V času, ko so se na trgu pojavili prvi športni terenci, ki so predvsem z robustnim vidzeom in štirikolesnim pogonom nagovarjali kupce vozil, ki se ukvarjajo s prostočasnimi dejavnostmi daleč stran od urbanega sveta, je Citroën predstavil model berlingo. Lahko mu rečemo kar kralj enoprostorcev v Sloveniji.
Pisalo se je leto 1996, ko je Citroën predstavil berlinga, hkrati pa je tesni sorodnik Peugeot predstavil partnerja. Tudi danes sta berlingo in peugeotov rifter (nekdaj partner) bližnja sorodnika, skupaj z Oplovim combom, ki nastajajo na isti arhitekturi in si delijo tehnologijo ter motorizacijo, z nekaj razlikami. Najbolj opaznimi v dizajnu in tudi izbiri materialov.
V več kot dveh desetletjih si je berlingo ustvaril med Slovenci statut vozila za potrebe velikih družin. Tako kot v svetu avtomobilizma poznamo t. i. „golfov“ razred, bi lahko imeli tudi „berlingov“ razred. Svoj čas je bil njegov tržni delež v razredu več kot 40 odstoten – ali povedano drugače, skoraj vsak drugi kupec vozila v tem razredu si je za svojega izbral berlinga.
Medtem se je poslanstvo SUV vozil močno spremenilo, saj bolj kot tiste, ki se odpravljajo globoko v naravo nagovarjajo posameznike, pare in družine, ki potrebujejo avto, ki izstopa, z dvignjenim podvozjem za boj z mestnimi robniki, pa berlingo nagovarja iste kupce, ki potrebujejo veliko prostora za prevoz potnikov in prtljage, tako za vsakodnevno uporabo kot izlete v naravo konec tedna. Po možnosti s kolesi in velikim psom. Berlingo je bil vedno znan kot "garaža na kolesih", družine in tudi posamezniki, ki opravljajo delo na terenu, pa ga imajo pogosto tako radi, da ga uporabljajo toliko časa, da se njegova življenjska doba izteče.
Omenili smo, da je berlingo tesni sorodnik comba in rifterja, a v nečem prav gotovo močno izstopa. Že pri prenovi druge generacije berlinga so se Francozi osredotočili na dizajn, ki pa je v najnovejši generaciji še bolj izrazit v primerjavi z uporabniško ustrojenim combom z grobimi linijami ali pa elegantnejšim rifterjem, kjer stavijo na malo boljše materiale.
Da se ne bomo razumeli narobe, tretja generacija berlinga nadaljuje s sago nekonvencionalne, enostavne in funkcionalne oblike karoserije, a je oblikovno bolj modernega videza, vsaj ko govorimo o maski, ki je skladna z najnovejšimi Citroënovimi predstavniki in ga zato ne bo težko ločiti od peugeota ali opla. Oblika se prodaja in tukaj je berlingo prav gotovo v prednosti pred tekmeci.
Inženirji so mu namenili drugačno morfološka zasnovo z naprej pomaknjenim vetrobranskim steklom ter višjim in krajšim prednjim sklopom, zlasti po zaslugi vgradnje konstrukcijske osnove EMP2, ki je omogočila krajši prednji previs. Prednji del odraža identiteto znamke Citroën prek dvostopenjskih luči in prednjih meglenk z zaobljenimi robovi in možnostmi za individualizacijo podobe. Dobil je bočne stranice, zaščite Airbump® na spodnjem delu vrat oziroma zadnji del strehe, ki so postale zaščitni znak francoskega proizvajalca vozil. Testni avtomobil sicer ni izstopal s kričečimi barvami ali barvnimi dodatki, ki si jih je mogoče omisliti, če izberete več možnosti za individualizacijo podobe s paketom XTR in barvnimi dodatki.
Odslej je na voljo v dveh izvedenkah, M (4,40 m) in XL (4,75 m), obe s petimi in sedmimi sedeži. Sami smo preizkusili berlinga v kombinaciji s petimi sedeži in M izvedenko. To pomeni, da je imel naš avtomobil zadaj tri individualne zadnje sedeže, ki jih lahko zasedejo trije otroški sedeži – vsi so opremljeni s sidrišči isofix, hkrati pa je njihov preklop povsem enostaven (v razmerju 1/3, 2/3), tako, da je uporabnejši tudi za tiste, ki nimajo otrok in potrebujejo večji avto za prevoz koles na primer.
S podiranjem sedežev, ki je enostavno, z enim potegom, v hipu dobimo za 2,70 metrov nakladalne dolžine, če potrebujemo prevažati sup ali pa kolesa na primer. V 600 litrski prtljažnik kockaste oblike je možno spraviti res ogromno prtljage ali ogromne predmete. Ni pa vse popredalčkano tako kot v C5 aircrosu, na primer. Večji kosi prtljage bodo na ovinkastih cestah »poplesavali« po prtljažniku, če jih ne pripnete.
Hvalimo, da je do prtljage možno enostavno dostopiti prek dvižnega zadnjega stekla in police za prtljago z dvema položajema. Hvalimo zato, ker je treba ogromna zadnja vrata še vedno odpirati ročno, če parkiramo vzvratno blizu zidu ali garažnih vrat pa je odpiranje vrat praktično nemogoče. Berlingo ohranja dvoja široka bočna drsna vrata, v katerih so električno pomična stekla, zato pa je treba vrata vedno odpirati ročno. Včasih je potrebne nekaj več moči, da bi jih zaprli, tudi zato bi si za nekaj več udobja ali premijskega značaja želeli, da bi bila električno pomična bočna vrata vsaj na seznamu doplačil. A to bi po drugi strani povečalo maso in podražilo avtomobil. Berlingo tudi s tem kaže, da je namenjen manj zahtevnim uporabnikom, na kar v končnici nakazuje tudi cena.
Berlingo svoje družinsko poslanstvo dokazuje z uporabnostjo. Na dosegu roke imamo vse, kar imamo tudi v dnevni sobi. Celo strop se nam zdi visok kot v dnevni sobi. Izraba prostora je neverjetna. Nihče ob petih potnikov se ne bi smel pritoževati niti nad prostorom za noge, roke, kot tudi ne, da nima kam odlagati stvari. Predalov in odlagališč, pod stropom, sedeži, ima tudi hlajen predal, tudi 12 V vtičnice, je veliko povsod po kabini. Toliko jih najdete v redkokaterem avtomobilu.
Če je berlingo na zunaj bolj izstopajoč kot brata iz družine PSA, pa je znotraj precej konvencionalno urejen. Sicer moderen in občutno prostornejši kot predhodnik, a tisti, ki da več na modernost in tehnološko dovršenost ,tudi na materiale, bo izbral peugeota rifterja, kjer so oblikovalci pristopili z uspešno implementacijo i-cockpita, ki prinaša vse kar poznamo pri peugeotu 3008 in 5008 z izjemo digitalnih merilnikov – torej tudi všečen majhen volan. Tudi zato je vozna izkušnja v berlingu nekoliko drugačna kot v peugeotu rifterju. Čeprav sta tehnološko na las podobna. Mali volan rifterja naredi bolj agilnega in okretnega v mestu, kot berlinga, kjer si je kljub ogromnim steklenim površinam, ki omogočajo dober pregled naprej in na stran, omisliti kamero za pomoč pri vzvratni vožnji. Ta s senzorji omogoča na centimeter natančno parkiranje, le zaradi slabše slike ob vzvratni vožnji ne smete voziti prehitro vzvratno.
Da je vozilo v trendu s svojim časom, je pridobilo novo konstrukcijsko osnovo in je lahko opremljeno z 19 tehnologijami za pomoč pri vožnji.
Testno vozilo je imelo srednjo opremo feel, ki vključuje aktivni sistem za preprečevanje nenamerne menjave voznega pasu, prepoznavanje prometnih znakov Active Safety Break (s funkcijo prepoznavanje pešcev do 60 km/h).
Položaj za volanom je veliko boljši, kot prej, ko je bilo pomembno, da berlingo zgolj udobno požira neravnine, navkljub temu, da smo med ovinki lahko ob vsem nagibanju »rezali regrat«. Tudi zdaj ga »lahko nabiramo«, ker je bočna opora sedežev še vedno slaba, je pa zato položaj sedenja zaradi volana nastavljivega po višini in globini in nastavljivega sedeža možno prilagoditi veliko bolje. Berlingo ostaja udobno vozilo, ne glede na to, po kakšni podlagi se vozimo.
1,5-litrski dizel s 74 kW (100 KM) v kombinaciji s petstopenjskim menjalnikom omogoča udobno premagovanje avtocestnih hitrosti, ni pa to avto za dinamična prehitevanja. Kljub visoki karoseriji in težjemu rezanju zraka zna porabiti prav malo goriva, tudi le šest litrov ali kakšen deciliter več, predvsem na avtocesti, kjer se menjavanje konča v peti prestavi. Ima pa povsem dovolj navora, da ne boste nikoli polž, tudi pospeši z mesta do 60 km/h povsem solidno.
Pri Citroënu takega berlinga cenijo na 19.500 evrov, dodali so mu še dvopodročno klimatsko napravo za 300 evrov, lahka 16-palčna platišča in kovinsko barve in še nekaj drobnarij, kar ga je na koncu podražilo na 20.800 evri. V prodajnem salonu pa se prav gotovo da izboriti še kar nekaj popusta, sploh ob različnih načinih financiranja.
Podatki o vozilu: (Citroen Berlingo HDi 100 Puretech)
Motor: 1.499 cm3, dizelski, štirivaljni
Moč: 74 kW (100 KM) pri 3.500 vrt/min.
Navor: 250 Nm pri 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.403 × 1.848 × 1.800, medosna razdalja 2.785
Prtljažnik (v litrih): 597- 2126
Poraba na testu: 6,4 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 112 g/km
Zmogljivosti: 171 km/h, 12,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 17.450 (osnovni) / 18.940 (osnovni testni) / 20.800 (testni z dodatno opremo)
PLUSI: Uporabnost, prostornost, prilagodljivost, trije ločeni sedeži v drugi sedežni vrsti varčen motor;
MINUSI: Preveč plastike, le petstopenjski ročni menjalnik, glasen motor;