Sandera ni potrebno podrobneje predstavljati, saj ima na slovenskih cestah že nekaj časa stalno prebivališče.
Gre za izdelek s spodnjega dela avtomobilskih cenikov, ki pa za vložen denar nudi več kot korekten prevoz od A do B, še posebej če imamo v mislih, da gre za avtomobil B segmenta.
Na udobje in varnost ne računajte
Za malce več denarja si je mogoče omisliti tudi klimatsko napravo (v navezi s sila preprosto audio napravo), električni pomik stekel in čelno varnostno blazino za sovoznika (!). Vse to je imel vgrajen testni sandero z opremo stepway, ki pač po plati udobja in varnosti gotovo ni blestel, a je pustil korekten vtis.
Še malce boljšega je pustil glede samega obnašanja na cesti, saj v nasprotju z mnenji "poznavalcev" to še zdaleč ni avtomobil, ki se ceste drži zgolj po naključju. Še več, sandero je za stas prepričljiv v ovinkih, tudi udobje podvozja je boljše od marsikaterega višje rangiranega konkurenta. In ker je bila na testu izvedenka z opremo stepway, je bil avtomobil zelo opazen tudi na cesti, tako zaradi kromiranih in "kromiranih" dodatkov, kot tudi zaradi 16-palčnih platišč, strešnih nosilcev in videza, da je sposoben zaradi višje oddaljenosti od tal brez skrbi zapeljati na razrito podeželsko stezo.
Vozi se poceni
A če se povrnemo k bistvu testa. Pod pokrovom je pri stepwayu brnel Renaultov 1,5-litrski dizel s 65 kW, kar je novost, saj je bil prej zanj rezerviran le motor s 15 kilovati manj.
Uradne tabele motorju priznavajo izpust 130 g CO2/km, kar je spodoben, a nič kaj izjemen rezultat, še bolj pa prepriča poraba, ki se je v našem primeru gibala le za kakšen deciliter več od tovarniške napovedi petih litrov. Z nekaj samokontrole in predvsem izven naselij pa se je poraba po naših izračunih spustila tudi pod to mejo. Na podatke potovalnega računalnika se nismo mogli zanašati, saj ga avtomobil na žalost nima.
Motor, ki je od šibkejše bencinske možnosti dražji za nezanemarljivih 1.700 evrov, je tudi sicer avtomobilu pisan na kožo, saj se po moči in navoru odlično ujame z njegovo maso. Tudi petstopenjski menjalnik zadovolji, tako da je bil 12.590 evrov vreden testni avtomobil zlahka prav poskočen udeleženec v prometu. A pretiravati ne gre, ESC sistema ni niti na listi doplačil ... Za slednje bo potrebno pač počakati na naslednjo regulativo EU.
Podatki o vozilu: Dacia sandero stepway dCi90
Motor: 1.461 cm3
Vrsta: vrstni štirivaljni dizelski
Moč: 65 kW (90 KM)/pri 3.750 vrtljajih na minuto
Navor: 200 Nm/ pri 1.750 vrtljajih na minuto
Poraba: 5,2 litra/100 km, 130 gramov CO2/km
Zmogljivosti: 162 km/h, 13,3 sekunde od 0-100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 4.204 x .1.753 x 1.582, oddaljenost od tal 175, prtljažnik (v litrih): 320/1200
Cena: 11.469 evrov (osnovni)/12.590 evrov (testni)