Čeprav BMW v mnogočem narekuje tempo v razredu premium vozil, predvsem pri športnih terencih, pa so se podobno kot pri seriji 2 active tourer, kjer lomijo tradicijo s pogonom spredaj, trivaljnikom in še marsičem, ko so posnemali konkurenčni mercedes razreda B, tudi pri seriji 4 gran coupe poslužili uspešnega mercedesovega recepta z modelom štirivratnega športnega kupeja CLS.
Nekaj telovadbe, da se usedete za volan
Vstopanje na zadnjo klop je zaradi dodatnega para vrat bolj enostavno, enako velja za posedanje otrok, pa čeprav je zaradi padajoče strehe prostora za glavo zadaj malo, a bodo to opazili le tisti višji od 180 centimetrov, ki jih v kolena ne bo žulilo. Zato pa vstopanje na prednje športne sedeže zahteva nekaj telovadbe, sploh zdaj, v zimskem času, je vstopanje in izstopanje v bundi manj prijetno. Za tiske, ki želijo udobje, je serija 3 karavan, ali še bolj, serija 3 GT.
Avtomobili zmore več, kot dopušča pogon
V vožnji je odličen, zato bo imel več od vožnje z njim voznik, kot pa preostali potniki. Pravzaprav je tipičen BMW, kjer so v ospredju vozne sposobnosti. Zahvaljujoč razporeditvi teže v razmerju 50:50 je na cesti zelo dobro uravnotežen, med ovinki gre kot po tračnicah. Prav nič se ne opazi nekaj dodatne teže v primerjavi z dvovratnim kupejem. Tudi volan je dovolj lahek, komunikativen, a manj neposreden, ko bi si želel.
Motor:1.995 ccm, 135 kW (185 KM), 380 Nm med 1.750 in 2.750 vrt./min
Poraba na testu:6,8 l/100 km, 128 g CO2
Zmogljivosti:236 km/h, 7,7 sek 0-100 km/h
Cena:od 41.200 € (420i)
AvtoTest
Dizajn, uporaben prtljažnik, pogonski sklop.
Dragi dodatki, izbira pogonskih motorjev, cena v primerjavi s serijo 3.
V kupejih je ponavadi težko pisati o prostorskem udobju. Vstopa se nizko, spredaj se sedi športno, zadaj je razumljivo nekaj manj prostora za glavo, na zadnji klopi se na sredini sedi zasilno. Vseeno je za dva odrasla in dva otroka lahko dovolj prostoren in udoben. Tudi kar zadeva 480 litrski prtljažnik, ki je zaradi vseh vrst trikov, ki jih danes ponujajo prtljažniki zelo uporaben, tudi zaradi serijskega elektromehanizma za odpiranje s pomočjo pritiska na gumb. Za dodatno udobje skrbi draga tehnologija, ki avto z osnovnih 44.300 evrov podraži na končnih 62.518 evrov.
Štirivaljni turbodizel v kombinaciji z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom je preverjena kombinacija, ki sodeluje odlično. Dizel ni med najbolj uglajenimi, to že vemo. Na ceniku lahko dizelski pogon nadgradite s štirikolesnim pogonom xDrive, kar je smiselno. Če si lahko privoščite, in si ga ne kupite le zato, ker dobro zgleda, si privoščite zmogljivejši bencinski model. Če ste bolj racionalen človek, pa vam je vseeno všeč estetika kupejev, a ne na račun uporabnosti, pa izberite model 420d. A tudi tu je težko biti racionalen, saj je serija 4 gran coupe kar 6.900 evrov nad limuzinsko serijo 3 in 5.050 evrov nad karavansko serijo 3 touring.
Audi A5 sportback je zaradi veteranskega staža merilo v premium razredu štirivratnih kupejev. Audijev kupe je še vedno eleganten, a se mu na veliko področjih poznajo leta, ko ga primerjamo z bavarskim tekmecem. BMW je nekoliko krajši, z enako medosno razdaljo, a vseeno bolje vodljiv. Nekaj več moči pri Audiju se ne pozna bistveno, tudi zaradi primerljivega navora. BMW ima bolj uporaben prtljažnik, sploh ko podremo zadnjo klop. Tudi z dizajnom je korak spredaj, kar je razumljivo. Pomembna prednost pri BMW je zame najboljši samodejni menjalnik. Audi ponuja tudi šestvaljni dizel, primerljiv dizelski agregat je pri Audiju dobrega tisočaka cenejši.
Če bi bilo 44.300 evrov zaradi premium predznaka še sprejemljivih, pa je končna cena, 62.518 evrov, astronomska. V skoraj 18 tisoč evrih dodatne opreme je veliko dodatkov, ki so povsem odveč, nekaj pa jih ne gre spregledati. Vzvratna kamera za 445 evrov (ker prepreči nepotrebne nezgode bi jo kupil), dobrega tisočaka stane steklena streha (ne bi kupil), 2.011 evrov stanejo prilagodljivi LED žarometi (dragi, a delujejo odlično in so vredni nakupa na dolgi rok), 2.635 evrov za navigacijski sistem professional (kolikokrat na leto zares potrebujete navigacijo?. Obstajajo tudi odlične aplikacije na pametnih telefonih), omejevalnik hitrosti stane 339 evrov (kje je tempomat, ki je obvezen v takem avtomobilu?)