Kakorkoli ga že dojemate v zapletenem Fordovem svetu poimenovanj za njihova gospodarska vozila, je tourneo custom presneto dober kombi. To ta že skoraj pet let stari model dokazuje tudi ob boku povsem novih tekmecev. Da, vmes so na ceste prišli povsem novi VW T6, opel vivaro, renault traffic, mercedes vito, citroën jumpy/spacetourer, peugoet expert/traveller, toyota proace...
Tourneo med vožnjo deluje zaupanja vredno. Nabiranje kilometrov je enostavno, lega na cesti tudi po zaslugi nadzora nad vektorji navora pa tudi po vseh teh letih še vedno nadpovprečna. Glede pametnih asistenčnih sistemov je med najboljšimi, nekaj težav pa ima s finesami, novodobni tekmeci so lahko varčnejši.
A na krajšem testu je ford tourneo dokazal, da še vedno v marsičem sodi v sam vrh razreda. Sam izgled deluje še vedno sveže in moderno, pravzaprav zelo avtomobilsko, saj je to postalo eno izmed pravil pri tovrstnih vozilih v zadnjih letih. Nič kaj okoren ni niti voznikov delovni prostor z zelo proti šoferju nagnjenim volanom in priročno ter gladko prestavno ročico. Let pa ne more več skriti pri grafiki števcev ali na sredinski konzoli, kjer namnoženi gumbi in majhen zaslon spominjajo na neke minule čase.
Za doplačilo sicer izgine tudi ta težava, saj je med dodatno opremo navigacijsko zabavni sistem Sync s petpalčnim zaslonom. Z odlagalnimi mesti pa tourneo ne pretirava, tudi predal pred volanom ni prepričal. Ni pa težav, ko je potrebno najti prostor za pijačo.
Tourneo custom je serijsko odličen pri pasivni varnosti, vključno z učinkovitimi zavorami, medtem ko tempo z najboljšimi zlahka drži tudi glede naprednejše asistence - testnik je imel sistem za opozorilo na nenamerno prehajanje voznega pasu, samodejno preklapljanje med žarometi in vzvratno kamero, medtem ko je med doplačili celo radarski tempomat.
Za kombi izvrstna lega na cesti
Tourneo med vožnjo deluje zaupanja vredno. Nabiranje kilometrov je enostavno, lega na cesti tudi po zaslugi nadzora nad vektorji navora pa tudi po štirih letih še vedno nadpovprečna. Sedeži druge in tretje vrste so odstranljivi (2:1), je pa potrebno zajetno doplačilo, da jih je mogoče prosto premikati po prostoru in po potrebi iz kabine napraviti konferenčni prostor. Prtljažnik je resnično velik, tudi z vsemi tremi vrstami sedežev je za prtljago še vedno skoraj za kubik prostora. Zadnja vrata so težka, zapirajo se s treskom.
Operacija zlaganja sedeža v drugi vrsti, da bi dostopali do tretje vrste, ni najbolj elegantno početje. Bočna vrata za zapiranje zahtevajo močno roko. V družinski praksi to pomeni, da bodo starši vedno popravljali za otroki. Nekateri proizvajalci to zagato rešujejo z možnostjo doplačljivih elektrificiranih vrat, Ford pač ne.
Novi motor v fordu je sicer odziven, z njim je tourneo dinamičen, ni več niti potrebe po ugašanju serijsko prižgane tipke “eco”, ki je bilo pri starem motorju nujno, če je voznik želel iti prek 120 km/h. Je pa treba računati na dolivanje AdBlue tekočine, kar je stalnica pri novih euro 6 motorjih. Pri testnem avtu se nam je sploh prvič zgodilo, da nam je avto zagrozil s popolno neposlušnostjo, če tega ne bomo storili pred iztekom določene kilometraže.
Podatki o vozilu: ford tourneo custom FWD L1H1 2.0 TDCi 125 kW (limited)
Motor: 1.995 cm3, dizel, 125 kW (170 KM)
Navor: 405 Nm
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.972 × 1.986 × 1.972, medosna razdalja 2.933.
Prtljažnik (v litrih): vsaj 922 litrov (vsi sedeži)
Poraba na testu: 9,0 litra/100 km (mešani cikel), izpust 163 g CO2/km.
Zmogljivosti: 157 km/h, za pospešek ni podatka
Cena: od 35.540 evrov (brez popusta in doplačil), 38.010 (cena testnika s popusti)
Plusi: Nov motor, dinamična in udobna vožnja, napredni asistenčni sistemi, prostornost.
Minusi: Ureditev centralne konzole, dostop do tretje vrste, zapiranje bočnih vrat.