Avto > Testi
6158 ogledov

BMW X3 odličen na cesti, a težko dosegljiv v salonu

BMW X3 30d M
1/34
Anže Petkovšek BMW X3 30d M
Prostoren, prestižen, napreden, uporaben, odličen na cesti, še posebej s hladnokrvnim šestvaljnim dizlom. Le kako se ni mogoče navdušiti nad novim BMW X3? Aja, zaradi cene ...

Ko je leta 1999 takratni X5 začenjal zgodbo bavarskih X modelov, ga je bilo v dolžino 4,66 metra. Danes pa njegov "manjši" brat X3 v svoji tretji generaciji meri že prek 4,7 metra! Eden od pokazateljev, skozi kakšne spremembe gre vsaka nova generacija vozil. Tretji BMW X3 sicer po izgledu ne deluje kot kakšen poseben odmik od predhodnika, vseeno pa so ga zasnovali popolnoma na novo, kar se med uporabo še kako čuti. Ena najboljših potez je, da so ga razvili na platformi serije 5, ki je že sama po sebi pojem dinamičnosti, v X3 pa je vse skupaj zapakirano v še razumno veliko formo športnega terenca, ki ga povrh odlikujeta idealna razporeditev mase 50:50 in za suva izredni nizek količnik zračnega upora 0,29.

Netipično prostoren BMW

In res se zdi, kot da so petkino osnovo postavili na višje podvozje in vsaj 18-palčna kolesa, notranjost pa razpotegnili, da je vstopanje v avto enostavno, prostora v višino pa veliko. X3 je dejansko eden najbolj prostornih avtov v svojem razredu in netipično za BMW bogat s predali za razne manjše in večje predmete. Zadnja klop je udobna za dva potnika, srednji sedež je glede na delitev klopi 40:20:40 v najboljšem primeru zasilen, a lahko iz naslonjala nastane široko naslonjalo za komolce z integriranimi držali za pijačo. Med koristnimi opcijami dodatne opreme je možnost nastavitve kota hrbtišča, dodatnih dveh sedežev pa X3 ne ponuja. Prav tako ne pozna lastnosti, kot veliki tekmec audi Q5, pri katerem je mogoče zadnjo klop vzdolžno premikati in še povečati osnovni prtljažnik. Zadnji potniki imajo v BMW lahko svoje upravljanje klime, a ne ločeno za levo in desno stran.

BMW X3 30d M | Avtor: Anže Petkovšek BMW X3 30d M Anže Petkovšek

Obdelava notranjosti je konkreten oziroma eden najbolj opaznih korakov naprej od predhodnega X3. To je vidno po bolj mehkih materialih, kakovostnejši obdelavi, digitalnih merilnikih in stikalih … Z vsem naštetim, ki je v veliki meri povzeto iz serije 5, je model po notranjem udobju in prestižu znova vsaj ujel glavne premijske tekmece.

Vse dobro o položaju za volanom, sedenju in tipični znamkini razporeditvi stikal. Tudi X3 seveda lahko podpira upravljanje multimedije prek kretenj ali z glasovnimi ukazi, ki jih je mogoče delno prilagajati. Novost je tudi (velik) pametni ključ, kot ga poznamo že iz serij 5 in 7. Z njim X3 sicer ni mogoče odparkirati in zaparkirati brez voznika za volanom, a te funkcije prav nič ne pogrešam. Bolj mi je všeč nadzor nad vozilom na daljavo, vključno z enostavnim nastavljanjem predventilacije.

BMW 760Li V12 Preizkusili smo Avto Test BMW M760Li: Ko sopotnikom zaradi pospeška pade srce v hlače

Odvisno od stopnje opreme in/ali doplačil je število tipk na osrednji konzoli, kjer lahko vklapljamo tudi priporočljivi sistem 360-stopinjski pogled kamer ali enega od programov nastavitev podvozja in motorne elektronike.

Multimedija prav tako kopiči funkcije v odvisnosti od vložka in želi polno integrirana v vsakdanjikovo življenje, po drugi strani pa ne ponuja niti zrcaljenja zaslona pametnega telefona prek uveljavljenih protokolov. Oziroma boste za te storitve očitno znamki morali v prihodnje še celo plačevati.

BMW, Audi in Mercedes-Benz so očitno sklenili tihi dogovor, da imajo X3, Q5 in GLC prtljažnik poravnan pri natanko 550 litrih. Nakladalno dno v X3 je brez robu, ob pomoči mreže, kljukic in napajanja pa je prtljažnik družinsko zelo uporaben. Naslonjala se podirajo po tretjinah v ravno dno in takrat razširijo prazen prostor na kar konkretnih 1.600 litrov.

BMW X3 30d M | Avtor: Anže Petkovšek BMW X3 30d M Anže Petkovšek

Na cesti pokaže vse adute

Vsak izmed premijskih karavanov v tem razredu tako ali drugače postreže potnikom in prtljagi, a le malo se jih zna tako dobro odrezati tudi na cesti. X3 bo v tej generaciji premijskih suvov prav gotovo vedno omenjen kot eden najbolj zmogljivih. Podvozje je fina zmes udobne vožnje po neravnem asfaltu in velikega samozaupanja v ovinkih, v katerih se X3 nagiblje manj, nudi izredno dober občutek v vedno primerno servoojačanem volanu ter po zaslugi idealne razporeditve mase in tudi bliskovito delujočega xDrive pogona pozneje kot velika večina drugih avtov pričenja borbo s podkrmarjenjem.

BMW 120d xDrive Avto Test BMW 120d xDrive: Kot najboljša pica v mestu

Če ima pod pokrovom še vrstnega šestvaljnega dizla s 195 kilovati, potem se X3 lahko enakovredno meri tudi s takšnim kalibrom, kot je sicer manj vsestranski porsche macan. In čeprav ima nekoliko manj moči kot šestvaljnik v audiju Q5, je do desetinke poravnan v bliskovitem pospeševanju z mesta, le njegov polni navor pride povsem do veljave pri malce višjih vrtljajih kot pri tekmecu. Skoki pri "letečih" startih so vseeno hitri, zavore brezhibno delujejo, ko je potrebno hitro zmanjšati hitrost.

Velika večina prodanih X3 bo pod pokrovom zaradi bistveno nižje cene, ki je tudi posledica ugodnejših davščin, seveda imela eno od različic dvolitrskega dizla, s katerima ni nič narobe, a nalezljivemu občutku drgeta šestih valjev in njihovega potega, ko zadihajo s polnimi pljuči, pač ne sežeta do kolen. Navkljub šestim valjem se je motor v BMW izkazal za zelo ekonomičnega v porabi v mešanih režimih vožnje, tako pri visokih avtocesnih hitrostih kot mestni in podeželski vožnji. Osemstopenjski menjalnik, ki deluje po klasičnem principu pretvornika navora, ostaja eden najboljših izdelkov v avtoindustriji.

BMW X3 30d M | Avtor: Anže Petkovšek BMW X3 30d M Anže Petkovšek

Kaj je potem narobe?

Glavna težava za BMW X3 je cena na ceniku. Šestvaljnik s povsem praznim seznamom doplačil stane skoraj 64 tisočakov, čeprav je jasno, da je potrebno pri premijskem razredu vozil dodati še za vsaj 20 odstotkov cene na račun bolj ali malo manj potrebnih dodatkov. Testni avto je to kvoto še presegel na račun sicer po videzu in vsebini ostrega M paketa, paketa inovacij, poslovnega paketa dodatkov ... Polavtonomna vožnja, polno prilagodljiva LED svetila in štiri kamere okoli vozila se zdijo logični dodatki. Ampak da je samo ambientalna razsvetljava vredna 2.000 evrov?

Audi Q5 Avto Test audi Q5: Ne sliši se, a dela, in še dizel je!

Tudi če denar ni težava, je končna cena (vsaj na ceniku) testnega vozila s skoraj 95 tisočaki opozorilo, kako visoko danes segajo modeli, ki smo jih še nekaj let nazaj imeli za “vstopne” v premijski svet suvov.

Če denar vseeno je težava, pa je na trgu kar nekaj zelo spodobnih tekmecev, ki resda za manj prestiža in ne nujno občutno manj napredne tehnologije ali vozne dinamike nudijo kar dober cenovni odpor. A draž imeti trenutno enega najboljših v razredu verjetno marsikomu ne bo pustila spati.

Podatki o vozilu (BMW X3 xDrive 30d )

Motor: 2.993 cm3, turbo dizelski 
Moč: 195 kW (265 KM) pri 4.000 vrt/min.
Navor: 620 Nm pri 2.000 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.708 × 1.891 × 1.676, medosna razdalja 2.864 
Prtljažnik (v litrih): 550-1.600 
Poraba na testu: 7,9 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 158 g/km
Zmogljivosti: 240 km/h, 5,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 63.900 (osnovni), 94.650 (testni) 
Konkurenti: audi Q5, volvo XC60, land rover discovery sport, porsche macan, lexus NX, alfa romeo stelvio ...

PLUSI: Kakovostna in prostorna potniška kabina, motor, podvozje, vožnja, poraba, številne (tudi uporabne) tehnologije.

MINUSI: Nekaj manj udobja za zadnje potnike glede na konkurenco, cena.

BMW X3 30d M | Avtor: Anže Petkovšek BMW X3 30d M Anže Petkovšek
BMW X3 30d M | Avtor: Anže Petkovšek BMW X3 30d M Anže Petkovšek
BMW X3 30d M | Avtor: Anže Petkovšek BMW X3 30d M Anže Petkovšek
BMW X3 30d M | Avtor: Anže Petkovšek BMW X3 30d M Anže Petkovšek
BMW X3 30d M | Avtor: Anže Petkovšek BMW X3 30d M Anže Petkovšek
BMW X3 30d M | Avtor: Anže Petkovšek BMW X3 30d M Anže Petkovšek
BMW X3 30d M | Avtor: Anže Petkovšek BMW X3 30d M Anže Petkovšek

 

 

Komentarjev 3
  • Avatar Leon
    Leon 19:39 09.februar 2018.

    "Nič jamrat kar 6 avtomobilov X5 ta boljših bom naroču pa amen" . Vaš Miro Cerar

  • antitrust 18:27 09.februar 2018.

    95.000€ za avto ? Hahahaha

  • de7e2e89151d274aec0b8c1879f3038fe253ef04 08:22 09.februar 2018.

    GLC ju ne seze do kolen ne po izgledu ergonomiji ne pi voznih lastnostih da o okbarah pri bmw jih ne govorim precenjen absolutno