Avto > Testi
2513 ogledov

Športni nedrček k dodatni opremi

Ford fiesta ST line
1/33
Saša Despot
Če je vse relativno, fiesta ostaja kraljica malih avtomobilov.

Ko je bila sedma generacija fieste predstavljena javnosti, so bili pri Fordu precej skrivnostni glede velikosti vozila. Ne vem sicer zakaj, a generacija je bila predstavljena kot najnaprednejši majhen avtomobil na trgu in pri tej majhnosti pri Fordu še vedno vidijo precejšnjo tržno nišo. Mestni, primestni, drugi avtomobil, ki ga je lahko parkirati, ki je poskočen in obvladljiv in tudi privlačen za nežnejši spol.

Ford fiesta NOVI PRIJEMI Avto Ford fiesta: so tri minute res dovolj?

Dejstvo je, da so fiesto nove generacije, ki je na trgu že več kot 40 let podaljšali le za sedem centimetrov in razširili zgolj za centimeter. Avtomobil je s tem presegel magično mejo štirih metrov dolžine, a je glede na skokovito rast velikosti vseh ostalih avtomobilov, ostal v segmentu majhnih. Precenite sami – fiesta je za 1,9 centimetra daljša od golfa 3 in za šest centimetrov daljša od nekoč zelo popularnega družinskega avtomobila pri nas - golfa 2. Nekje 30 centimetrov širša od obeh in tudi višja. Majhnost tako hitro postane relativna, zato verjetno novih dimenzij niso razglašali prav naglas. 

Ford fiesta ST line | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Ford fiesta ST line | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Trivaljna fiesta ST line je doživela premiero ob premieri zadnje generacije nasploh, ko je Ford prodal že 17 milijonov fiestic. Jasno je, da s športnostjo stavijo nekoliko bolj na moško populacijo, številne tehnične rešitve pa opravičujejo ceno, ki je glede na »majhnost« velika. Pri Fordu so precej privarčevali, ker so novo fiesto postavili na temelj koncepta B. Fiesta je tako na drugi strani dobila 15 aktivnih sistemov za pomoč vozniku, a v paketu titanium jih je le sedem. Precej me je presenetilo, da za slabih 20 tisočakov dobiš majhen avto brez denimo vzvratne kamere. Testni model je bil sicer popoln, kot je to običajno, a ta je še za pet tisočakov dražji (cena s popustom v okvirčku).

Ford Fiesta Avto Test Ford fiesta: ostaja prvak v dinamiki

Pa je fiesta vredna tega denarja?

Fordom s titanium opremo seveda ne gre gledati v zobe. Tudi mi ga imamo v družini in vedno z veseljem sedem vanj. Fiesta ST je brez dvoma zelo lepo vodljiv avtomobil, stabilen in hkrati zadovoljivo dinamičen. Gre za 1,0 trivaljni EcoBoost agregat s turbino, ki zmore 138 konjskih moči. Za dobrega 1,1 tone težak avtomobil več kot dovolj za nekoliko bolj dinamično vožnjo. Sovražim zvok trivaljnikov, a pri fiesti bi lahko rekel, da gre vendarle za zvok mlinčka na stereoidih. Šest prestav je dovolj, da se zvok nekoliko umiri tudi na avtocesti, a v potniški kabini je še vedno precej glasno. Pri 130 kilometrih na uro sem nameril 78 decibelov. Ta podatek samo po sebi ne pove ničesar, a lahko rečem, da ne gre za najboljši rezultat med kopico testiranih avtomobilov. Še bolj praktično: bluetooth povezava je na avtocesti povsem neuporabna, ker te sogovornik zelo slabo sliši. Lahko rečem, da je to nasploh težava vseh fordov, kot tudi blažilci na zadnjem prtljažniku, ki ne opravljajo svoje funkcije kot bi jo morali že od leta 2012 na večini fordovih modelov.

Ford fiesta ST line | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Ford fiesta ST line | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Ford fiesta NAJBOLJ PRODAJAN AVTO JE ... Avto Ford fiesta zasedla evropski prestol

Ampak pustimo malenkosti. Avtomobil je športen in precej nemiren na naših neravnih avtocestah, a spet ne tako kot focus ST, ko je nekoliko bolj obdarjena sopotnica ves čas tarnala, da bi za v ta avto potrebovala športni nederček... Lepo leži v ovinkih, gretje volana deluje kot pri velikih - samodejno uravnava temperaturo in se torej ne izklaplja kot pri nekaterih dražjih tekmecih. 

Ford Fiesta Po Ljubljani Avto Ford fiesta: Na slovenske ceste zapeljal najbolj napreden mali avto

Ford fiesta ST line | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Ford fiesta ST line | Avtor: Saša Despot Saša Despot

In odgovor ...

Ozvočenje je zelo solidno, morda celo nekoliko preveč skoncentrirano na osrednji zvočnik, ne glede na nastavitve razmerij moči zvoka spredaj zadaj. Pri novi fiesti so uporabili precej boljše materiale v notranjosti, osvetlitev je prijetna in poudarja nežne linije. 8-palčni zaslon za multimedijo na dotik sicer izgleda kot kakšen retro televizor, ki štrli iz armaturne plošče, a morda bolj kot to moti, da so gumbi za upravljanje kar precej daleč od volana. Zunanjost je elegantra in nova fordova sprednja maska naredi svoje – avto je od spredaj preprosto lep. 

Ford fiesta ST line | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Ford fiesta ST line | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Uradna poraba 4,5 l/100 km, poraba na testu 7,4

Specifične emisije trdih delcev: 102 g/km
Število delcev: 2,78000 x10 12delcev
Uradne emisije CO2: 0,00129 g/km
Emisijska stopnja: EURO 6
Uradne emisije NOx: 0,0243 g/km

Cena osnovnega modela 19.950, cena testnega vozila 25.010. Končna cena s popustom 23.210 evrov  

Ford fiesta ST line | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Ford fiesta ST line | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Če ste ljubitelj Forda ali zgolj fieste, potem seveda vprašanje, kaj dobite za ceno, ni najbolj na mestu. Vsekakor pa priporočam dokup nekaj dodatne opreme, vsaj zimskega paketa, ki je pri Fordu poceni in kakovosten. Mimogrede, ogrevana ogledala so v ceni osnovnega paketa, ogrevanje sprednjega stekla, ki je res neprecenljivo, pa pade v dodatni paket z ogrevanjem sedežev in volana. 

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.