. Tourneo custom ima vse sedeže zasidrane posebej, tako, da jih lahko odstranite iz avtomobila, vendar pa je za to treba pojesti nekaj žgancev. Niso lahki, tudi zato delujejo zelo stabilno in med vožnjo ne škripajo ali ropotajo. Zadnje tri ločene sedeže je mogoče vzdolžno premikati in nagibati po naklonu (tako kot v drugi vrsti), kar je dobrodošlo predvsem v našem primeru, ko smo preizkušali krajšo različico. Še več prostora je v različici z dolgo medosno razdaljo. Odlagalnega prostora je na papirju dovolj tudi v osemsedežni različici, vendar pa ga je precej v višino, zelo malo pa po dolžini.
Hitro ogrevanje kabine
Isofix sidrišča za pritrditev otroških sedežev so štiri. Za prijetnejše potovanje ima različica active bralne lučke, zvočnike in zračnike za klimatsko napravo na stropu. Seveda je na stropu ločen nadzor klimatske naprave za zadnji del kabine. Različica active ponuja tudi dodatno ogrevanje za zadnji del kabine in dodatno PTC električno ogrevanje za voznika in sovoznika, kar je v mrzlih jutrih pospešilo ogrevanje prostora spredaj. Poleg tega so v zadnjem delu kabine – ločeno za drugo in ločeno za tretjo vrsto sedežev – USB priključki, potniki imajo predale za shranjevanje, okna pa imajo izvlečne senčnike za dodatno zasenčenje v poletnih mesecih. Zelo uporaben element prtljažnika je predelna stena za sedežema, ki preprečuje, da bi iz prtljažnika kaj zdrsnilo pod noge potnikov.
Če odstranimo zadnje sedeže, lahko pritrdišča služijo tudi kot nosilci za kolesa, da bo prevoz varnejši. Ko se torej odločite odstraniti zadnje tri sedeže dobite čisto površino brez izboklin v velikosti 200 krat 130 centimetrov. V tem primeru lahko v vozilu celo prespite.
Tudi glede asistenčnih sistemov je Fordov kombi precej napreden, žal pa je treba za določene pripomočke doplačati. Na primer aktivni radarski tempomat stane veliko, kar 1.900 evrov.
Samodejni menjalnik za udobje
Ford je tourneo custom active namenil le en motor v dveh različno zmogljivih izvedenkah. Mi smo preizkusili dvolitrski dizel s 136 kW/185 KM, največjim navorom 415 Nm in pogonom na prednji kolesi. Z ročnim menjalnikom ga dobite kot blagi hibrid in celo z mehansko zaporo diferenciala (mLSD), ki bo na spolzki podlagi povečal oprijem koles. Na drugi strani pa smo po zaslugi 6-stopenjskega samodejnega menjalnika, ki prestavlja precej gladko in dobro sodeluje z motorjem, ki je tih, v tej kombinaciji tudi dobro pospešuje, uživali v udobju požiranja avtocestnih kilometrov.
V primerjavi z drugimi modeli tourneo custom različica active nima spremenjenega podvozja – niti dvignjenega, niti togo spremenjenega, niti bolje zaščitenega. Med prednosti so tudi krmiljenje, natančen odziv koles na krmiljenje, servo volan je prijeten, prav tako oblika volana.
Poraba v mestu bo dobrih 10 litrov, izven mesta smo jo spravili celo pod sedem litrov, varčen je tudi na avtocesti, kjer je glede na podatke potovalnega računalnika porabil 7,5 litrov goriva na 100 prevoženih kilometrov.
V primerjavi z opremo titanium boste za "šminko" in vse dodatke na karoseriji, usnje v kabini in prilagodljiva sedeža odšteli 2.500 evrov. Cena testnega vozila je bila z dodatki 41.510 evrov. Ni malo za družinski avto, če pa ga primerjamo s srednje velikim SUV-jem, pa je cena, sploh, če je družina številčna, to lahko tudi racionalen nakup.
Podatki o vozilu: (Ford tourneo custom active)
Motor: 1.995 cm3, dizelski
Moč: 136 kW (186 KM) pri 3.500 vrt/min. Navor: 415 Nm pri 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.973 × 2.031 × 1.979, medosna razdalja 2.933
Prtljažnik (v litrih): 1200 - 2.900
Poraba na testu: 8,5 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 226 g/km
Zmogljivosti: 180 km/h
Cena v evrih: od 37.940 (osnovni model) / 41.510 (testni)
PLUSI: Prilagodljiva kabina, kombinacija motor - menjalnik, ogrevanje kabine, vožnja;
MINUSI: ni možnosti izbire 4x4, dolžina prtljažnika v osemsedežni različici, težki sedeži;